Autoracing  KL-varaosat

Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa

  • 255 Vastauksia
  • 133706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Laitetaan nyt tänne..  :P Eli amasta pitäis laatikko (m40) irroittaa, mutta miten vaihdekepin saa irroitettua?  :-[
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 10:17:05 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #1 : 29.11.2011, 20:39:11 »
Laitetaan nyt tänne..  :P Eli amasta pitäis laatikko (m40) irroittaa, mutta miten vaihdekepin saa irroitettua?  :-[

Siinä kepin juuressa on sellainen ison mutterin näköinen alumiininen jutska, niin ihan vaan kiertämällä se auki ja nostamalla keppi pois.

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #2 : 29.11.2011, 20:39:17 »
Siinä juuressa on suuri kaulusmutteri, about 47 mm, se auki ja keppi irtoaa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #3 : 29.11.2011, 20:40:38 »
Siinä kepin juuressa on sellainen ison mutterin näköinen alumiininen jutska, niin ihan vaan kiertämällä se auki ja nostamalla keppi pois.

Siinä juuressa on suuri kaulusmutteri, about 47 mm, se auki ja keppi irtoaa.

Hidaaaas ;D

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #4 : 29.11.2011, 21:27:39 »
Selevä homma  :) pääsee jatkamaan pajoitusta  S*

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #5 : 29.11.2011, 22:08:39 »
Hidaaaas ;D

Sorry, kävin mittaamassa, olin täsmällisempi  :pomo: ;D
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 10:18:54 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #6 : 30.11.2011, 19:15:22 »
Hallin nurkkia tutkiessa löyty tällainen loota, kumilaippa vaimennus ja keppi lukkorenkaalla kiinni:



M40 näyttäs, mutta missä malleissa näitä on käytetty?
« Viimeksi muokattu: 16.12.2011, 13:23:06 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #7 : 30.11.2011, 19:17:50 »
240:sessä
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #8 : 30.11.2011, 19:32:57 »
Aivan! Niissä ekoissa nappisilmissä B20+M40. Veteraaneja nekin jo  ;D

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #9 : 30.11.2011, 20:27:23 »
M40 näyttäs, mutta missä malleissa näitä on käytetty?

Eikö tuollainen ollut 140 sarjassakin mallivuosi -72 lähtien?
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #10 : 30.11.2011, 21:09:20 »
100sarjalaisissa oli mutterilla keppi kiinni ja ei ollu tota kumilaippaa

Poissa TNT--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #11 : 15.12.2011, 14:53:26 »

Museon puolelta löytyy ainakin tällainen turbotustarina (alkaa tuolta sivulta). M40 taitaa rajummassa käytössä olla 200hv kanssa kovilla, ainakin nykystandardien mukaisilla renkailla. ::) Tiedä sitten helpoimmasta vaihtoehdosta, esim. b19a+m46+turbo- ja ruiskuhilut- kombinaatio vois olla näppärämpi ainakin osien yhteensopivuuden kannalta?

Mutta onhan tappikoneessa sitä jotain.  O0

Passaako tuo M46 tai joku muu loota suoraan toho b20?
Tuo M46 taitaa olla pitempi ku M40? eli kardaanin etupätkää joutus lyhentää...?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #12 : 15.12.2011, 15:52:15 »
Passaako tuo M46 tai joku muu loota suoraan toho b20?
Tuo M46 taitaa olla pitempi ku M40? eli kardaanin etupätkää joutus lyhentää...?

b20-m46 kombinaatio tarvitsee ns. tonninkopan kytkinkopaksi. Noita näkyy täällä aina välillä myynnissä. Periaatteessa kuvittelisin tuon m46:n kardaanin olevan sopivan mittainen... Joku ken tietää kertokoon totuuden. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #13 : 15.12.2011, 17:47:28 »
b20-m46 kombinaatio tarvitsee ns. tonninkopan kytkinkopaksi. Noita näkyy täällä aina välillä myynnissä. Periaatteessa kuvittelisin tuon m46:n kardaanin olevan sopivan mittainen... Joku ken tietää kertokoon totuuden. :)
on
144-70

Poissa sata44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #14 : 15.12.2011, 20:34:50 »
Mitä eroa on M40 kytkinkopalla ja ns. tonninkopalla. Olen yrittänyt etsiä kuvaa M40 kytkinkopasta ja tällainen tuli vastaan
http://www.lintsi.info/wx/volvo/142/m46/m46.htm Ja näyttäisi siltä että ne on samanlaiset?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy