Autoracing  KL-varaosat

960 - Vaihteiston AW30-40 AW30-43 vikakoodit

  • 2 Vastauksia
  • 10176 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
960 - Vaihteiston AW30-40 AW30-43 vikakoodit
« : 28.10.2010, 22:48:49 »
Lainaus käyttäjältä: Juniku
On-Board Diagnostic Codes for AW-30-40 Series Automatic Transmissions. [Tips from Tom Irwin]
These electronically-controlled transmissions also contain a diagnostic code series that you can access easily from the engine DLC module (the same one as used for the ignition and fuel injection codes.) Note that this Mode 1 procedure for code retrieval works only for OBD-I (pre-1996) 960 cars.

   1. Open DLC, (Diagnostic Link Connector) insert Test lead into hole #1.
   2. KEY IN position 2, engine NOT running.
   3. Push and hold DLC button for >1second, but, <3 seconds and release. (have your pen and paper ready)
   4. Codes are three digits, separated by pauses, so a 314 would look like: -*-*-*- (pause) -*- (pause) -*-*-*-*-
   5. After a longer pause, additional codes will be given, when you see the first code again...you have returned to the starting point
   6. Code 1-1-1 means all Clear, no codes set.
   7. To erase codes, all codes must have been read off at least once, then press and hold the button for >5sec. release, wait for LED to light, then hold button for >5 sec again. And you are cleared.

There is also a self-test mode 3 you can enter which is a two man job. One enters the code through the DLC and the other guy is under the car feeling for each solenoid and other device to activate in sequence. Then, you can run through all the gear positions and modes and the DLC will respond with a code that shows the input was good or not. Good for isolating bad components.

Diagnostic Trouble Code Table for AW 30/40 Series Transmissions: Mode 1
1-1-1    No faults found by onboard diagnostic (OBD) system
1-1-2    Solenoid S1 short-circuit to battery voltage
1-1-3    Transmission control module (TCM) fault
1-1-4    Program selector open-circuit or short-circuit to ground
1-2-1    Solenoid S1 short-circuit to ground or control module fault
1-2-2    Solenoid S1 open-circuit
1-2-3    Solenoid STH short-circuit to battery voltage
1-2-4    Mode selector faulty or short-circuit to ground
1-3-1    Solenoid STH open-circuit, short-circuit to ground, or control module fault
1-3-2    Transmission control module (TCM) fault
1-4-1    Faulty load signal from ignition control module (ICM)
1-4-2    Oil temperature sensor short-circuit to ground
1-4-3    Oil temperature sensor circuit, open circuit
2-1-1    Transmission control module (TCM) fault
2-1-2    Short-circuit to battery voltage in solenoid S2 circuit
2-1-3    Throttle position signal too high
2-2-1    Short-circuit to ground in solenoid S2 circuit or control module fault
2-2-2    Solenoid S2 open-circuit
2-2-3    Throttle position sensor signal too low
2-3-1    Throttle position sensor signal sporadic
2-3-2    Speedometer signal missing
2-3-3    Incorrect speedometer signal
2-3-5    High oil temperature
2-4-5    Break or short-circuit in torque-limiting signal circuit
3-1-1    RPM signal from transmission missing
3-1-2    RPM signal from transmission faulty
3-1-3    FAulty signal from gear position sensor
3-2-1    Shift time too long
3-2-2    Incorrect gear ratio
3-2-3    Lock-up slips or is not engaged
3-3-1    Short-circuit to battery voltage in solenoid SL circuit
3-3-2    Solenoid SL open-circuit or control module fault
3-3-3    Short-circuit to ground in solenoid SL circuit or control module fault


-----------------------------

edit: Lähde http://www.volvoclub.org.uk/faq/TransmissionAutoAW30.html#OnBoardDiagnostiCodesforAW3040SeriesAutomaticTransmissions
« Viimeksi muokattu: 03.11.2010, 00:35:31 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vikakoodit vaihteistoon AW30-43, lukulaitteen reikä 1
« Vastaus #1 : 10.08.2011, 16:41:19 »
Laitetaan myös lootan vikakoodit tähän rimpsuun.



http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html

Vikakoodit vaihteistoon AW30-43, lukulaitteen reikä 1

1-1-1 Vikoja ei havaittu
1-1-2 solenoidi S1. Oikosulku akkujännitteeseen
1-1-3 Ohjausyksikkö. Vika ohjausyksikössä
1-1-4 Ohjelmanvalitsin. Katkos virtapiirissä
1-2-1 solenoidi S1. Oikosulku maattoon
1-2-2 solenoidi S1. Katkos virtapiirissä
1-2-3 Solenoidi STH. Oikosulku akkujännitteeseen
1-2-4 Ohjelmanvalitsin. Oikosulku maattoon
1-3-1 Solenoidi STH. Katkos tai oikosulku maattoon
1-3-2 Ohjausyksikkö. Signaali virheellinen
1-3-4 Kuormitussignaali. Signaali virheellinen
1-4-1 Öljyn lämpötilan anturi. Oikosulku piirissä
1-4-2 Öljyn lämpötilan anturi. Liian suuri signaali
1-4-3 "Kickdown"-kosketin. Oikosulku maattoon
2-1-1 Ohjausyksikkö. Vika ohjausyksikössä
2-1-2 solenoidi S2. Oikosulku akkujännitteeseen
2-1-3 Läpänasennon anturin signaali. Liian suuri signaali
2-2-1 solenoidi S2. Oikosulku maattoon
2-2-2 solenoidi S2. Katkos virtapiirissä
2-2-3 Läpänasennon anturi. Läpänasennon anturin signaali liian pieni
2-3-1 Läpänasennon anturi. Epäsäännöllinen signaali
2-3-2 Nopeusmittarin anturi Signaali puuttuu
2-3-3 Nopeusmittarin anturi Nopeusmittarin signaali virheellinen
2-3-5 Öljyn lämpötilan anturi. Liian pieni signaali
2-4-5 Momentinrajoituksen piiri. Katkos tai oikosulku maattoon
3-1-1 Pyörintänopeussignaali Pyörintänopeussignaali puuttuu
3-1-2 Pyörintänopeussignaali. Signaali virheellinen
3-1-3 Vaihdeasennon anturi. Signaali virheellinen
3-2-3 Suorakytkin. Luistaa tai ei ole kytketty
3-3-1 Solenoidi SL Oikosulku akkujännitteeseen
3-3-2 Solenoidi SL Katkos virtapiirissä
3-3-3 Solenoidi SL Oikosulku maattoon


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vikakoodit vaihteistoon AW30-43, lukulaitteen reikä 1
« Vastaus #2 : 29.11.2013, 09:32:17 »

 

Proturbo  Autodiagnoosi