Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 Veto loppui kilinään ja kolinaan. Ulompi vetari oli menny.

  • 26 Vastauksia
  • 12015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 Veto loppui kilinään ja kolinaan? KIIRE
« Vastaus #15 : 09.04.2011, 11:56:25 »
Joops, nyt on auto vedetty trailerille ja matkustaa tuohon lähikorjaamolle. Hintaa osille ja työlle kuulemma alle 200€ joten ei paha. Miten muuten, voiko laatikosta tulla öljyt pihalle jos akseli pääsee tulemaan ulospäin?

Se sisempi nivel antaa pelivaraa tässä suhteessa. Mutta toki sieltä öljyä voi pihalle tulla. Mutta sittenhän saa ainakin hyvän syyn vaihtaa laatikkoöljyt samalla. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 Veto loppui kilinään ja kolinaan? KIIRE
« Vastaus #16 : 09.04.2011, 12:17:59 »
Aivan aivan... Eli tohon tarvihtis vaan vaihtaa toi ulompi vetari ja varmaan suojakumi? Mites tuo motonetin osa, onko se ihan ok laatua vai levahtaako käsiin ekan sadan tonnin aikana?

Niin ja mitäs öljyä ja miten paljon sitä laitetaan tuonne laatikkoon?

Niin ja onkohan mahdollisesti voinut tulla muuta vauroita tuon kuulien katoamisen seurauksena? Kaikki pelottelloo kytkintä, laatikkoa jne...  :o

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 Veto loppui kilinään ja kolinaan? KIIRE
« Vastaus #17 : 09.04.2011, 12:39:08 »
Aivan aivan... Eli tohon tarvihtis vaan vaihtaa toi ulompi vetari ja varmaan suojakumi?

Motonetin osasta en osaa sanoa, mutta itse ostin osan pienestä tarvikeliikkestä ja mukana tuli suojakumi ja rasvatkin.

Lainaus
Niin ja mitäs öljyä ja miten paljon sitä laitetaan tuonne laatikkoon?

Niin ja onkohan mahdollisesti voinut tulla muuta vauroita tuon kuulien katoamisen seurauksena? Kaikki pelottelloo kytkintä, laatikkoa jne...  :o

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=140.0

2,1 litraa on öljytilavuus, mutta käytännössä 2 litraa riittää. Manuaalistahan oli kyse, eikö? Öljyasiassa yksinkertaisinta on käyttää Volvon omaa öljyä, on taatusti oikeaa ja tuon kahden litran kohdalla ei kustannukset karkaa kuitenkaan. Jotain 20€ litra se taitaa olla, olikohan peräti vähän alle. Tuossa öljytopicissa on lisää juttua aiheesta.

Ei minulle ainakaan tullut mitään oheisvaurioita, uusi vetari paikalleen ja kovaa ajoa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 Veto loppui kilinään ja kolinaan? KIIRE
« Vastaus #18 : 09.04.2011, 13:01:42 »
Elikkä tiskiltä parilitraa laatikko öljyä ja jostain sitten tuo vetarin ulompi pää. Tuleekos siinä siis sitten se kuula hässäkkä mukana jne?

Oishan nuo vaihtanu sen osan mutta 3 päivää laittoivat -98 golffin taka jarruja niin ajattelin jos pajalla ois nopeampaa...

Kauan muuten korjaajan kuuluis vaihtaa tuota osaa? Tietää että mistä sitä maksaa sitten, ettei velota 5h työstä...

Mahtaisko muuten kuoppaan ajaessa kuulunut klonksahdus johtua vajaasta kuulamäärästä siellä pesässä tai siitä että se vetari on ollu niin väljä?

Niin ja hei kiitos paljon jo näistä tiedoista ja avuista -H-

EDIT: Joo manuaalihan toi on. Miten muuten eroaako sisempi vetari manuaalissa ja automaatissa?
« Viimeksi muokattu: 09.04.2011, 13:03:22 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 Veto loppui kilinään ja kolinaan? KIIRE
« Vastaus #19 : 11.04.2011, 11:16:21 »
No niin, auto on korjaamolla seissu kohta kaks päivää, kiitos viikonlopun ja tänään iltapäivällä sitten pitäs saada mahdollisesti kuntoon, oli korjaaja osia hakemassa kun soittelin, eikä ollu vilkassu mitä oli ees menny :2funny:

Mutta siis jos tuolta on menny koko helahoito niin uus paketti maksaa ~600€ Mut jostain irto osista se korjooja puhu, joten tuskin niin kallis lysti...

Miten muuten kun noi kuulat häviää niin onko sieltä yleensä menny muuta samalla? Tietäs vaan miten paljon äksytä itsekseen ennen kuin menee korjaamolla käymään  ;D

Niin ja kauan tuohon vaihto työhön pitäisi laskea? Toiset sanoo että ½-1h operaatio olisi, onko näin?

On se muuten jännä että kun kumi pettää niin aina maksaa  :2funny:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 Veto loppui kilinään ja kolinaan? Kunnossa :)
« Vastaus #20 : 11.04.2011, 20:12:42 »
No niin, nyt on taas pirssi alla 8)

Ulompi vetari + tarvikkeet ja työ 190€ Kallista, mutta kiire on kiire. Teki korjaaja ilta hommina, oli kaikki kuitit osista ja korjaaja soitti että maksaa sen verran että laitetaanko alle? Ja ilmoitti kun auto oli noudettavana.

Korjaamo sijaitsee Rääkkylässa ja korjaamosta tarkempia tietoja yv:llä jos joku tarvitsee tietoja.

Ja kiitos avuista toverit, pelastitte pahimmilta sydänkohtauksilta ;)

Poissa Wilsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Ja tästähän opittiin se, että kannattaa seurailla niitten suojakumien kuntoa  :)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Joo ja vaihtaa se nivel heti kun rupeaa raksuttamaan veto päällä pyörät linkussa. Eräässä toisen merkkisessä kulkineessa raksuttava nivel kesti aikatarkaan 160 km, onneksi levitti kuulat tielle kotipihasta lähtiessä. Ehjä suojakumi ei välttämättä takaa nivelen kuntoa, ratti linkussa tehdyt kiihdytykset voivat vaurioittaa niveltä. Napattuva nivel on helppo diagnosoida kun menee seisomaan keskelle isoa parkkipaikkaa ja pyytää kaveria ajamaan autolla ympyrää rattilinkussa molempiin suutiin. Siinä ympyrän keskellä seisoessa kuulee hyvin mahdolliset nivelestä kuuluvat raksutukset.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa alces

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
mulla raksutti nivel 20tkm ennenkö vaihoin  ;)

edit: tosin oli se tomaatin malli missä ei pääse irti ees vetäsemällä ne  kuulat
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 09:42:04 kirjoittanut alces »
V50 T5 AWD -05,   || ex S80 D5 -04 || ex V70 TDI -98
Aprilia rsv1000r -05 fighter || Mitsubishi Pajero -03

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
mulla raksutti nivel 20tkm ennenkö vaihoin  ;)

edit: tosin oli se tomaatin malli missä ei pääse irti ees vetäsemällä ne  kuulat

Mun 850 kesti vaan noin 4tkm. ;)
Manuaali ja kovaa rääkkiä välillä oli.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Kyllä vain, aika kovaa rääkkiä tuo on kait joskus saanut, mutta nytten pelaa vallanmainiosti.

Pitää laittaa vielä se alatukivarsi niin loppuu tuo klonke.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Oikeen nuuka kaveri muuten vaihtaa nivelet puolelta toiselle kun rupeaa napsuttamaan, tämän jälkeen kylläkin kuuluu raksutus peruutettaessa ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Futurez  Kulkukoira