Samppasport  Futurez

V70 2.4D AWD OR

  • 52 Vastauksia
  • 16642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #15 : 23.09.2018, 01:26:20 »
Oi, täällä on harrastettu kiillottamista.  S* Tuo väri on mulle mieluinen, varsinkin hyvin hoidettuna.
Minäkin tykkään paljon, lähentelee jotain karkkipaperia originel loistossaan  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #16 : 25.10.2018, 18:15:32 »
Pyöräytin Cometit alle, pakkasaamuja ollut ja lupailtu, niin nastat alkoi houkuttaa. Sopii mun mielestä ihan on, vois ehkä toimia kesävanteina, jos olis tuuman isommat.

Seuraavaksi pitäs tehä huolto ja hakea uudet tilatut kilvet konttorilta. Vähän tekis mieli koittaa -30mm Eibach+kaasuiskari komboa alle, toisaalta nykyinen pehmeä kyyti on aika S*
« Viimeksi muokattu: 25.10.2018, 18:36:27 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #17 : 10.11.2018, 16:59:02 »
Tilasin kilvet, hinta oli pudonnut 6,5€ kappale hintaan, ja toimitusaika oli puolet entisestä :o Talvea ajatellen purskautin vaahdottimella KC:n wet waxin, joka vaikuttaa äkkiseltään hyvältä tökötiltä. Kaveri kehotti koittamaan kevyempää seostusta, kuin pullon kyljessä oleva teksti kertoo, vaahto määrä oli kyllä aika jäätävä :D Pinta tuntui jäävän liukkaaksi, ja vesi helmeilee samalla tavalla kuin tuoreen collin pinnassa. Vahatessa tai sen jälkeen kävi GeneralMistake jo syksyllä, kun hinku kiillotukseen oli kovempi, kuin säätiedon seuraamiselle joten auto joutui heti vesisateeseen :-\  240 pinnassa vaha tuntuu toimivan paremmin, tehdään sitten keväällä uusiksi :)




Tänään vaihtelin öljyt ja taakse oikeaan jarrusatulaan tiivistesarjan, sekä kiillotin männän ja sylinteriseinämän. Huollon jälkeen minulla on enää kolme kevyesti laahaavaa jarrua ja yksi joka ei laahaa yhtään ::)



Onko kellään faktaa mk2 prefacelift xenon umpioista? Onko näihin tehty erikseen xenon versiot? Googlettelu ei tuota tulosta :(. Muovisiin facelift umpioihin siirtyminen houkuttaa vähän, mutta tykkään kyllä nykyisten valojenkin ulkomuodosta :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #18 : 10.11.2018, 17:01:01 »
On niihin olemassa omat, aina välillä näkyy myynnissä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #19 : 10.11.2018, 18:06:56 »
On niihin olemassa omat, aina välillä näkyy myynnissä.

Olin huomaavinani rihlauksessa eroa oman ja erään kylällä pyörivän samanlaisen kanssa, jossa ei ole hehkuja. Pitää koittaa aktiivisemmin katsella. :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #20 : 30.01.2019, 09:24:38 »
Katsastuksessa käyty, ensimmäisen kerran. Hylkyä käsijarrusta, ero 73% voimat 2.xkN ja 0.5xkN. Vasen alapallo väljä, etu alatukivarsien etupuslat paskana. Ajo aikaa 1kk. Jarruosat jo tilasinkin, samoiten alatukivarret (Moog) menee kerralla uusiksi, siinä toivossa, ettei tarvitse ottaa hylkyä takapuslien takia ens vuonna uudestaan. Alapallo SKF.

Päästö testissä auto päästi päräytyksen, ja inssi kysyi, että kokeillaanko, vai pelottaako että räjähtää. Koekeiltiin ja päästöt ok. Äänen aiheuttaja hakusessa, tässä ei sitten vissiin olekkaan kytkin paskana, vaan "päräyttäjä" liittyy moottorin ohjaukseen. Testeriä kiinni, ja paineet tarkastukseen, tässähän on Samppa Sportin lastu, ja takatyyny vuotaa ::)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #21 : 30.01.2019, 18:44:46 »
Olin huomaavinani rihlauksessa eroa oman ja erään kylällä pyörivän samanlaisen kanssa, jossa ei ole hehkuja. Pitää koittaa aktiivisemmin katsella. :)

Niin siis orkkis xenon-umpio on tämän näköinen
https://www.rendcarparts.com/volvo/parts/31446814/RD31446814

Erottaa kyllä selkeästi tuosta normaalista (halogen) umpiosta

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #22 : 30.01.2019, 19:25:52 »
Jep, tuli tässä tiirailtua sitä kylällä pyörivää yksilöä, niin onhan se ihan erilainen :juhau:

Ompahan umpiolle hinta keksitty, parin hinnalla saa jo kokonaisen auton :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #23 : 31.01.2019, 06:32:41 »
Jep. Kerran oli nettivaraosassa 150€/pari. Menivät aika nopeasti  :D

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #24 : 01.02.2019, 16:46:53 »
Mitattiin ahtopainetta, raili painetta ja kierrostietoa delphin lukijalla ajaessa ja paikoillaan. Moottori päästää "päräytyksen" 3500rpm kohdalla, jos kiihdyttää kaasupohjassa. Samassa tippuu ahto- ja railipaine ja kiihtyminen lakkaa kuin seinään, mutta vauhyi pysyy suunnilleen samana, kauaa sitä ei viitis vika päällä polkea... Paikallaan ollessa huomattiin kierrosluvun seilaavan läppärin näytöllä n. 70rpm, jota ei mittaristosta erota. Paikallaan testattiin pärähdystä, jos painaa kaasun pohjaan kerrasta, päräys ilmaantuu, mutta kierroksia hivutettaessa kohti rajoitinta, ei kuulu/tapahdu mitään  :o.

E: ei vikakoodeja
« Viimeksi muokattu: 01.02.2019, 16:49:39 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #25 : 09.02.2019, 09:17:17 »
Perustin oman topicin tuosta pähdyksestä korjaamo puolelle, josta löytyikin apu nopeasti. Syyttävä sormi osoitettiin kurttuun menevään ahtimen imuletkuun. Sain kaverilta imuletkun josta on huohottimen lämmitin rikki, kokeilin lainaletkulla ja sehän toimi! Hyvä että saamattomuus iski enkä tilannut kytkintä ja vauhtista ;D

Kuva letkuista, ylempi auton oma ja alempana testiletku.




Alustan osat tilasin autodocilta, ja ne saapuvatkin maanantaina. Viikon päästä nosturille remppaamaan. Alapallo äänti ensimmäisen kerran tiellä, jossa auran terä oli tehnyt kiharaa tiehen.

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #26 : 16.02.2019, 19:19:37 »
397428tkm ja vaihtoon meni eteen alatukivarret, alapallot ja taakse käsijarruun asentui säätöpalat. Kengät tuli docilta väärät, varmaan jotkut R/xc90 kengät, oli aika miehekkään kokoiset vert. auton omat.

Vasen alapallo , joka on nyt SKF, ei meinannut mennä, sillä boori oli maalattu. Oikealle meni Motonetin TRW, joka oli nivelen olemukseltaan jämäkämpi, ja kiinnitys pisteestäänkin paksumpi. Alatukivarsissa oli 2002 vuoden leimat, ja puslissa luki Volvo. Oletettavasti siis osat olleet tehtaalta asti. Vuoden päästä viimeistään saa vaihtaa koiranluut. Kuskinpuolelle oli jo vaihdettu joku tarvike, oikealla kiinnitystavan perusteella original, jos ei tehdasasenteinen.

Ardicin sulakkeen nappasin pois, kesällä vedän piuhat kabiiniin ja laitan kytkimen. Saa kovalla pakkasella ajella automaatti käynnistyksellä. Jos joku asiasta tietoinen tätä lukee, niin mistä olette piuhat vetäneet sisälle, ja mistä ja minkä piuhan katkoneet? Samalla vedän lisävalolle katkaisijan piuhat, saa kovassa lumisateessa pois häikimästä.

E: yhtään kuvaa en ottanut. Kaikkihan näitä on alta nähnyt. :D
« Viimeksi muokattu: 16.02.2019, 19:21:15 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #27 : 23.02.2019, 08:21:48 »
Leimalla käyty, vasemmalla käsijarru piti 2.0kN, oikealla1.0kN naksu kerrallaan. Kerta tempasulla 2.0kN ja 1.9kN. Kulkee uusilla palikoilla aika hienosti, tosin muuta eroa ei perstuntumalla erota, kun kolinoiden äänen muutos ja ehkä pienentynyt uraherkkyys? ::) Tehokkaaltahan tämä tuntuu, kun nyt on tullu tolla 10 tappisella kasipätkällä ajettua :D

Seuraavana hommana olis letkun vaihto ja pesu. Pesu vähän jäänyt taas talven aikana :(  Onneksi tällä ei ajeta paljoa suolatuilla teillä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #28 : 16.07.2019, 11:01:27 »
Väliin pesun jälkeiset kuvat. ELK



Viimeisin pesu Korrek reloadilla ja päälle vielä KC wet wax. KCn oon ruutannu aina lopuksi, muutamalla viimeisellä kerralla on alkanu naarmut taas näkyä. Saa nähä tuleeko vedettyä Mirkan töhnällä vai ihan vaan Megun ultimate compound. Tuning kärpänen iski sen verran, että pitää lippa saada kiinni asap. Johan tuo on vuoden varastossa oottanutkin maalausta :D Tummaa pitäs vanteisiin saada päälle, eteen myös ympärille :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #29 : 19.07.2019, 09:58:15 »
Abs/ajonesto järjestelmä vaatii huollon ::) Koodi tulee etuvasemmalta, kehä on ehjä ja anturissa oli lukupään läheisyydessä jotain hankausjälkiä. Sain kaverilta läppärin lainaan, jolla pitäs pystyä lukemaan anturi dataa ajaessa. Jarrut pitää melkoisen rutinan hitaasti ajaessa ennen kuin koodi/teksti tulee ajotietokoneen näyttöön.

Kävin hakemassa maalit spoileria varten. Pienoinen yllätys oli, että väri onkin helmiäinen, eikä perus metallinhohto. :o sävy siis 454 Ruby red.

E: Öljyhuolto tehty, 407tkm mittrissa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy