Kulkukoira  Proturbo

V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??

  • 8 Vastauksia
  • 5057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v70tdi99kempele

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« : 15.12.2012, 04:20:28 »
Mikä neuvoksi ? Auto V70 tdi vm99
Kun nopeasti pyöräyttää virta avainta niin käynnistyy ja käy 2-3sek, sitten sammuu. Antennirenggas vaihdettu virtalukkoon, ei muutosta. "tarvikekorjaamolla" Bosch testerillä pääsi tulokseen: katkos ajonestolaitteen ja moottoriohjaimen välissä. Kahdet avaimet ja keskuslukituksen kaukosäädin, avaimilla sama tulos. Jos laittaa virrat päälle ja mittaa jännitettä sammutinsolenoidista, niin 2-3 sen jälkeen jännite häviää, ei auta vaikka vetää suoran virran. Missä sijaitsee ajoneston mokkula ? Ja voiko sen jotenkin ohittaa ?
Viimeisimmät: Fiat 600, Lada 1200, Lada 1600, Saab 99GL Petro, Passat 1.6CL, Golf 1.6TD, Saab 900c, Chevrolet 5.7DX D, MB200D, Volvo V70tdi 97, V70tdi 99, Ford Transit -04, V70 D5 02, MB220D, MB 220cdi, S80 2.4D -10

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #1 : 15.12.2012, 09:59:01 »
Tarkistappas kaikki maattopisteet moottoritilasta ja kabiinista että ovat kunnossa.

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #2 : 15.12.2012, 12:01:56 »
Mikä neuvoksi ? Auto V70 tdi vm99
Kun nopeasti pyöräyttää virta avainta niin käynnistyy ja käy 2-3sek, sitten sammuu. Antennirenggas vaihdettu virtalukkoon, ei muutosta. "tarvikekorjaamolla" Bosch testerillä pääsi tulokseen: katkos ajonestolaitteen ja moottoriohjaimen välissä. Kahdet avaimet ja keskuslukituksen kaukosäädin, avaimilla sama tulos. Jos laittaa virrat päälle ja mittaa jännitettä sammutinsolenoidista, niin 2-3 sen jälkeen jännite häviää, ei auta vaikka vetää suoran virran. Missä sijaitsee ajoneston mokkula ? Ja voiko sen jotenkin ohittaa ?

Jos ajonesto ja rikkari on samaa puuta, kuten oletan, niin se paketti on siellä kojelaudan vasemmalla puolella relepaketin yläpuolella.
Melkein kaikkihan on mahdollista ohittaa, mutta en kyllä suosittele tuollaiseen ryhtymistä, varsinkaan kun ei tiedä miten tuo paketti keskustelee ECU:n kanssa, saattaa mennä jotain dataa CAN-väylän kauttakin.

Taitais olla loppupeleissä parempi viedä volvolle tutkittavaksi.
Juu ja tiedän, että se maksaa pirusti, mutta Vidalla tuosta voi löytyä jotain tarkempaakin vikaa.



Poissa v70tdi99kempele

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #3 : 19.12.2012, 22:50:09 »
antennirenkaan voi tarkistaa mittaamalla kelan vastus, se oli kunnossa, ostin varalta uuden ; vika edelleen.
 Mahdollinen vika; ohjelmisto ajonesto controllerissa sekaisin.
 Irrota ajonestoboxista liitin (johdot itsestä poispäin), liittimien pitkä suora sivu alaspäin, liitin numerointi alkaen vasemmalta, 1ja2 liitin vapaa, 3ja4 dataväylä,  5tulee maa,  6 jännite(12V),7 jännite(12V), 8, jatkuva maa, 9 ja 10 ei tietoa , nämä kaikki ilman virtaa.

Kun virran käntää päälle, napa:3tulee 12V ja 3sek kuluttua jännite laskee 9.8V (ajonesto menee päälle) napa:4 0V, mutta 3sek kuluttua nousee jännite 9.8V (ajonesto menee päälle).

Nyt teen seuraavan testin: vaihdan toimitvasta autosta ajonestobox+virtalukko+antennirengas, miten lähtee virtalukko irti ?
Viimeisimmät: Fiat 600, Lada 1200, Lada 1600, Saab 99GL Petro, Passat 1.6CL, Golf 1.6TD, Saab 900c, Chevrolet 5.7DX D, MB200D, Volvo V70tdi 97, V70tdi 99, Ford Transit -04, V70 D5 02, MB220D, MB 220cdi, S80 2.4D -10

Poissa v70tdi99kempele

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #4 : 26.12.2012, 03:43:52 »
ei toimi, vaikka toisesta ajonestobox, uusi antennirengas, ono avaimet koodattu vielä moottorinohjaimeen ? TAI joku kommentoi täällä, että ajonestoon kun laitetaan ensimmäisen kerran virta päälle, se tarkistaa millaiseen moottorinohjausboxiin se on kytketty, ONKO SIIS ? vaihdettava ajonestobox ja moottorinohjausbox molemmat käyvästä autosta ? VAI MIKÄ OLIS järkevää ?
Viimeisimmät: Fiat 600, Lada 1200, Lada 1600, Saab 99GL Petro, Passat 1.6CL, Golf 1.6TD, Saab 900c, Chevrolet 5.7DX D, MB200D, Volvo V70tdi 97, V70tdi 99, Ford Transit -04, V70 D5 02, MB220D, MB 220cdi, S80 2.4D -10

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6370
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #5 : 26.12.2012, 08:59:25 »
joku kommentoi täällä, että ajonestoon kun laitetaan ensimmäisen kerran virta päälle, se tarkistaa millaiseen moottorinohjausboxiin se on kytketty, ONKO SIIS ? vaihdettava ajonestobox ja moottorinohjausbox molemmat käyvästä autosta ? VAI MIKÄ OLIS järkevää ?

Juuri näin. Esimerkiksi -97 vuoden 940 turbossa ja -97 850 tdi:ssä on samanlaiset (sama varaosanumero) ajoneston boksit, mutta siitä huolimatta ne ei toimi ristiin.

Onko se sun vaihdettu boksi myös -99 mallisesta tdi:stä?

Poissa v70tdi99kempele

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #6 : 26.12.2012, 17:19:42 »
on sama -99 mallisesta.
Se on ymmärrettävissä, että ajonestoboxiin on tallennettu ne tietyt avaimet, mutta kun vaihtaa ajonestoboxin ja avaimet toisesta toimivasta ajoneuvosta, niin ei pelitä, nyt täytyy varmaan testata, että otan siitä samasta ajoneuvosta moottoriojaimen, josta otin toin ajonestoboxin, käykö sitten....

Moottoriohjausboxien hinnat vain on luokkaa 300€, niin tulee mieleen eikö mitenkään voi pärjätä/koodata, vaikka ostais VIDA-DICE china mallin, jotta sais asian korjattua ?

Pääseekö VIDA-DISE china mallilla kiinni ajonestoboxiin, moottoriohjaimeen / voiko koodata avaimia / ohjelmoida ajonestoboxia ?
Viimeisimmät: Fiat 600, Lada 1200, Lada 1600, Saab 99GL Petro, Passat 1.6CL, Golf 1.6TD, Saab 900c, Chevrolet 5.7DX D, MB200D, Volvo V70tdi 97, V70tdi 99, Ford Transit -04, V70 D5 02, MB220D, MB 220cdi, S80 2.4D -10

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #7 : 26.12.2012, 20:59:39 »
on sama -99 mallisesta.
Se on ymmärrettävissä, että ajonestoboxiin on tallennettu ne tietyt avaimet, mutta kun vaihtaa ajonestoboxin ja avaimet toisesta toimivasta ajoneuvosta, niin ei pelitä, nyt täytyy varmaan testata, että otan siitä samasta ajoneuvosta moottoriojaimen, josta otin toin ajonestoboxin, käykö sitten....

Moottoriohjausboxien hinnat vain on luokkaa 300€, niin tulee mieleen eikö mitenkään voi pärjätä/koodata, vaikka ostais VIDA-DICE china mallin, jotta sais asian korjattua ?

Pääseekö VIDA-DISE china mallilla kiinni ajonestoboxiin, moottoriohjaimeen / voiko koodata avaimia / ohjelmoida ajonestoboxia ?

Tuskn sillä mitään ohjelmoimaan pystyy, kun ohjelmien lataamiseen ainakin pitää olla online yhteys volvolle.
En sit kyl varmaa ole tosta avaimien koodaamisesta, mutta epäilen kyllä vahvasti, että ei toimi stand alonena.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 käy 2-3sek ja sammuu ajonesto ??
« Vastaus #8 : 28.12.2012, 13:58:54 »
on sama -99 mallisesta.


Pääseekö VIDA-DISE china mallilla kiinni ajonestoboxiin, moottoriohjaimeen / voiko koodata avaimia / ohjelmoida ajonestoboxia ?
Ei varmaan pääse, koska yhteys pitää olla Vollen koneeseen tietokoneen kanssa.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Ateho  Elekma