Futurez  Kulkukoira

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #330 : 28.06.2012, 13:33:29 »
Jees, täytyy kattoa. Eihän tuo stefa onneks montaa euroo maksa tuolla Skandixilla, mutta harmittaa uusi stefa rikkoo..

Mää luulin tuota puslaa takapään kannatin puslaks, mutta ei se sitten ilmeisesti oo :D

E: no ei totta tosiaan oo, oon kyllä ihan silmät solmussa katellu noita sivuja tässä viime päivinä :D
« Viimeksi muokattu: 28.06.2012, 13:35:06 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #331 : 28.06.2012, 20:38:44 »
[ot]Voihan vittujen kevät :peetu: Eilen laitoin tohon haavan päälle jonku ensiapukaapista löytämän siteen, väärinpäin. Se tarttu tohon haavaan melko hyvin ja äsken sitä irrottaessa haava repes auki taas. Noh nyt siinä on joku apteekkarin suosittelema "alumiinilaastari" päällä. [ot]

Ja sitten asiaan, tänään ei oo maalariks, joten huomenna koetan herätä aikasin pensselöimään miranolit pintaan jotta huomenna iltasella sen vois pultata kiinni.

Ja edelleen tarkotus saada kannet paikoilleen vkl aikana, isä lupautu avuksi :)

Poissa Motronic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • NordicR #359
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #332 : 28.06.2012, 20:56:30 »
Sehän menee kasaan hyvää vauhtia.  ;) Oma seiska pitäs kanssa rengastaa ja laakeroida kunhan löytäs jostain käyttiksen ja pussi antas myöten..  ;D
855 T-5R '95 | V70 D3 '12 | 744 D24T' 89

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #333 : 28.06.2012, 21:12:34 »
Juu, niin se onneks menee :) Tai siis meni ja tottakai jotain on pakko sattua aina siinä vaiheessa kun hommat luistaa.
Noh, jos sitä ens viikolla pääsis kahdella kädellä työskentelemään, kun 2 seuraavaa viikonloppua on täynnä ohjelmaa.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #334 : 29.06.2012, 22:05:10 »
Nyt ois vasemmalla puolen kansi paikoillaan, tänään ei ollu kameraa mukana niin kuvia tulee huomenna. Sillon mennään asentamaan oikeelle puolen hattu kans.
Tai oikeestaan mää joudun lähinnä neuvomaan ja kattomaan sivusta :-\

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #335 : 30.06.2012, 23:21:41 »
Tosiaan eilen saatiin isän kans laitettua vasemmalle puolelle kansi kiinni ja kirittyä siihen asti kun sen ennen lämpimäksi käyttöä voi.

Homma oli melko simppeli, purkuvaiheen kuvista katottiin nokkien merkit/kolot ja kampuran kiilakolot kohdilleen ja eikun vaan niputtamaan.
Jako on nyt todennäköisesti oikein, ainakin keinuvivut on vapaana/kiinni kuten kuuluukin yms. Paitsi imuvenat kantaa inasen verran.


Tänään sitten ensiks napattiin toinenkin kansi samaan tyyliin paikoilleen ja momenttiin. Jakoja tarkasteltiin ja luotettiin muistiin ja valokuviin :D


Sen jälkeen vanhasta vesipumpusta purettiin se takakansi pois ja 2 viidestä lähti auki eikä katkenneet..
Eli vesipumpun niputus jää ainakin maanantaille koska ranskalaiset tykkää noista M7-kierteistä eikä meiltä sellasia löydy.
Sitten hieman putsailtiin teräsharjalaikalla termarikoppaa, tuota v.pumpun takakantta ja lohkojen väliin tulevaa vesiputkea.

Näiden jälkeen korjailtiin nakutustunnistimien johtojen rikkoutuneet kuoret vulkanointiteipillä. Jos noi ei pelitä, niin täytyy jostain metsästellä uudet.

Muuten ois asennettu toi lohkojen väliin tuleva vesiputki mutta unohdin erään putken jemmaan joka tulee samojen pulttien alle.



Tähän siis päästiin, väkisinkin alkaa hymyilyttämään kun rupeaa koneen muodot/olemus hahmottumaan S*
Kunhan nyt vaan ei sattus mitään kummallista enää... *kopkop

Huomenna öljypohjaa parilla pultilla kiinni ja moottori pois tuosta pukista trukkilavan päälle, niin on helpompi liikutella ja ei oo niin pahasti tuolla korjaamossa asentajien tielläkään.

Suuret kiitokset isälle kun oli apuna, yksin tehden en olis saanut varmaan mitään noista hommista tehtyä tämän käden vuoksi.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #336 : 01.07.2012, 01:13:53 »
Jako on nyt todennäköisesti oikein, ainakin keinuvivut on vapaana/kiinni kuten kuuluukin yms. Paitsi imuvenat kantaa inasen verran.

Korjautunee venttiilinvälyksen normaalilla säädöllä? Yksi asia mikä tuossa koneessa on tehty paremmin kuin vinokoneessa on tuo välyksen säätötapa. Ruuvista vaan pyörittelee kohilleen.

Mukava seurata tätä. Himputti kun pääsis omaa pervoa värkkäämään, sentään jotain lohtua saa tätä seuraamalla.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #337 : 01.07.2012, 10:57:33 »
Korjautunee venttiilinvälyksen normaalilla säädöllä? Yksi asia mikä tuossa koneessa on tehty paremmin kuin vinokoneessa on tuo välyksen säätötapa. Ruuvista vaan pyörittelee kohilleen.

Mukava seurata tätä. Himputti kun pääsis omaa pervoa värkkäämään, sentään jotain lohtua saa tätä seuraamalla.
Ainakin pitäis korjaantua, jos vaan säätövarat riittää. Luulis noissa kyllä olevan ihan tarpeeks varaa vielä, kun eihän imupuolella muistaakseni edes kummoset välykset ollutkaan.

Mukava tätä on värkätäkkin, ainakin sillon kun hommat onnistuu ja ensisavut lähestyy :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #338 : 04.07.2012, 21:32:31 »
Taas vaihteeks tämä projekti koettelee mun hermoja ja mielenterveyttä. Mä vakavissani jo harkitsen tän myymistä lähes pelkkien osien hinnalla.

Muttamutta, tällä viikolla ei kovin suuria ole tapahtunut. Jotain pientä kummiskin.

Toissapäivänä kiertelin Iisalmen pulttiliikkeet, LH-Osan ja Avain Vaunun M7-prikkojen perässä. Ei löytynyt.
Samalla ostin parikymmentä kipaletta M7-pultteja, 30mm pitkiä. Imusarjan, vesipumpun takakannen yms palikoiden kiinnitykseen.
Prikka ongelma ratkaistiin viilailemalla M6-prikoista sopivia.
Ja siniseltä tilasin kans noihin sylinterikansien vesiletkujen lähtöihin tiivisteet, toimitusaikaa se tuttu ja turvallinen viikko.

Vesipumppu läjättiin termaria vaille eilen ja tänään taisteltiin uudet kierteet sylinterikansiin imusarjaa varten. Oli kyllä niin haistapaaska homma ettei mitään rajaa.
Sellasilla würthin kierteenkorjaussarjalla tjsp ne korjattiin, kolmeen neljästä joutu tekemään. Ja yksi noista tuli liian pystyyn, mutta onneks imusarjassa on hiukan reilummankokoiset pultin reijät.
Eilen naputeltiin kampuran takapäähän stefa paikoilleen ja tänään pulttailtiin vetolevy kiinni. Nyt vasta huomattiin/tajuttiin että nehän möi meille vaan 6 pulttia vaikka 7 tarvitsee.. Noh, laitettiin yksi vanhoista sinne, tuskin se maailmanloppua aiheuttaa.

Huomenna käyn ostamassa vesiletkua ja ois tarkotus kasata imusarjan alle tulevat vesiputket, vesipumppu ja ehkä imusarjakin paikoilleen.

Ja sitten seuraavan kerran hommat eteneekin vasta ehkä viikon päästä keskiviikkona kaikenmaailman kissanristijäisten takia.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #339 : 08.07.2012, 13:40:57 »
Korjautunee venttiilinvälyksen normaalilla säädöllä? Yksi asia mikä tuossa koneessa on tehty paremmin kuin vinokoneessa on tuo välyksen säätötapa. Ruuvista vaan pyörittelee kohilleen.


Toisaalta samasta syystä johtuen venttiilivälys tulee säännöllisesti tarkastaa ja säätää, toisin kuin vinokoneessa jossa säätötarvetta on vain koneremontin yhteydessä.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #340 : 09.07.2012, 17:02:03 »
Zemppiä loppusuoralle. Lauantaina otin savut B280E:sta kansiremontin jälkeen, joka alkoi huhtikuussa. Oli päässyt vesipesään nelossylinteriin, kansipahvin metallirengas vioittunut tosi pahasti. Nyt käy hienosti, eikä puske painetta väärään paikkaan. Kyllä se lopussa palkitsee, kun kuulee V6 laulua.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #341 : 10.07.2012, 21:42:36 »
Kiitoskiitos, ehkä se tästä. Hitaasti ja epävarmasti osa kerrallaan kasaantuu.

Tästä näkee hiukan viimeviikon saavutuksia. Elikkä vesiputket ja letkut on ruennu löytämään paikkansa yms.


Tänään sitten hiukkasen käytiin taas taistelemassa konetta kasaanpäin.
Viime viikolla tilaamani vesiletkulähtöjen tiivisteet tuli eilen ja tänään kasattiin ne ja letkut paikoilleen.

Ja viime viikolla perjantaina tai torstaina sain siniseltä tilaamani jakopäänketjun kiristimien alle tulevat sihdit, joten ne vaihdoin tänään ja pulttasin kiristimet kierrelukitteen kera paikoilleen.

Imusarjakin istutettiin paikalleen. Tämä homma vaati vähän pientä hienosäätöä, koska ne korjatut kierteet oli "vähän sinnepäin". Joten rohkeesti vaan viilaamaan ja poraamaan kiinnitysreikiä suuremmiksi että imusarja istuu eikä pultit jää kantamaan.

Tältä tilanne nyt sitten näyttää.


Ja sitten tartteis tietää todella nopeesti, että onko toi öljynsuodattimen jalka/öljynjäähdytin nyt oikeinpäin tossa paikallaan???

Ton ku saisin selville, niin saisin kasattua kaikki koneeseen tulevat vesiletkut kiinni.
Huomenna ois ne tarkotus kasailla ja ens viikolla jos kääris pakosarjat siihen lämpösuojakääreeseen ja pulttailis paikoilleen.

Skandixiltakin oli tullu ilouutisia jo 3.7, mutta huomasin vasta eilen. Postikulujen maksun jälkeen puuttuvat laahaimet lähtee tulemaan mulle.

EDIT:
Toisaalta samasta syystä johtuen venttiilivälys tulee säännöllisesti tarkastaa ja säätää, toisin kuin vinokoneessa jossa säätötarvetta on vain koneremontin yhteydessä.
Hmm, ainakin 90-luvun tojotassa, nissanissa, fiijatissa yms venttiilinvälyksien säätö ja tarkastus kuuluu ihan huolto-ohjelmaan. Muistaakseni kahden tai kolmen vuoden välein. tai joku km raja siinä kans oli. En mä sitä minään maailman parhainpana siis pitäisi.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2012, 22:34:44 kirjoittanut Sawo »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #342 : 10.07.2012, 23:23:14 »
Ja sitten tartteis tietää todella nopeesti, että onko toi öljynsuodattimen jalka/öljynjäähdytin nyt oikeinpäin tossa paikallaan???
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuleekos tuohon kiinni jotain muotoletkuja tai peräti putkia? Niitten muodosta voisi päätellä.

Harmi kun oma B280F on jemmattu niin tehokkaasti tallin perälle, siitä näkisi mitenpäin tuo siinä on... Tutulta tuo kuva näyttää mutta muistikuva on aika vanha  :hg:

Löysin tämmösen kuvan omasta mosasta mutta eipä tuosta paljon apua oo... http://penguincave.org/~tok/volvo/760_puvunhousut/uusikone_vasenpuoli.jpg (1.1M)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #343 : 11.07.2012, 08:41:46 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #344 : 11.07.2012, 17:34:07 »
Jees, kiitosta vaan. Eiköhän noi löydä paikkansa tuolta.

Miten te ootte jaksanu hinkata noi koneenne/laatikkonne noi hyväks oikein?? :D

Ja varmaan munki kannattais kasata vähän moottorin johtosarjaa tuohon koneeseen irtaallaan kiinni ja sitte vaan liittää se nivaska autossa oleviin pistokkeisiin.

 

Kulkukoira  Proturbo