RallyBaron  Samppasport

"säkätys"

  • 24 Vastauksia
  • 9614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: "säkätys"
« Vastaus #15 : 27.02.2011, 20:40:27 »
Kannesta ja mielestäni hieman enemmän pakoventtiileiden puolelta eli ei ole suutinten vienoa napsetta.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tollo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: "säkätys"
« Vastaus #16 : 28.02.2011, 21:44:56 »
Omassa 850 T5:ssa kuuluu samainen säkätys kun moottori on normi lämmöissä ja keli yli 10 astetta pakkasella ja auto käy tyhjäkäyntiä. Kuuluu tosiaan hetken ja loppuu kuin seinään, saattaapi vielä alkaa uudestaa hetken kuluttua. Ei ole kilkatusta nostajista eikä tosiaan suuttimien napsetta, vaan jotain siltä väliltä. Viime talvena sitä tosissaan kuuntelin ja mielestäni kuuluu jostain likeltä tyhjäkäyntimoottoria/venttiiliä, tänä talvena oon antanu koko homman olla. Olis toki mielenkiintoista tietää mikä ääntää ja käykö ajan kans lompakolle...

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: "säkätys"
« Vastaus #17 : 28.02.2011, 23:12:42 »
pakosarja halki?
LH&ostrich

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: "säkätys"
« Vastaus #18 : 01.03.2011, 18:06:53 »
Itellä on kans vähä sellanen että kun lyö käyntiin nii ei kuulu mitää ääniä mut hetken päästä alkaa vasta "säkätys/naputus" tai jokin ja loppuu kun kone on lämmennyt. Luulis että nostajat naputtais heti käynnistyksestä lähtien???

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: "säkätys"
« Vastaus #19 : 01.03.2011, 20:13:37 »
Onko mahdollista että joku tietty öljy merkki aiheuttaisi? (onhan tietenkin täyssyntteettiset). Auttaako vaihto eri öljy merkkiin?
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: "säkätys"
« Vastaus #20 : 01.03.2011, 20:22:29 »
Tänään oli 850 puslien vaihdossa ja masentajan mielestä venttiilikoneisto ei pitänyt enään ihmeääniä. Hänen mielestään se käynnistymisongelma johti tuohon pidempään nakutukseen. Polttoaine ongelman hän arveli käynnistymisvaivaan, liian pitkä vaihtoväli bensansuodattimella. Nykyisellä on ajettu 120tkm / 4 vuotta.

Forté käsittelyn ajattelin kuitenkin tehdä kunhan kelit lämpenee. Saakohan tuota lientä mistään Lahden liepeiltä ostettua, ilman, että korjaamo käsittelee.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tollo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: "säkätys"
« Vastaus #21 : 01.03.2011, 21:15:20 »
Ainakaan mulla ei öljynvaihto auttanut mitään, viimeks laitettiin Mobil 5W-50:stä, edelliset oli muistaakseni Valvolinea.  En kyllä usko ton johtuvan öljyista kun tekee tuota tosiaan pakkasilla myös uusilla öljyillä. Muistaakseni joku asentaja aiemminkin ehdotti mulle kysyessä tuota haljennutta pakosarjaa, aika hankala vissiin tarkistaa ilman että ottaa sen irti? Ja kuinka se sieltä irtoo, pärjääkö normaali autotallivarustuksella vai pitääkö viedä laitettavaks?

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: "säkätys"
« Vastaus #22 : 02.03.2011, 06:39:23 »
Eikö näe mistä pakosarja on savuttanut jos on halki?
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: "säkätys"
« Vastaus #23 : 02.03.2011, 10:20:01 »
Forté käsittelyn ajattelin kuitenkin tehdä kunhan kelit lämpenee. Saakohan tuota lientä mistään Lahden liepeiltä ostettua, ilman, että korjaamo käsittelee.

Iisalmesta ainakin Delta-autosta sai, sielä ne purnukat oli nätisti rivissä asiakkaien puolella(tosin itse hommasin sen polttoaineen sekaan tulevan aineen en sitä öljyn sekaan). Miksei ne Lahdessakin möisi. Veikkaan että ne jotka tekevät ainoastaan öljynvaihtoja ja forte käsittelyjä niin ne ei varmaankaan ole halukkaita myymään silleen että asiakas itse tekee sen käsittelyn. Linkki kaupungeista joista pääsee katsomaan oman kylän firmoja joissa on forte aineita.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?sivu=tuotteet&kieli=1&r_id=337

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: "säkätys"
« Vastaus #24 : 02.03.2011, 11:07:49 »
Iisalmesta ainakin Delta-autosta sai, sielä ne purnukat oli nätisti rivissä asiakkaien puolella(tosin itse hommasin sen polttoaineen sekaan tulevan aineen en sitä öljyn sekaan). Miksei ne Lahdessakin möisi. Veikkaan että ne jotka tekevät ainoastaan öljynvaihtoja ja forte käsittelyjä niin ne ei varmaankaan ole halukkaita myymään silleen että asiakas itse tekee sen käsittelyn. Linkki kaupungeista joista pääsee katsomaan oman kylän firmoja joissa on forte aineita.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?sivu=tuotteet&kieli=1&r_id=337

Pieni OT, mutta tuo Iisalmen Delta-auto lopettaa, joten voi loppu irtokama lähteä poistohinnoin.

 

Futurez  Kulkukoira