Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 -87 TIC| Auto myyty

  • 52 Vastauksia
  • 26683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #15 : 17.12.2012, 22:09:00 »
Talven ajaksi saatiin tekemistä, kun ruvettiin tuulilasin reunassa olleita ruosteita raaputtelemaan. löytyihän sieltä muutama reikäkin.





Eli hitsaamaan joutuu. nyt sitten pitää päättää samalla, maalaako autosta pelkän karmin ja katon, vaiko koko auton uudestaan ympäri. Edellisen kerranhan auto on hitsattu ja maalattu -08 vuonna. Jospa nyt virheistä oppineena kestäisi korjaukset vähän pidempään.

Uusi lasi tulee olemaan uudempaa "kapseloitua" mallia, jolloin sen hirveän vanhanmallin tuulilasinlistan voi jättää naulaan pölyttymään.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2012, 22:12:40 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #16 : 18.12.2012, 00:40:22 »
Nyt alko itteä ihan pelottaan. Tuohan ei ole varmaan karmin kanssa näyttänyt pahalta? Mulla nimittäin tulee vettä ikkunan yläreunastakin sisään ja karmiä ympäröi kaunis ruskea  >:( Onko noista pikkureijistä vielä vettä tihkunut sisään?
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #17 : 18.12.2012, 00:42:25 »
Nyt alko itteä ihan pelottaan. Tuohan ei ole varmaan karmin kanssa näyttänyt pahalta? Mulla nimittäin tulee vettä ikkunan yläreunastakin sisään ja karmiä ympäröi kaunis ruskea  >:( Onko noista pikkureijistä vielä vettä tihkunut sisään?

Ikkunasilikonia kehyksen ja korin saumaan ja loppuu veden tulo sisään. Helpointa näin.

edit: Nyt kyllä vähän hävettää ihteensä. Tuli hyvä oppitunti. Pariin 240 tuli laitettua tuota lasitussilikonia viime kesänä. Seuraillaan miten metalli muuttaa muotoaan.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2012, 11:25:27 kirjoittanut 240 »

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #18 : 18.12.2012, 01:15:46 »
Varmasti on helpointa. Saattaa olla, että näin tehdään. Tarkoitus olisi vain tuohon hommata parempi ilmanottoaukko <-85, ja voimakeula tai flathood. Mutta pahoittelut TopiK:lle ot:stä.  *karkuun->
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #19 : 18.12.2012, 01:38:40 »
Ikkunasilikonia kehyksen ja korin saumaan ja loppuu veden tulo sisään. Helpointa näin.

EI silikonia, ei mitään silikonipohjaisia aineita auton korin lähelle... Silikoneissa on suurimmassa osassa etikkahappoa ja se syö terveetkin pellit helvetin nopeasti. Tässä esimerkki omasta 300-sarjalaisesta, kun joku vajakki oli mennyt silikonipohjaista tavaraa laittamaan tuulilasivuotoa paikkaamaan. Tilanne pahenee entisestään ja ehjätkin pellit häviää.




Tuulilasien tiivistämiseen on ihan omat aineet, jos on kyse butyylisaumanauhalla olevasta lasista, tai liimalasista niin mieluummin vaikka ihan polyuretaanipohjaista Sikaflexiä tai tiivistelaseihin tarkoitettua butyylipohjaista liimamassaa, mutta ei missään tapauksessa silikonipohjaisia aineita.

Silikonipohjaisia aineita myös maalarit kiroaa, vaikkei etikkahappoa erittäisikään haihtuessaan, kun ei niitä meinaa millän saada pinnoilta puhdistettua ilman mekaanista hiontaa.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2012, 01:46:30 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #20 : 18.12.2012, 02:02:45 »
EI silikonia, ei mitään silikonipohjaisia aineita auton korin lähelle... Silikoneissa on suurimmassa osassa etikkahappoa ja se syö terveetkin pellit helvetin nopeasti.

Tuulilasien tiivistämiseen on ihan omat aineet, jos on kyse butyylisaumanauhalla olevasta lasista, tai liimalasista niin mieluummin vaikka ihan polyuretaanipohjaista Sikaflexiä tai tiivistelaseihin tarkoitettua butyylipohjaista liimamassaa, mutta ei missään tapauksessa silikonipohjaisia aineita.

Silikonipohjaisia aineita myös maalarit kiroaa, vaikkei etikkahappoa erittäisikään haihtuessaan, kun ei niitä meinaa millän saada pinnoilta puhdistettua ilman mekaanista hiontaa.

Kerkesit ensin  :D

Tuulilasiin on omat myrkkysä. Omani laitettiin vesipohjaisella liimamassalla. Nimi nyt ei tule mieleen  >:( kallista se ainakin oli 20€ tuubi
about 1.5 tuubillista menee tuulilasiin, mikäli se halutaan tehdään kunnolla

Silikooni on  myrkkyä niin liimassa, rasvoissa kuten suoja aineissa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #21 : 18.12.2012, 11:11:43 »
Voin heittää tähän vielä muutaman kuvan oman 240:n helmasta, oli edellinen fiksaaja liimannut listan saniteettisilikonilla paikalleen. Ruostunut _vain_ niistä kohdista joissa silikonia on käytetty, heti puhki asti tietysti. Muualla oli ehjät pellit.



240 -86 @buildingbrick240

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #22 : 18.12.2012, 11:21:02 »
Ohhoh  :o Mahtaakohan tuo oman tuulilasinkarmin raivopäinen ruostuminenkin olla yhteydessä tuohon silokonin määrään jota tursuaa sisällekkin asti  :buck2: Nooh, ens kesän murheita.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Paikalla TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #23 : 18.12.2012, 11:40:32 »
Nyt alko itteä ihan pelottaan. Tuohan ei ole varmaan karmin kanssa näyttänyt pahalta? Mulla nimittäin tulee vettä ikkunan yläreunastakin sisään ja karmiä ympäröi kaunis ruskea  >:( Onko noista pikkureijistä vielä vettä tihkunut sisään?
Eihän tuo pahalta näyttänyt, pari maali kupua oli nurkissa, ja pari kukkaa ylä- ja alareunan matkalla. Tuulilasi vaan napsu halki, joten se oli pakko irroittaa, ja kuvien mukainen yllätyshän sieltä löytyi.
Itteä Asiassa hatuttaa eniten se, että lasi oli liimattu vähän liian tiukkaan kiinni, joten irroitus oli aivan saamarin vaikeaa, ja auton ympärillä ja sisällä on hirveästi pientä lasimurskaa, koska lasi aina hajosi nurkasta, kun leikkuri vaijerille yritti tehdä reikää lasin alle.
Varmasti on helpointa. Saattaa olla, että näin tehdään. Tarkoitus olisi vain tuohon hommata parempi ilmanottoaukko <-85, ja voimakeula tai flathood. Mutta pahoittelut TopiK:lle ot:stä.  *karkuun->

Ei ole OT:tä tässä topicissa.  ;)
Voin heittää tähän vielä muutaman kuvan oman 240:n helmasta, oli edellinen fiksaaja liimannut listan saniteettisilikonilla paikalleen. Ruostunut _vain_ niistä kohdista joissa silikonia on käytetty, heti puhki asti tietysti. Muualla oli ehjät pellit.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jotenkin tutun näköistä, tuohon omaan vaihdettiin vuonna 2008 molemmille puolille helmat, takakaaret ja hitsattiin vielä ovien alalaidat ja takalokarit takaisin paikoilleen.  :)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Paikalla TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -87 B230 FTIC
« Vastaus #24 : 30.12.2012, 20:07:17 »
Nyt on jatkettu kahtena päivänä auton karmin korjausta ja tälläiseen tulokseen ollaan nyt päästy:











Eli kuten kuvista näkyy, autosta hitsataan taas kaikki ruosteet kerralla kuntoon, samalla auto maalataan kokonaan uudestaan, ja väri tulee mahdollisesti jopa vaihtumaan.  ;)
Tästä on hyvä taas jatkaa.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2012, 20:09:19 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Paikalla TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -87 TIC
« Vastaus #25 : 09.03.2013, 21:23:53 »
Nyt se taas alkoi, nimittäin auton hitsaaminen. Tänään käytiin vuokraamassa traileri, ja vietiin volvon raato halille hitsausta varten. Ja hitsattavaahan löytyy, pelkästeen takakontissa on 6 reikää + se iki ihana 3 pellin kantti siinä peräpellissä. Lisäksi molemmissa etujalkatiloissa on reikää, tuulilasin reunaa unohtamatta.  ;) 
huonosta koristahan on hyvä rakentaa.

Hieman kuvaa hienosta yhdestelmästä  :pomo:


Kuvia kontista:




Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Paikalla TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -87 TIC
« Vastaus #26 : 10.03.2013, 19:41:26 »
Tän päivän saldoa, Kontti hitsattu täysin kuntoon ja tuulilasin karmiin sain ekan paikan tehtyä. Veli purki autosta keulan, samalla kun ite hitsailin konttia, kaikki keulan pellit menee vaihtoon ruosteen takia. Tuulilasin karmin paikkauskin onnistui yllättävän hyvin.  ;)

Taas muutama kuva, niin ei tarvi enempää kirjoittaa. Kuvat tosin huonoja, koska älypuhelin.  :idiot2:

Takakontti:





Takapuskurin alalärpäkkeen reiät umpeen



3 pellin sauma



Tuulilasin karmi



Keulaa yleensä

« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 20:08:56 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 240 -87 TIC
« Vastaus #27 : 10.03.2013, 23:06:56 »
Tuntuu nämä vaaleansiniset -87:t olevan kovia ruostumaan takakontista :D Ihan samoissa paikoissa pehmoista kuin mullakin, mulla tosin pykälää pahemmin..
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Paikalla TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -87 TIC
« Vastaus #28 : 15.08.2013, 14:17:26 »
Elikkäs auto saatiin hitsattua ja maalattua. Juhannuksena roiskittiin väri pintaan, jonka jälkeen auto kasattiin. Auto tuli myös leimattua 1.8.2013. hieman myöhässä ajankohdasta, joten yli vuoden leiman saakin jo ensi kuun alusta. Laitetaan tähän väliin muutama kuvatus:









Eilen autolla ajellessa päästi kytkin savut pihalle ja lopetti pitämisen, joten nyt autossa on ihanasti kiihdytyksissä luistava kytkin. M47 on myös kalkattanut kohta 2 kesää, joten kaippa se on talvella tehtävä jotain sillekin. mietinnässä on ollut joko AW71L tai M90. vieläkun päättäis kumman laittais. 
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Paikalla TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -87 TIC
« Vastaus #29 : 04.02.2014, 19:35:57 »
Sain volvoon M90:in vaihdettua askiksi, ja olen nyt autolla ajellu paripäivää.

Mutta autoon tuli pieni vika laatikon vaihdon yhteydessä. Kun autoa kierrättää yli 3000rpm alkaa joku koneessa tai laatikossa aihettamaan resonointia koriin, jolloin koko pirun kori alkaa sellaisella matalalla taajuudella värisemään. Ja mikä kivointa ääni kuuluu vain sisäpuolella autoa.
Voisikohan syyllinen olla kampiakselinpäähän paikalleen jätetty silmälaakeri, vai onkohan siellä nyt sitten koko kytkin paketti jotenkin epätasapainossa? Ei oikein tiedä mistä johtuu, koska laatikko, kone, eikä pakoputkikaan ota kiinni koriin.  ???

Kytkimenä on -763 asetelma ja m90 d24tic levy.

Onkohan kenelläkään muulla kyseisen tyylistä vikaa ilmennyt?  ???

Kuvia autosta vois yrittää ottaa, jos valosan aikaan kerkeisin... ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Futurez  Kulkukoira