Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (takavetoiset) => Aiheen aloitti: Pozoy - 02.04.2013, 22:09:22
-
Kuvissa on sekä Pierburg 175 CDUS kaasuttimen, että Stromberg 157 CD kaasuttimien kuvia. Näitä on käytetty ainakin B23A ja B230A moottoreissa, 240 ja 740 malleissa vuosina 1981-1986. Kaasutin on muuttuvakurkkuinen sivuimu tyyppinen, kun kaasupoljinta painetaan, avautuu kaasuläppä - kone rupeaa saamaan enemmän ilmaa - mäntä ja samalla neula nousevat - kone saa lisää bensaa. Käsikäyttöinen rikastin.
Näitä kuvia voi käyttää apuna varauksella myös muissa samanmallisissa sivuimukaasuttimissa, joita on käytetty paljon Volvoissa.
(http://i.imgur.com/g6tcaVB.jpg)
(http://i.imgur.com/FheQIFv.jpg)
Kaasutin purettuna (http://i.imgur.com/FlT2vGz.jpg)
Kaasuttimen runko 1 (http://i.imgur.com/YfaZENe.jpg)
Kaasuttimen runko 2 (http://i.imgur.com/xGCsCfh.jpg)
Imuputken puoli, 43 mm, reikä oikealla ylhäällä on uimurikammion tuuletuskanava (http://i.imgur.com/8nsK9ew.jpg)
Imuputken puoli kannen kanssa (http://i.imgur.com/PVeYbpd.jpg)
Imusarjan puoli, 45 mm, reikä alaalla on tyhjäkäyntikanava (http://i.imgur.com/tgKW5NF.jpg)
Yläpuolelta, tyhjä (http://i.imgur.com/RRcqjIu.jpg)
Alapuolelta, tyhjä (http://i.imgur.com/d3C7RlE.jpg)
Uimurikammion kansi ulkopuolelta (http://i.imgur.com/wtFg680.jpg)
Uimurikammio sisäpuolelta (http://i.imgur.com/FJPcsTG.jpg)
Suutin purettuna, kuusi pientä prikkaa "säätävät" suutinta kun lämpenevät ja laajenevat (http://i.imgur.com/taBgNla.jpg)
Suutimen kasaus (http://i.imgur.com/wMosFQf.jpg)
Suutin kasassa (http://i.imgur.com/4czx6t3.jpg)
Suutin paikoillaan (http://i.imgur.com/L0BZXXI.jpg)
Uimuri venttiili (http://i.imgur.com/qrMx4Vm.jpg)
Uimurinventtiili paikoillaan (http://i.imgur.com/ulmWFkp.jpg)
Uimurinventtiilin koho (http://i.imgur.com/SQsUIZ4.jpg)
Uimurikammio kasassa (http://i.imgur.com/lqbjsYM.jpg)
Neula, mäntä, kalvo ja sen osat (http://i.imgur.com/Jxfp963.jpg)
Kalvon reunoissa kohoumat, jotka laitetaan männän/rungon kuoppiin (http://i.imgur.com/0P4nUga.jpg)
Mäntä kasassa (http://i.imgur.com/K42adr6.jpg)
Palautinjousi (http://i.imgur.com/c2K2LNw.jpg)
Kaasuttimen kansi ja sen osat (http://i.imgur.com/x0gIHV2.jpg)
Kansi, alapuoli (http://i.imgur.com/RCXBnIu.jpg)
Punainen nuoli= tähän merkkiin asti lisätään vaimennusöljyä, joko ATF- öljyä tai kaasuttimelle tarkoitettua öljyä.
Vihreät nuolet= Vaimenninmännän imuputki asennetaan ajosuuntaa tai moottoria kohden tai näiden välille. (http://i.imgur.com/IJu78tP.jpg)
Vaimenninmäntä (http://i.imgur.com/p3egVC7.jpg)
Kannen kansi 1 (http://i.imgur.com/hKTA1QL.jpg)
Kannen kansi 2 (http://i.imgur.com/5T67nmM.jpg)
Rikastin/ryyppy (http://i.imgur.com/FrLXmZI.jpg)
Rikastin rungon puoli (http://i.imgur.com/p7R83ec.jpg)
Rikastin kasassa 1 (http://i.imgur.com/FvDmGrc.jpg)
Rikastin kasassa 2 (http://i.imgur.com/MnwhF6A.jpg)
Rikastin kasassa 3 (http://i.imgur.com/lmGz7yt.jpg)
Rikastin kasassa 4 (http://i.imgur.com/97YF8Xx.jpg)
Rikastin kasassa 5 (huom!) (http://i.imgur.com/l23VJuE.jpg)
Rikastin paikoillaan (http://i.imgur.com/GtNhQWx.jpg)
Rikastimen vaijerin kiinnitys (http://i.imgur.com/00EYZpJ.jpg)
Kaasuläppä purettuna (http://i.imgur.com/w5XtG3L.jpg)
Kaasuläppä (http://i.imgur.com/UAEiQho.jpg)
Kaasuvivusto vasen (http://i.imgur.com/Hkh4YFO.jpg)
Kaasuvivusto oikea (http://i.imgur.com/7TgYk8u.jpg)
Rikastimen/kaasuvivuston muttereissa huomattavaa - toisen puolen reunat on pyöristetty, tämä puoli ulos päin (http://i.imgur.com/O5tPIfm.jpg)
Magneettiventtiilin ruuvi (http://i.imgur.com/aJBZQcE.jpg)
Magneettiventtili paikoillaan (luulisin liittyvän ilmastointiin) (http://i.imgur.com/niGzqpg.jpg)
Alipaineventtiili (http://i.imgur.com/RrhHZ19.jpg)
Alipaineventtiili paikallaan (http://i.imgur.com/XLu0IMQ.jpg)
Linkki kyseisen kaasarin suomenkieliseen huolto ja säätö ohjeeseen:
http://www.scribd.com/doc/8480255/Pierburg-DVG-175-CDUS
Linkki Volvon kaasareiden lontoonkieliseen ohjeeseen:
http://www.scribd.com/doc/24702977/TP11740-2-Carburetted-Fuel-Systems