Samppasport  Futurez

Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella

  • 21 Vastauksia
  • 11147 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella
« Vastaus #15 : 03.11.2013, 13:27:10 »
Joo ei pitäis olla FK koneissa ja tuoremmissa FT koneissa perusmoottorissa eroja. Ja ei noi öljysumut pakolliset ole olla. Jos löytyy halvalla vanhempi kone niin toimii sellanenki. Laittaa vaan 13mm kanget tai mielummin h-profiilit jos ei ole jo. Ja noista kiinari ahtimista oon kyllä enemmän kuullu huonoa kun hyvää. Mutta tiedä sitten.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Tounela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella
« Vastaus #16 : 05.11.2013, 03:14:57 »
Joo ei pitäis olla FK koneissa ja tuoremmissa FT koneissa perusmoottorissa eroja. Ja ei noi öljysumut pakolliset ole olla. Jos löytyy halvalla vanhempi kone niin toimii sellanenki. Laittaa vaan 13mm kanget tai mielummin h-profiilit jos ei ole jo. Ja noista kiinari ahtimista oon kyllä enemmän kuullu huonoa kun hyvää. Mutta tiedä sitten.

Selvä, eli kumpikin käy fk ja ft. Ei öljyruisku varmastikaan pakollinen ole, mutta jos nyt tekee kerralla kunnollisen koneen, josta otettais sitten ihan oikeeta voimaa pihalle, niin kyllähän siinä sitten pitää kaikki mausteet olla.

Rupesin tässä kattelemaan noita 16v kansiakin. Sellanen siis käy suoraan pulttaamalla kiinni tuollaseen öljyruiskulliseen 2.3:seen? Eipä vaan tunnu noita kansia löytyvän kivienkään alta.. Onko tuollasessa 2.3 16v moottorissa 13mm kanget vakiona? Jos tuollasen kannen haluaa, niin pitänee varmaan ostaa koko auto, ja ne kun ei ole niitä halvimpia volvoja..

Miten iso hyöty tuosta 16v kannesta on turbokäytössä? Niistä 16v moottoreistahan on otettu pitkälle 500hp paremmalla puolella, mutta päästäänkö 8v kannella likimainkaan tuota 500hp rajaa?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella
« Vastaus #17 : 05.11.2013, 12:42:25 »
Kansi on sun murheistasi pienin. 8V kannella saat niin paljon paukkua, että auton voimalinjasta menee kaikki uusiksi kampiakselista taaksepäin. Sianpään voimansiirto ei ole ihan helppo nakki.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella
« Vastaus #18 : 05.11.2013, 12:55:36 »
Selvä, eli kumpikin käy fk ja ft. Ei öljyruisku varmastikaan pakollinen ole, mutta jos nyt tekee kerralla kunnollisen koneen, josta otettais sitten ihan oikeeta voimaa pihalle, niin kyllähän siinä sitten pitää kaikki mausteet olla.

Rupesin tässä kattelemaan noita 16v kansiakin. Sellanen siis käy suoraan pulttaamalla kiinni tuollaseen öljyruiskulliseen 2.3:seen? Eipä vaan tunnu noita kansia löytyvän kivienkään alta.. Onko tuollasessa 2.3 16v moottorissa 13mm kanget vakiona? Jos tuollasen kannen haluaa, niin pitänee varmaan ostaa koko auto, ja ne kun ei ole niitä halvimpia volvoja..

Miten iso hyöty tuosta 16v kannesta on turbokäytössä? Niistä 16v moottoreistahan on otettu pitkälle 500hp paremmalla puolella, mutta päästäänkö 8v kannella likimainkaan tuota 500hp rajaa?

16v kansi virtaa vakiona karkeasti samaa luokkaa kun perusportattu 8venanen. Mitä huonompi kansi/perusmoottori niin sitä enemmän vaatii painetta että irtoo jerkkua. 8venttiili koneista on tälläkin foorumilla otettu yli 600hp. Ilman öljyruiskuja..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella
« Vastaus #19 : 05.11.2013, 19:16:17 »
Nyt en jaksa ihan kaikkea lukea, mutta ei se 16v kannen laitto ole ihan bolt on. Joudut tekemään ja modaamaan pinnapultit. Säveltämään jakopään. Vaihtamaan imu/pakosarjat. Koloamaan männät ja niin. Joku korjaa jos jaksaa. Suuntaa antavasti lähinnä.

Poissa Tounela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella
« Vastaus #20 : 06.11.2013, 04:54:06 »
No tämä siis riitti jokatapauksessa, 16v kannesta ei ole niin paljon iloa hintaansa nähden, että kannattaisi ryhtyä.

Kansi on sun murheistasi pienin. 8V kannella saat niin paljon paukkua, että auton voimalinjasta menee kaikki uusiksi kampiakselista taaksepäin. Sianpään voimansiirto ei ole ihan helppo nakki.

Jep, tiedän, tuolla omalla kokoonpanollakin olen jo saanut oman laatikon rikkoutumisen partaalle. Muutaman kerran poltellut kunnolla kolmosen rajottimella gummia, ja jo huutaa laatikko hoosiannaa. Kolisee niin vietävästi tyhjäkäynnillä, kun pitää kytkintä ylhäällä. Ja laatikko oli siis, kuten koko muukin auto todistettavasti 150tonnia ajettu, eli uudenkarhea..

Mikäli auto jää sivuharrasteeksi talven jälkeenkin ison tehon himoissa, niin pakko se on m90 sinne sovittaa nelilinkki perse kaverina.

16v kansi virtaa vakiona karkeasti samaa luokkaa kun perusportattu 8venanen. Mitä huonompi kansi/perusmoottori niin sitä enemmän vaatii painetta että irtoo jerkkua. 8venttiili koneista on tälläkin foorumilla otettu yli 600hp. Ilman öljyruiskuja..

Juu kyllä ahtamisen perus lait on ihan syvällä selkärangassa, ei tässä ihan ensimmäistä turbomasiinaa olla rakentamassa  :) Tuo öljyruisku vaan kuulostaa hyvältä mäntien jäähdytyskeinolta, siitä tosin en tiedä mitään, miten se näissä vinokoneissa käytännössä auttaa? Ainakin BMW S sarjan moottoreissa ruiskut jäähdyttää mäntiä merkittävän paljon ahtokäytössä..

Nyt en jaksa ihan kaikkea lukea, mutta ei se 16v kannen laitto ole ihan bolt on. Joudut tekemään ja modaamaan pinnapultit. Säveltämään jakopään. Vaihtamaan imu/pakosarjat. Koloamaan männät ja niin. Joku korjaa jos jaksaa. Suuntaa antavasti lähinnä.

Asia pihvi. Eli järkevin/helpoin tapa toteuttaa 16v turbo taitaa olla ahtaa sellaisenaan valmis 16v moottori, joiden hinnat tuntuu olevan päältä tonnin..

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200k lisää voimaa ruiskulla ja ylipaineella
« Vastaus #21 : 06.11.2013, 09:44:50 »
Saa ne öljysumut sinne itsekkin värkättyä. Minä tein itse öljysumut b23 lohkoon pentan akselin kaveriksi. Tässä kampiakselissa vain 4 vastapainolimppua, niin ainakin mahtuu pyörimään bmw:n sumujen kanssa.

 

Carcom Oy  Ateho