Samppasport  Futurez

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 276947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« : 05.11.2010, 22:01:19 »
Kaikki 850, V/S70 (vm. <-00) ja C70 (vm.<-05) hankintaa ja arvoa koskevat kysymykset tänne.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2010, 02:52:30 kirjoittanut (Miksu) »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Grand-Tourer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #1 : 05.12.2010, 13:13:19 »
Tarkista
   - kojetaulussa syttyy abs ja huoltovalo jne, kun kytkee virran
   - vikakoodit voi lukea konehuoneesta ilman ylimääräistä laitetta ( ... 1995 ...)
   - ajetut kilometrit voi samalla kysyä kun katsoo vikakoodit

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #2 : 08.01.2011, 01:01:10 »
SRS valo kannattaa tarkistaa myös. Jos tarvitsee useampia avaimia/keskulukituksen kauko-ohjaimia, niin kannattaa kiinnittää siihen huomiota ostaessa ja pyrkiä huomioimaan puutteet hinnassa. Jos auto tulee yhdellä avaimella/ohjaimella niin toiset maksaa sitten sinisellä reilun parisataa.
Ruosteet löytyy farkuissa yleisimmin takaluukusta sekä pyöränkoteloiden reunoista muovien alta/laidoilta.

Poissa Zuke

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Neuvoja ostoon, V70 T5 -99
« Vastaus #3 : 24.01.2011, 00:03:58 »
Kyseistä Volvoa olen katsellut kuvista ja keskustellut puhelimen välityksellä omistajan kanssa autosta ja seuraavaksi olisi auton katsaus/testaus livenä. Nyt pyytäisin neuvoja, että mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kokeillessa autoa, ettei tulisi yllätyksiä. Autoikä lähestyy niin kiinnostaisi tietää että mitä kannattaa erityisesti katsoa. Autolla rullattu tällä hetkellä 290 tkm.
Aloitteleva volvomies

-Volvo V70 -01 2.4T

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Neuvoja ostoon, V70 T5 -99
« Vastaus #4 : 24.01.2011, 06:44:26 »
Jos automaatti, sen toiminta kylmänä ja kuumana, eli vaihteet kytkeytyy pehmeästi jne. Tarkista kaikkien sähkölaitteiden toiminta, varsinkin ikkunoiden. Moottorin päällä oleva tuen kumipuslan kunto.
Kysy millon jakopää huollettu ja milloin automaatin öljyt vaihdettu (jos automaatti). Kuuntele kuuluuko jotain suhinoita/pihinää kiihdytettäessä, kertoo hieman turbon kunnosta. Moottori käy ja vetää hyvin, eikä alusta kolise.
Ja tietenkin että moottorin, SRS, ABS ja mahdollisen automaatin vikavalot syttyvät kun laittaa virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää, ettei ole polttimoita poisteltu peitellessä vikoja.  ::)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Neuvoja ostoon, V70 T5 -99
« Vastaus #5 : 24.01.2011, 15:11:23 »
Kokeile, miten kaukaa kauko-ohjain ottaa kiinni. Avaako ja lukitseeko kaikki ovet. Meneekö takaluukku kiinni ilman voimaa. Toimiiko hälytin.

Poissa Volvoilija88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Neuvoja ostoon, V70 T5 -99
« Vastaus #6 : 25.01.2011, 00:10:26 »
millon auto katsastettu? Kannattaa kattoo et Ilmastointi toimii et tulee kunnolla kylmää ja kunnolla kuumaa kabiiniin..  :) Nesteet silmämääräsesti ettei oo vuotoja esim. vesiletkuissa, öljynmittatikun putki että onko huohottanu yli tai öljykorkista ja muutenkin tsekata konehuone ettei kuulu kolinoita ja natinoita.. Pakoputken vuodon löydät kun tukit pakoputken pään moottorin ollessa käynnissä, jolloin pakokaasu purkautuu pihalle mahollisista vuotokohista, kokeile vaikka kengänpohjaa..  ;) Sit kannattaa kääntää myös pyörät linkkuun ja kattoo hammastangon suojakumit ehjiä molemmilla puolella jos rikki niin mahdollinen öljyvuoto ja olet säästänyt paljon rahaa!  ;) Itselläni oli vänkärin puoleinen suojakumi halki mutta selvisin säikähdyksellä, ei vuotanu tehostimen nestettä, kumi oli vaan jostakin syystä rikki...  :o

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: v70 -97
« Vastaus #7 : 04.02.2011, 11:30:45 »
Olihan paljon tarkisteltavaa..

Itse tuossa katsellut v70 -97 volvooo, ajettu 400tkm, 2.5 vapari 170hv.
Ainut mikä närästää, ei ole ilmastointia. Olisikohan aivan älytön operaatio ruuvailla sellainen? todennäkösesti..

Niija automaatti oli vielä ko auto.
Öljyt on juuri vaihdettu joka paikkaan + vetonivel.

Mites näissä tehottomimissa kestää nivelet, alapallot etc ??

Tiedä häntä.. onko järkeä päivittää 960 -> v70 ??
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: v70 -97
« Vastaus #8 : 04.02.2011, 13:07:12 »
Tiedä häntä.. onko järkeä päivittää 960 -> v70 ??

Itse katselisin mielummin V90 tai viimeisiä 965-malleja. Tai sitten suoraan päivitys näihin läskiposkimallisiin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #9 : 04.02.2011, 13:44:32 »
On katseltu niitäkin..joskus.

Mutta mutta, kyseinen kiesi on 8h auto.. Ja hakusessa on juurikin 8-9hengen mobiili.
Ensisijaisia katselun kohteita on ollut, Hevy vanit etc..

Volvo tosin olisi HUOMATTAVASTI fiksumpi vaihtoehto.

Kyselin suht koht. kaiikki luetellut vikakohteetkin:
abs, srs ja moot var valot pelittää.
Kaksi avainta, ja keskuslukitukset toimii + häly.
Laatikko toimii moitteetta, niin kylmänä kuin lämpöisenäkin.
Ei ruostetta.
Hammastanko ei vuoda.

Onkos takataskussa jotain muuta isommin huomioitavaa ko autosta??
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #10 : 04.02.2011, 14:42:12 »
On katseltu niitäkin..joskus.

Mutta mutta, kyseinen kiesi on 8h auto.. Ja hakusessa on juurikin 8-9hengen mobiili.
Ensisijaisia katselun kohteita on ollut, Hevy vanit etc..

Volvo tosin olisi HUOMATTAVASTI fiksumpi vaihtoehto.

Kyselin suht koht. kaiikki luetellut vikakohteetkin:
abs, srs ja moot var valot pelittää.
Kaksi avainta, ja keskuslukitukset toimii + häly.
Laatikko toimii moitteetta, niin kylmänä kuin lämpöisenäkin.
Ei ruostetta.
Hammastanko ei vuoda.

Onkos takataskussa jotain muuta isommin huomioitavaa ko autosta??
Volvoja ei saa kuin max. 7 hengen versioina joten 8-9 hengen mobiilia hakiessa joutuu katseen suuntaamaan toisiin merkkeihin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #11 : 04.02.2011, 14:45:21 »
Missä näissä sijaitsee tyypillisimmät ruostepaikat? Tunnetusti 700-sarjasta eteenpäin Volvothan sietävät hyvin ruostetta, mutta eikai ruostumatonta autoa ole vielä keksittykään.  ;)

Ainakin takapyöränkoteloiden etureunoissa havaittavissa nettiauton ilmoituksissa jotain ruskeaa?

Vaivaako 70-sarjaa vielä sama ongelma, kuin joissain 850-malleissa, että maali hilseilee kattolistoista irti?
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #12 : 04.02.2011, 15:09:19 »
Volvoja ei saa kuin max. 7 hengen versioina joten 8-9 hengen mobiilia hakiessa joutuu katseen suuntaamaan toisiin merkkeihin.

Ko auton otteessa lukee 5 + 3.

Itse olen olettanut olevan myös max 7h nuo autot.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #13 : 04.02.2011, 15:13:35 »
Missä näissä sijaitsee tyypillisimmät ruostepaikat? Tunnetusti 700-sarjasta eteenpäin Volvothan sietävät hyvin ruostetta, mutta eikai ruostumatonta autoa ole vielä keksittykään.  ;)

Ainakin takapyöränkoteloiden etureunoissa havaittavissa nettiauton ilmoituksissa jotain ruskeaa?

Vaivaako 70-sarjaa vielä sama ongelma, kuin joissain 850-malleissa, että maali hilseilee kattolistoista irti?

Pyöräkoteloiden ulkokaaret, ovien ja luukkujen reunat, keulan kivenniskemät, helmat kohdista jossa muovit kosketuksissa maalipinnan kanssa. Omasta juuri suojasin kotelot ja kaaret, aika hyvät pohjat niissä on tehtaalta, mutta kun siihen kivisuihku aikansa poraa niin kyllähän se metallille menee. Ei tosin vielä ollut lähellä, mutta ei menekkään kun ennakoi.

Ei kai se maali hilseillyt irti niistä listoista, vaan se koko listojen pinnoite tahtoi murentua. Ei varmuutta, mutta olettaisin että samat listat.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #14 : 04.02.2011, 16:15:24 »
Ko auton otteessa lukee 5 + 3.

Itse olen olettanut olevan myös max 7h nuo autot.

On otteessa mitä vaan, niin sinne konttiin ei edes tenavia saa mahtumaan mitenkään järkevästi kolmea kappaletta. Kaksi 12v jo tekee tiukkaa.

Toki tuollainen voisi olla joku vanha koulutaksi tms., niissä on ollut kaikenlaisia virityksiä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy