Kulkukoira  Proturbo

Ihan älyvapaa rojekti - laajentunut iskari-remppa 245 D6 pakulle....

  • 28 Vastauksia
  • 11495 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Koko hommassa on ollut iloa ja yritystä yhtä paljon, ku lillukanvarsien kasvun kattelemisessa...  :idiot2:
Jotain pientä räplännyt kaiken muun sähläämisen sivussa, tänään sentäs sevverta piristyin, että ajelin Nappovirralle hakemaan sitruunahappoa, kun ei sitä lähempää löytynyt...  :nohnoh
5 kg pönikkä kustansi sikäläisessä farmari-firmassa 24 ekeä, ja tuo piisaa varmaan muutamaan muuhunkin projektiin...  :D
Ripuliin en aatellut käyttää, mä en enää oo pikku possu, vaan aidosti jo iso sika  ::)
Vaikka päivä jopa paisteli komeesti, niin ajatus ei meinannu kyllä säteillä, ennenkuin sitten lopulta uskoin itteeni, et jos tekee litkua litran, nii siihen menee 9 osaa vettä ja yks osa happoa. Niinpä tartti viel kuukkeloida, et mites ketussa tuo rakeinen happo suhteuttuis parhaite nesteeseen... No, joku fiksumpi olis ollu nopeempi, mut tsekatuksi tuli, että 100 grammaa happoa on tilavuutena 1,33 dl ... Pakko hakee vaikeemman kautta, kun ei ollut vaakaa käytössä.
Vettähän tuo sitten valmiina oli, ja pystypintoihin oli tarkoitus käyttää.
Eikä tuo perkleen lankku ämpäriin mahdu upoksiin edes perä edellä, niinpä reistailevan muistin kimppuun, ja jostain kolarissa säröilleen kovalevyn kätköistä tuli mieleen mobilistien ja Maalarin juttuja Oikeasta Entisöinnistä _ siispä tapettiliisteriä ja litkua risteyttäen pienempään purkkiin...  :o
Tuumasin vaan, että omaanihan kokeilen, ja opiksi otan, sen mettään menemisenkin.
En ketuillanikaan halunnut hallista kuukkeloimaan, että mitenkä tuo oikeasti hoidetaan autopalstalaisten toimesta.
No, levittelin sitten syntyneen puuron sinne minne halusin - ja koska tein litkun suht kuumaan veteen, niin aikas puuroo sai levitellä - muttei toi ainakaan valunut   :D :D
Huomenna sitten katotaan, että mitä paljastuu, kun liottelee mössön alas (päätin jo aloittaa lämmitetyllä happo-liuoksella, ja sitten huuhdella vedellä).
Siis oikeesti mä en oo koskaan tommosten hommien kanssa touhannu, vaikka autopeltiseppänä oon jo klopista pienen ikäni geeni-virheestä johtuen touhannu... Nyt kun oman kanssa leikkii, voi huoleta opiskella uutta kantapään kautta  :buck2: :idiot2:
Itketään sitten huomenna pitkät itkut, ja paetaan prkl vuorille...  ::)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Värikästä luettavaa -H-. Kuvia sitten jos ruosteet on hävinny :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Mä oon oikeestaan aikas hämmentynyt - en näköjään olekaan ihan niin pahvi, kuin näöstä voisi päätellä...  ???
Toi helvekon patenttihan toimii, nyt hinkattu yksi rundi lämmitetyllä hapolla uusiksi, jotain karkeeta keittiö-sientä käyttäen.
jahka kahveet ryystän, niin eiku hinkkaamaan taas uusiksi, ja yöksi vielä liisteri-tahna muhimaan. Siis kun ei voi upottaa, homma hidastuu, ja työllistävää vaikutusta löytyy, mutta toisaalta näkyy myös aikaansaannosta... jess  :pomo:
Entistä enemmän kunnioitan niitä Oikeita Entisöijiä, jotka jaksaa pakertaa niitä tosivanhoja Mobiileja upeiksi yksilöiksi.  P> P>
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Huikkari halusi kuvia "jälkeen hapotuksen", niinpä nappasin parit irtileikatusta ja kuumassa happoliuoksessa yön yli uitetusta takalasin alaosasta, siis sisäpuolelta...
Ja joo-o, ei tarvii vinoilla, mä hokasin kyllä itekin, et eka lyhyemmäksi katkaisu astiaan sopimisen takia meni ihan ketuilleen, ku en viittiny miettiä miten pitkä osa sinne sopii  :idiot2:
Niinpä ikkunapenkki meni hellaklapin mittoihin suotta  :-\


Teräsharja ja kuuma happo on aikas kyytiä ruosteelle, nyt näyttää jo takaluukun kynnyskin taas pelliltä ....
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Tää rojekti seisoo likipitäen ku Muluperin munat - vaikka niistä mitää tiä näin heterona.
Jotain pientä oon räpeltäny hallissakin, mutta koska siel en tänätalvena oikeeta työlämpötilaa pidä, niin tosiaanki jäänyt harrasteluksi.
Koska Emännän kanssa on suorastaan loistavan hyvät välit (252 km pihasta pihaan), kannoin töitä kotiin, elikkäs tuonne "askarteluhuoneeseen"...  ;), siel on nyt listoista vaihtunut kromin väri mettalli-mustaan, ja samalla oon raapinu päätäni tuon takaluukun lipan kanssa.
En nyt oikeesti enää tiä, jatkanko tuon työstämistä, vaiko rysäytän sen paloiksi, ja alotan uusiksi.  ???  Tollanen on nykyinen raakaversio ...  :


Tarkotus tollekin kuiteski on - vähemmän luntajäätäp*skaa takapuskurille, jottei siihen tarvii potkia varpaitaan solmuun joka kerta, ku luukun haluu avata...  ::)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

The moose

  • Vieras
melkosen makeen näkönen lippa, etkö autoon ole vielä mallannut ?


Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
melkosen makeen näkönen lippa, etkö autoon ole vielä mallannut ?

Paikalleen en oo tota uutta luukkua nostanut viel kertaakaan, vaikkei tuo uretaani-sydän siihen kummosia lisäpainoja varmaan tuokaan - mallailin vain silmällä katon laskevaa linjaa, ja luukun yläosan muotoa jatkaen, kun uretaanirungon hioin muotoonsa....
Uretaanin työstö olikin helppoa, kun sen liimasi 22 mm eristelevyistä ensin nippuun.
Vaahtojen kanssa ei mielenkiinto piisannut lähteä leikkimään ollenkaan.
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2467
  • Kantti on kaunista.
Täähän on mielenkiintoista luettavaa!

Kuvat sytytti suuremman mielenkiinnon myös, onko siulla volvossa pelkääjän puolella siinä ovien välissä b-pilarin yläosassa ruostekupruilua? Miulla on.. (Jos et ymmärrä aamuista selitystä, niin voin napsii kuvia tuosta omasta kupruilusta.. :2funny:)

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Ylpeänä tää röyhistää rintaansa, koska tossa matolaatikossa on jotain, jota ei tarvii paikata, tai muutenkaa suuremmin ihmetellä  ::)
Eli b-pilarit on YLHÄÄLTÄ ihan ehjät  :D :D
Alaosa tuli pellitetyksi kyllä kuskin puolelta ....  ???
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Koska tuolla hallissa ei vielä(kään) ole inspiraatiota näkynyt missään nurkassa, on tullut touhuttua matavan rauhalliseen tahtiin kaikkea aivan toissijaista... Mutta edessähän nuokin olisivat jokatapauksessa olleet tehtävänä.
Sisustan irtokama on ollut työnalla päällimmäisenä - matot on pesty uuden veroisiksi (olivatkin ehjät ja siistit, kun pölyn ja potaskan sai pois  :)  ), samoin on kaikki irtonainen muovikama uinut ensin Pineline-saavissa, ja ovipahveja olen hinkannut tylysti rasviksella puhtaaksi, koska mielessä kaiken idioottimaisuuden keskellä leijuu ajatus niiden osittaisesta värjäämisestä. Kangastahan noissa ei ole pätkääkään, vaan ihan vinyyli-pinta, sinisenä kuten muukin sisusta. Kuukkelilla kun etsiskeli, niin olihan sitä tarjolla kaikenlaista litkua vinyylin värjäämiseen, mut ämeriikan autojen harrastajista löytyi niitäkin, jotka oli tempassu pintaan ihan automaalia..... hmmm. Väittivät vielä, että hyvin on pysynyt...
Taitaa etuoven pahveista tulla koevedos koska saattavat mennä vaihtoon, jos sähköset ikkunat jostain löydän asennettaviksi...  ::).
Useempan kertaan saa vain rasviksella mennä hinkaten, et saa kaiken läträtyn silikonin varmasti pois....
Jotta ajankulua, kiroomista ja teipin kanssa tuhraamista olisi piisannut, niin kylkilistoistakin katosi kirkas, ja tilalle tuli metalli-mustaa. Katotaan sitte aikanaan miten se istuu tulevaan kameleontti-väriin.  V:> :-X
Tuulilasille tarttis sitte metsästää se uudemman mallin peitelista, pääsee siinäkin kromista eroon kerralla.
Yhdessä kohtaa on paha aukko muistissa, tääl joku varmaan osaa valaista...
Takaluukun kahva, tuossahan on se krominen versio, joka tietenkin sisäpuolelta viel puoliksi hajalla - sopiiko tuohon -85 luukkuun se uudemman mallin kahva ??????

Joo-o, nyt tarttis viel viittiä tänäiltana pistää etupenkit paloiksi.....  :-\ :o ---- vai korkkaiskohan kaljan  :buck2: sittenkin ....
Viikolla kuiteski aattelin taas koria harsia kasaan, ja modifioida takaa tunkin korvat+ ympäristön niin, että saa raatoa pykälän verran siirrettyä pilarinostimella.... sit pääsee pudottamaan taka-akselin lattialle, ja jatkamaan takaosan modifiointia.
Taitaa pudota varpaille tankkikin samalla vaivalla ....  ::)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Kuullostaa hyvältä pahvien maalailu-suunnitelmat. Ne on melkosen ankeat sellaiset kokonaan samanväriset vinyyliset.
Vrt peltovolvossa oli kokonaan tummanharmaata vinyylipintaa, tuossa paremmin varustellussa pikkusessa onkin jo
beigeä ja mustaa vinyyliä ja vielä beige kangas-osio. Hiukkasen on viihtysämmät :P

Minkälaista meinasit siniselle kaveriksi? Mustaa?

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
 ::) ::) Mä jo aattelin, et täält on tilattu mulle paikka lataamolla  :D :D, mut joku sentäs samaa mielipuolta ku mäkin, et tosiaanki ykstoikkoset on sisäosat värimaailmaltaa....
Toi musta olikin aikas heitto, enpä ollut edes tuuminut moista, vaan tarkotus oli jatkaa lankun sini-valkoista värimaailmaa myös sisälle (pinnastahan tulee se kameleontti, joka valon mukana muuttuilee valkosesta siniseen). Tuohon alkusysäyksen antoi se, että yhdestä FH:n puolperän veturista jäi käteen iso valkonen matto.... saatan sitä jossakinpäin käyttää soveltaen.
Nyt on sit tarkotus mallailla kuvankäsittelyllä värejä noihin ovipahveihin alkuunsa.
Mustaa metalliahan mä olen jo suosinut kaiken kiiltävän korvaamiseen ....  ;)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
 ::) ::)

http://i1082.photobucket.com/albums/j373/patera1/IMG_1676_zpsebec7981.jpg[/img]]

Eiköhän tuo kuva parhaiten kerro, miten tuo projekti etenee  :facepalm:

Pyhästi olen päättänyt, että jahka toi keittiö-projekti on valmis, niin taas tulee valmista hallissakin sen mitä ajamiselta kerkee.
Ja lupauksethan on tehty rikottaviksi ....  :facepalm:
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
::) ::)

http://i1082.photobucket.com/albums/j373/patera1/IMG_1676_zpsebec7981.jpg[/img]]

Eiköhän tuo kuva parhaiten kerro, miten tuo projekti etenee  :facepalm:

Pyhästi olen päättänyt, että jahka toi keittiö-projekti on valmis, niin taas tulee valmista hallissakin sen mitä ajamiselta kerkee.
Ja lupauksethan on tehty rikottaviksi ....  :facepalm:


i like it! :D
-Team Karvavako Racing- SERVICE

 

Proturbo  Autodiagnoosi