Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Reeds - 02.08.2022, 11:16:07
-
Apuja kaipailisin.Kyseessä 1997 V70 2,5 10v manuaali.Auto jäi huhtikuun lopussa ajosta ja täydestä toimintakunnosta seisomaan katoksen alle kolmeksi kuukaudeksi ja nyt kun piti ottaa Volvo ajoon niin käynnistyy hyvin,mutta käy 2 sekuntia ja sammuu.Aiheesta löytyy kyllä keskusteluketjuja,mutta sisältö ei oikein täsmää,koska niissä auto ei lähde käyntiin ollenkaan.Vikakoodeja ei ole luettu ja on hankalaakin kun autoa ei saa korjaamolle.Tähän mennessä tehtyä;
-Kaikki sulakkeet tarkistettu ja ehjiä ovat
-Virranjakajan kansi ja pyörijä tarkistettu,puhtaat olivat
-kaikki sähköliittimet ja -pistokkeet käytetty irti/kiinni
-Kokeiltu toisella virta-avaimella
-Bensapumpun rele kokeiltu toisesta V70 ja muutama muukin rele
-Tankkipumppu uusittu
-Ovia ronklattu kaukolla kiinni-auki ja avattu avaimella että saatu häly päälle,kuittaus pois.Ei apuja.
-Apuhuikalla imusarjaan käy jopa 4 sekuntia..
Onko siellä nyt sitten ajonesto päällä ja miten se toimii,estää suuttimien aukiolon? Mitä tehtävissä sen suhteen? Ei mitään?
Volvossa oli täysi akku paikallaan,mutta unohdin ottaa akunkengän irti ja tyhjentymään oli tietty päässyt.Nostin tuoreen akun keulille.On siitä ennenkin ollut akku irti ilman mitään ongelmia.
-
Koita piruuttas hinata käyntiin. Ei kyllä oikeen kuulosta siltä mitä porukat sanoo volvossa liimaventtiiliksi.
Kylmärikastus on päällä ja jos heti sammuu niin tulpat kastuu. :P
-
Liimaventtiili on tuttu ilmiö,nyt ei ole kyse siitä. Jos olis kylmärikastus päällä ja tulpat märät niin miks sitte kuitenki lähtee heti uudestaan käyntiin? Ja voi jatkaa niin pitkään ku akussa riittää puhti.
-
Onhan noita halpislukijoita joilla pääsee johonkin kiinni mutta kun tää on 10V niin oo happy days!
Niin ruiskurelekin kokeiltu?
(https://i.ibb.co/GpKd7cv/RUISKURELEVOLVOSV7097-00-PYo-REa-TLIITTIMET-1100-0643-8d65c99505e75a56b4659f3ff1d5a4af-1.jpg) (https://ibb.co/GpKd7cv)
-
Missä tuollaisen releen pitäisi sijaita? Ei ole kyllä silmiin osunut moinen.
-
Tuo oli eri mallin releen kuva mutta tuossa tuo main relay 2/32
(https://i.ibb.co/9Tdn5LD/Volvo-Fuel-System04.jpg) (https://ibb.co/9Tdn5LD)
-
Kokeile ottaa ilmamäärämittarin pistoke irti lähteekö käymään sitten? Voi olla kosteutta kertynyt johonkin ja ohjainlaite sekoaa eikä käy.
-
Kuvassa olevat main relay ja fuel pump relay kokeiltu toisesta (toimivasta..) autosta,ei apuja. Ilmamäärämittarin pistoke irti kokeiltu myös käynnistystä. Aina sama tulos; nätisti käyntiin kahdeks sekunniks.
Onko tää nyt ajonestohommia kuitenkin? Ja jos,niin mikä ***** sen on saanu sekaisin?
-
Kovasti vaikuttaisi ajonestovialta. Sirun lukijarengas on yleinen vikakohde, sijaitsee virtalukossa lukkopesän ympärillä rattimuovien alla. Voi vaihtaa vaikka käytetyn tilalle.
-
Sirun lukijarengas vaihdettu.Mikään ei muuttunut,edelleen käy 2 sekuntia.Mitäs sitten? Ehdotuksia? Tilaan kohta koura-auton tontille,saa lähtöpassit Stenalle koko paska.
-
Bensaa imuputkeen sumuttamalla keksinnön saa pysymään käynnissä. Mikä estää polttoaineensyötön ku kaiken pitäis olla ok?
-
Vaikka on virrat päällä ja avaan päälinjan suutintukilta ni bensaa ei tule. Ei ennen kuin käytän virrat pois ja käännän takaisin. Eikä sittenkään kuin olemattoman ruiskauksen verran. Tankissa on ihan uus Walbro ja rele kokeiltu toisesta autosta. Kaikki sulakkeet ehjiä.Bensansuodatin totaalisen tukossa vai??
Vai se prkl ajonesto,estääkö se polttoaineensyötön? Vai luuleeko auto että on ajettu kolari ja syöttö on seis kun on virrat päällä?
-
Eikös tuo pieni ruikkaus pensaa oo normaali kun paat virrat, sehän tekee sen joka kerta.
Jatkuva bensansyöttöhän tulee vasta kun auto käy.
Mittaa tuleeko suuttimen töpsään edes jännite, saatika katkooko se sitä.
Maadotukset?
-
Tutkin huomenna yleismittarilla. Ei käy ymmärrykseen,että kolmen kuukauden ajamattomuus lämpimänä vuodenaikana saa ehjän auton rikki.
-
Pumpun releen ohitus hyppyjohdolla ei auta käyntiinjäämiseen mitenkään,bensaa lentää tukinpäästä kunnolla kun kokeilee. Suuttimille tulee 12v virrat päällä. ECU ei siis anna auton jäädä käyntiin. Ajonesto?? Kolarimoodi??
-
Olisko Porin/Satakunnan alueella autoharrastajaa,joka pääsisi korvausta vastaan lukemaan koodit tästä häksättimestä? Loppuis tää arpominen,päreet on palanu jo puoliväliin. Tähän ei sit pääse sisään muutaku Vidalla tai muulla lisenssivehkeellä,on sen sortin vuosimalli ja tekniikkakombo. Prkl.
-
Joko kokeilit ottaa sen imm anturin johdon irti ja kokeilla uudestaan?
-
On kokeiltu.
-
Voi sinne päästä sisään ihan yleistesterillä, joutuu vaan kikkilemaan eri vuosimallin/automallin kautta. Esimerkiksi vaikka S80 vanhimman pään jonkin mallin valitsee tai uudempi V70 niin voi päästä sisään ohjainlaitteeseen.
-
On niitä tullu jo näppäiltyy vaiks mitä vaihtoehtoja mutku ei saa yhteyttä ecuun ni ei saa. Saabia en oo viel klikannu...ehkä se onnistuis.
-
Kannattaa tietysti kokeilla vielä sitä vidaa mutta jos sinne ecuun ei saa yhteyttä niin lähtisin kyllä hakemaan vikaa sieltä suunnalta. Johtosarja, liitin tai boxi mahdollisesti viallinen.
-
Milloin polttoainesuodatin vaihdettu? Nykylitkut on ihan paskaa niin suodatinkin on sitä täynnä jos jää seisomaan pidemmäksi aikaa.
-
Bensaa tulee tukille 2,8bar paineella,myös silloin kun auto käy sen 2 sekuntia.
Ajonestovialta tää haiskahtaa. Kahdella eri lukijalla kokeiltu eilen ja tänään päästä ecuun käsiks mut ei onnistu. Huomenna pitäis Boschin lukijalla kokeilla. Volvon oma testeri lienee ainoa millä onnistuu.
-
Volvon oma testeri lienee ainoa millä onnistuu.
Kuten moneen kertaan on todettu, VOL-FCR lukee näitä, kuin avointa kirjaa. Välillä vähän pätkii, mutta aina on ainakin toistaiseksi onnistunut.
-
Bosch luki Volvoa tänään melkein kuin avointa kirjaa...Melkoisen valikkoviidakossa seikkailun jälkeen ilmoitti tulokseksi,että "tuntematon avain".
Tarvii nyt saada kärry omaan testeriinsä tai sitten testeri paikan päälle.
-
Voisko avaimesta siru olla rikki/hävinnyt esim pudotessaan ja siksi ei tunnista avainta eikä pysy käynnissä kun sen hetken aikaa..?
-
Ei.
Avaimelle ei ole tapahtunut mitään kummallista. Vielä vähemmän vara-avaimelle. Kummallakin kokeiltu sen sata kertaa.
-
Löytyykö foorumilta henkilö,joka suolistaisi ajonestoboxin ja mihin hintaan?
Yv.
-
Liekö asia jo ratkennut. Mutta pitäisi saada toimimaan suoraan myös vanhemman 850 boksilla jossa ei ole ajonestoa. Eli luovuttajaksi vm.-95 tai vanhempi 10V.
-
Ei ole ratkennut mysteeri vielä. Kaikki vihjeet edelleen hyödyllisiä. Yyveellä tänään sainkin aputarjouksen.
-
Ajonestoboxi oli korruptoitunut ja tauti edennyt myös ECUun.(Olivat klubilaisella tutkittavana.)Nyt on paikallaan samanlaisesta Volvosta peräisin olevat purkuosat; IMMO,ECU ja virta-avain.Komboon kuuluva virta-avain on pysyvästi nippusiteellä kiinni antennirenkaan keskellä verhoilumuovin väliin tungettuna,jotta ajonesto pysyy pois päältä ja auto toimii alkuperäisellä virta-avaimellaan. Ainoa kauneusvirhe on se,että auto jää käyntiin vasta toisella starttauksella,mutta pääasia että toimii.