Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #405 : 21.12.2012, 23:40:54 »
Muutoslätyillä..  ::)

* Viralliselta nimeltään vanneadapterit. (?)
« Viimeksi muokattu: 21.12.2012, 23:42:33 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa N1K0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #406 : 22.12.2012, 07:39:59 »
Sukevan vankilassa. Jos Iisalmen lähettyviltä tai Kajaanin seudulta ettii todella halpaa ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaista paikkaa, niin tuota voin suositella. Laskua ei vielä tullut, mutta sovittiin, että max 10e/vanne tulee hintaa. Ja tuohon siis sisältyy hiekkapuhallus+pulveri. Tosin mitään kovin erikoisia värejä ei ole saatavilla tuolta.
No onpas halpaa sielä päin, jos hiekkapuhallus kuuluu hintaan ::)
Ja normi vannehopeata ollaan hakemmassakin, siilistä äkkiähän sinne ajelee.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #407 : 22.12.2012, 10:19:22 »
Muutoslätyillä..  ::)

* Viralliselta nimeltään vanneadapterit. (?)
Juu, jaonmuutosadapterit sinne väliin tulee. Blingfactoryn tekeleet.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #408 : 22.12.2012, 18:51:38 »

Pari tuntia askartelua ei ihan riittänyt nostamaan konetta keulille.
Laahaimet vaihtu, jakopäänkoppa paikalleen yms. Kuvan oton jälkeen laitoin vielä kampuran stefan, hihnapyörän ja nokka-akselin stefan+virranjakajanpohjan vai mikä lie onkaan.

Huomenna aikasin aamusta pajottamaan, niin on jotain toiveita saada toi mosa keulille. Tänään ei passaa olla siis myöhään nauttimassa nautintoaineita.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #409 : 22.12.2012, 20:24:54 »
Jollain pervolla tavalla tyylikäs motti. Tykkään!  S*

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #410 : 23.12.2012, 13:35:38 »
Jotenkin tottunut katselemaan pervoa harmaana. Oudon näköinen noin..

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #411 : 23.12.2012, 16:37:37 »
Eipähän näy öljyvuodot niin pahasti tuosta mustasta ::)

Eilen meni vähän myöhäseksi, mutta isä oli aamulla lähteny pajottamaan ja punnertanu moottorin paikoilleen.

Sitten kun ite jaksoin vääntäytyä halliin, niin asentelin laatikkoon tulevat öljyputket kiinni ja pakoputkiston alkuosan taiteilin paikoilleen. Jotain pienempää näpräystä ja hiplausta siinä oli samalla kans.

Sitten kabiinin vesiletkut kiinni, alipaineletkuhässäkän setvimistä hetkonen, kickdown- ja kaasuvaijeri paikalleen, johtosarjan ihmettelyä yms.

Ohjaustehostimen pumpun nappasin paikoilleen kans, paluuletku tuli uusittua. Tämän jälkeen taas jotain pienempää näpräämistä muistaakseni. :D

Startin sähköjä rupesin setvimään, mutta se jäi vielä vähän kesken. Pitää huomenna aamusta koittaa käydä laittamassa laturi kiinni ja selvittää ne piuhat loppuun.

Suuttimet ois tarkotus tässä pyhien aikaan kotosalla näprätä valmiiksi. Ne on nyt "purettuna", eli kasausta ootteleevat.

Suuttimet, polttoaineputket/letkut kiinni, syyläri paikoilleen ja viimestään ensi viikonloppuna ois tarkotus koittaa saada tulille tämä laitos.




Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #412 : 24.12.2012, 22:44:08 »
Kinkun syönnin lisäksi tänään tuli laitettua noihin suuttimiin uudet suodatinkorit yms rojut paikoilleen ja termarikoppaan suihkin maalia pintaan.


Huomenna pitäs lähtee käymään tien päällä, mutta isä ehkä käy tökkimässä noi suuttimet imusarjaan jo kiinni.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #413 : 29.12.2012, 20:57:49 »
Jottain pientä yritetty räpeltää viikonlopun aikana. Kuvia ei ole, kuin puhelimessa valitettavasti.

Suuttimet, polttoaineputket ja letkut on paikoillaan, johtosarjaa on selvitelty yms.

Startin ja laturin piuhoja on rakenneltu, enää uupuu akun + navalta piuhat starttiin ja laturiin. Maapiuhat on valmiina, kuten myös herätepiuhat.
Savut on oikeestaan näistä kiinni. Tosin voi olla että jää savut ensi vuoden puolelle, kun kaikki putiikit on kiinni näin viikonloppusin.

Katellaan jos huomenna otan parit kuvat.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #414 : 04.01.2013, 22:11:11 »
Tämäkin pirulainen se vaan lähti tulille lähes vuoden tauon jälkeen.

Ekalla startilla oli nakuanturin ja kierroslukuanturin piuhat ristissä, nämä toisinpäin ja pervo heräs henkiin. Pieni polttoainevuoto oli, mutta se saatiin kuntoon liitosta kirimällä.

Huomenna jos sais kardaanin paikalleen, apulaitteet kunnolla kiinni, hihnoja paikoilleen yms niin vois käyttää hieman pitempään kuin pari minuuttia.

Sunnuntaina varmaan tulee pitempi stoori+kuvia ja pari videoo todisteeksi :P

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #415 : 04.01.2013, 22:31:55 »
Sillä lailla!  :)  Jokos me kohta aletaan katteleen miitin ajankohtaa?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #416 : 06.01.2013, 13:36:56 »
Joskus keväämmällä täytyy tulla sinnepäin esittelemään aikaansaannoksia. Kunhan nyt saa ensin kaiken pelaamaan kuten kuuluu, leimattua, madallettua pilalle yms yms.

Ja sitten ois yks kysymys, mitä kyselin tuolla toisaallakin jo:
Miten tollanen tyhjä AW71 laatikko kuuluu oikeaoppisesti täyttää? Mittatikusta laitoin sinne nyt jonku 4l öljyä ja se on auto sammuksissa kylmänä siinä HOT-asteikon ylärajassa.

Kunhan saan kardaanin paikalleen, niin rupeenko vaan pläräämään vaihteita läpi ja lisään öljyä kunnes lämpimänä on auto käynnissä siinä HOT-asteikon ylärajassa?

Vai voinko mä vaan runtata sinne nyt niin paljon lisää öljyä, että se on taas piri pinnassa ja sen jälkeen tuo oikeaoppinen öljymäärän tarkistus?

Ja tällä hommalla ois vähän niinku hoppu. ::)

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #417 : 06.01.2013, 14:26:30 »
pyöraytä konetta iha vähäsen ja käytä vaikka P -> R -> P ja lisää öljyä.  sit vaan paikallaan käyden lisäät öljyä kunnes max mitta saavutetaan.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #418 : 06.01.2013, 16:50:56 »
Tänks, täytyy tarkemmin ja paremmin täytellä kunhan saapi ensi viikolla tai viimeistään viikonloppuna pakoputken fiksattua läjään ja tiiviiksi. Saapi noi pakokaasuletkut vähän paremmin imemään katkuja pois, niin uskaltaa käyttää 5min pidempään ilman että tarttee pelätä palokunnan saapumista :D Tuli nimittäin läträttyä reilummalti ölppää aina mäntien päälle ettei vaan kone jumahda.

Ensi viikonloppuna, jos kaikki menee putkeen, niin ois tarkotus käyttää kone lämpöiseksi ja jälkikiristää noi sylinterikannet myös.

Nyt sain sinne laatikkoon jonkun 5-6l evästä kipattua. Mittatikku sanoo että ollaan inasen verran asteikon yläpuolella, mutta jospa se siitä vajuis pikkuhiljaa sopivammaksi. Sen verran koitin jo, että nosturilla pyörät ilmassa pakilla pyörät pyörii taaksepäin ja D:llä etiäpäin. Illalla meinasin kuitenkin vielä kokeilla, saanko ajettua sen omin voimin ulos hallista.. Jännittää :D

Perjantaista sen verran, että startista vielä uupuu yksi 80mm pitkä pultti joka täytyy teettää koska tämän kylän pulttiliikkeistä ei löydy edes tilaustavarana 60mm pidempiä m7-pultteja.

Aluks siis tarkasteltiin parit pultit ja mutterit, että on varmasti kiinni. Sen jälkeen starttiin ja laturiin vaan piuhoja kiinni, navat akkuun ilman sen suurempia savuja tai kipinöintejä ja riemun ja pelonsekaisin tuntein räpläämään avaimia.
Parilla ekalla kerralla ei tullut mitään eloa, jonka jälkeen päätettiin koittaa vaihtaa vänkärinpuolen nakuanturin piuha ristiin kierroslukusanturin kanssa.
Uusi yritys ja perkele sehän hörähti tulille todella kivuttomasti. Polttoaineputki konehuoneesta rupes kuitenkin ruikkimään evästä melkosella paineella joten leikki loppu siihen. Se onneks korjaantu ihan avaamalla liitos ja puhdistamalla kartiot ja kierteet. Liitos pirun tiukkaan kiinni ja eikun uusi yritys. Ja suht. kivuttomasti edelleen pärähti kone tulille. Mitään sen isompaa ongelmaa ei sillä kertaa löytyny, tiivisteet piti yms.

http://sawo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+760+2.8+GLE/2012/Remppaa/Valmiimpaaa/2013-01-04-133.mp4

Tähän oli hyvä perjantai-ilta sitten päättää.

Lauantaina sitten pistin laturin kunnolla kiinni, vesipumpun hihnapyörän, hihnat, viskon yms. Viskon tunnelin jätin vielä pois, kun meinasin maalata tuon vesipumpun pyörän ja ei sitä tiiä jos tuon joutuu vielä atomeiksi räjäyttämään :idiot2:

Samalla tuli huomattua, että lohkolämppärin vastus hiukan tiputtaa nestettä. Tämä onneks näyttäis korjaantuneen sillä kun sitä naputteli hiukan syvemmälle kanteen.

Lauantaina myös tuli käytettyä sitten konetta jokunen minuutti, pakoputken puutteen vuoksi ei pysty vielä lämpimäksi sitä käyttämään.
Edelleen käynnistyvyys on hyvä ja ainakin tyhjäkäyntiä käy tosi nätisti (mittarin mukaan 800-700rpm välissä) ja kaasua painamalla kierrokset myös nousee hyvin :)

Ja tänään sitten tosiaan laitoin kardaanin paikallen ja täyttelin laatikkoa öljyllä.
Takavaloissa näyttäs olevan jotain maavian poikasta, kun jarrua painaessa vasen puoli menee sekaisin, täytyy perehtyä siihen sittenkun moottori pelaa.

Jos illalla saan ajamalla auton ulos, niin otan ehkä hieman pidemmän videon pätkän, kuin 10sek.



EDIT.
Ainakin tyhjäkäynnillä se liikkuu eteen- ja taaksepäin aivan normaalisti. Toivottavasti ensi viikonloppuna selviää sitten myös normaalissa ajossa toimivuus.
http://sawo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+760+2.8+GLE/2012/Remppaa/Valmiimpaaa/2013-01-06-134.mp4 video on vielä edellistäkin huonompi, mutta kyllä siitä ainakin selviää koneen tasainen tyhjäkäynti jossei muuta :D
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 21:47:36 kirjoittanut Sawo »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #419 : 07.01.2013, 17:02:01 »
Sieltä laatikosta voi olla sitten aluksi pykälät kateissa kun lähdet ajelemaan. Kestää aikansa että ilma tulee jokapaikasta pois.

 

Futurez  Kulkukoira