Carcom Oy  Elekma

-95 850 Mittarin polltimoiden vaihto

  • 18 Vastauksia
  • 20508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa epeli80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
-95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« : 01.06.2011, 22:00:22 »
Onko millainen projekti uusia polttimoita 850 mittaristoon?
Ja on onko siihen pikku näyttöön jossa on kello ja lämpömittari niin vaihdettavissa polttimot? nyt näyttö on pimeä?
ex.Volvo 850 2.4 10V -95
ex.Volvo V70 D5 -02
nyk. S60 2.4 -02

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #1 : 02.06.2011, 07:56:58 »
Ei ole paha rasti. Kojelaudan yläosa pitää irrottaa, ruuvit on vähän piilossa.
Kojelaudan molemmissa päissä on kaksi ruuvia, pyöreän tulpan alla yksi, jonka irrottamalla irtoaa muoviosa jonka alta löytyy sitten toinen.
Mittariston sivuilla olevien kolmen ilmasuulakkeen alta paljastuu ruuvi, suulakkeet irtoavat kun kääntää ylöspäin yli rajoittimen, jolloin muljahtaa toisesta saranatapistaan irti. Tämän jälkeen lähtee varovasti pienellä ruuvarilla kampeamalla. Ne suulakkeen venttiilit kannattaa laittaa 0-asentoon tai ne ruuvit on siellä kanavassa ;). Mittariston yläpuolisessa "lipassa" on kaksi ruuvia.
Hanskalokeron kannen kun aukaisee niin alta paljastuu myös muutama ruuvi. Jos on matkustajan airbag niin täytyy irrottaa hanskalokeron pohja ja avata paljastuvat bagin ruuvit. Kuvien kanssa tämä olisi helpommin selitetty.
Kun kaikki ruuvit on auki niin yläosa lähtee melko pienellä voimalla itseesi päin vetämällä (ei siis ylöspäin kampeamalla). Mittaristo on kiinni pikaklipsuilla jotka avaamalla mittaristo lähtee nostamalla.
Kasatessa huomaa kojelaudan päällisessä mittariston keskiosan kohdalla on kieleke jonka pitää osua rakoseensa, samoin keskimmäisten ilmasuulakkeiden oikealla puolen, nämä on helppo rikkoa.

Kuulostaa työläämmältä kuin onkaan, tämän kun on kerran tehnyt niin seuraavalla kerralla menee reilu 15min :)

Mittaristoon menee perusosaan 4kpl W3W-polttimoita, ajotietokoneen näytössä on kaksi ihan tavallista mittariston muovikannallista poltinta, ilman ajotietokonetta muistaakseni yksi poltin, en muista äkkiä tyyppiä, mutta mallin kanssa löytyy jokaselta huoltoasemaksi itseään kutsuvalta.

E: "lisätty ruuveja"
« Viimeksi muokattu: 02.06.2011, 23:44:50 kirjoittanut Grahik »
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa epeli80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #2 : 02.06.2011, 21:28:02 »
Kiitos vinkistä eiköhän tuo onnistune nyt kun tietää edes vähän mitä pitää purkaa ja miten.
ex.Volvo 850 2.4 10V -95
ex.Volvo V70 D5 -02
nyk. S60 2.4 -02

Nercs

  • Vieras
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #3 : 02.06.2011, 21:33:12 »

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #4 : 03.06.2011, 12:00:09 »
Osa tekee mittariston irroituksen näin eli ei ota kokonaan yläosaa irti kojelaudasta. Mutta mukavammin on nostotilaa mittarille kun tekee yllä kuvatulla tavalla.
http://volvospeed.com/Dashremove.php

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #5 : 03.06.2011, 13:47:03 »
Mulla oli yks polttimo palanu tuolta mittariston takaa niin onnistuin kyllä ninjaileen sen alakautta ilman että irrotin kauheesti mitään..

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #6 : 03.06.2011, 14:58:30 »
Mulla oli yks polttimo palanu tuolta mittariston takaa niin onnistuin kyllä ninjaileen sen alakautta ilman että irrotin kauheesti mitään..

Joo tossa tarvii olla puoliks ninja ja puoliks kirurgi et noin onnistuu ;) mut hyvä niin. Itse veivasin yläosan pois kokonaan että sain mittariston irti, tosin kyseessä oli piirilevyn uudelleen juottaminen..

Poissa epeli80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #7 : 03.06.2011, 21:44:11 »
Tuossa kuvasarjassa tuon auton omistaja vaihtoi perus kellonäytön tilalla "ajotietokoneen" onko tuo oikeasti noin helppo kunhan asentaa vaan, jos on niin taidan asentaa itsellenikin tuollaisen kunhan saan sen jostain ostettua.
ex.Volvo 850 2.4 10V -95
ex.Volvo V70 D5 -02
nyk. S60 2.4 -02

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #8 : 04.06.2011, 00:10:00 »
Tuossa kuvasarjassa tuon auton omistaja vaihtoi perus kellonäytön tilalla "ajotietokoneen" onko tuo oikeasti noin helppo kunhan asentaa vaan, jos on niin taidan asentaa itsellenikin tuollaisen kunhan saan sen jostain ostettua.
on

Poissa epeli80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #9 : 04.06.2011, 07:45:15 »
Onko kenlläkään myynnissä -96  850 ajotietoneen näyttöä ja sitä piuharsarjaa ja info katkaisijaa.
ostaisin pois sellaisen paketin.
ex.Volvo 850 2.4 10V -95
ex.Volvo V70 D5 -02
nyk. S60 2.4 -02

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #10 : 04.06.2011, 07:50:25 »
Onko kenlläkään myynnissä -96  850 ajotietoneen näyttöä ja sitä piuharsarjaa ja info katkaisijaa.
ostaisin pois sellaisen paketin.

Laita markkinapaikalle ilmoitus. Niitä on aina välillä myynnissä.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #11 : 17.06.2011, 13:59:46 »
Miten paljon on ylimääräistä letkua ahtopaineen mittarin letkussa jos sitä ei irroita alkuvaiheessa? Tuntuu niin mahottoman ahtaalta paikalta ja letkun lähtö on alaspäin mittarista. Ja jos alkuvaiheessa saisi irti niin onpa hankala asentaa kasaamis vaiheessa takaisin? Mitään ongelmaahan tuossa ei muuten olisi. Se letku vaan jumittaa silleen että mittaristo ei tunnu nousevan pois.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #12 : 17.06.2011, 21:01:34 »
Miten paljon on ylimääräistä letkua ahtopaineen mittarin letkussa jos sitä ei irroita alkuvaiheessa? Tuntuu niin mahottoman ahtaalta paikalta ja letkun lähtö on alaspäin mittarista. Ja jos alkuvaiheessa saisi irti niin onpa hankala asentaa kasaamis vaiheessa takaisin? Mitään ongelmaahan tuossa ei muuten olisi. Se letku vaan jumittaa silleen että mittaristo ei tunnu nousevan pois.

Ahtopaineletkussa on sellainen kulmakappale, eli voit irrottaa sen alaspäin vetämällä tai rintapeltiinpäin vetämällä. Letkussa on kyllä 10...15cm löysää ja jos oot irrottanu kojelaudan päällisen niin lasin ulkopuolelta näet hyvin mitä teet.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #13 : 17.06.2011, 23:26:25 »
on

pitääkö todella paikkansa??? luulin et ecua joutuu jotenkin muokkailemaan..mut jos noin vain onnistuu nii ei toi nyt niiiiin vaiketa olis vaihtaa :) oikeastaan täytyypä etsiä tollanen ja vaihtaa :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 850 Mittarin polltimoiden vaihto
« Vastaus #14 : 17.06.2011, 23:45:52 »
pitääkö todella paikkansa??? luulin et ecua joutuu jotenkin muokkailemaan..mut jos noin vain onnistuu nii ei toi nyt niiiiin vaiketa olis vaihtaa :) oikeastaan täytyypä etsiä tollanen ja vaihtaa :)

Helppo homma se tosiaan on. Ongelmia voi ilmaantua vain jos autossa on Yazakin mittaristo tai jenkkimallin VDO.

 

Samppasport  Futurez