Ateho  Elekma

Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"

  • 41 Vastauksia
  • 17004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #30 : 18.11.2020, 20:03:23 »
Mitä hukkakipinä puolaa käytät?

Puolana on motonetin halvin eli Ford Mondeon tarvikepuola á 35e.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #31 : 10.01.2021, 21:42:42 »
20+21 ->16 (tämä vaatii tietoa ja tinaamista: LH-jetin nastoihin on laitettava diodit ettei bp-releen kaksi kelaa häiritse toistensa kytkeytymistä. Diodin viivat Speeduinoa kohti ja viivapäät yhteen. Speeduinoon on erikseen rakennettava ohjeen mukaan bp-ohjaus)

Tähän on laitettava sellainen täydennys että kun käyttää Speeduinon "omaa" ULN2003A-piiriä niin piirin +12v:iin menevä nasta on tinattava hyppyjohdolla LH:n nastaan #4 jossa on jatkuva akkuvirta. Muuten bensapumppu jää pyörimään jatkuvasti.

Jos käyttää samalaista ohjausta kun mega eli 2N2222-trankkua niin eo. ongelmaa ei ole.




Kuvan johto siis LH:n nastaan #4

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #32 : 16.01.2021, 04:12:13 »
Voi kun handlaisin sähköt yhtä hyvin kuin sinä, vauhtivaunu!
Tässä tuntee itsensä, ehkä syystäkin, täysin  :idiot2:

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #33 : 16.01.2021, 12:39:44 »
Voi kun handlaisin sähköt yhtä hyvin kuin sinä, vauhtivaunu!
Tässä tuntee itsensä, ehkä syystäkin, täysin  :idiot2:

Tekemällä oppii. Nyt oon 16 vuotta tehny megoja ja speeduinoja. Yhteensä satoja laitteita, joista suurin osa on vieläkin käytössä (Speeduinoja luonnollisesti vähemmän, tusinan verran nyt). Huolellisuus ja kunnolliset tinaukset on laitteiden toiminnan ehdoton edellytys.

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #34 : 23.03.2022, 08:13:12 »
Tämmönen triviaali kysymys tälleen pari vuotta perästä, huomasin että oot laittanu toho vr conditioneriin nuo "valinnaiset" häiriönpoistovastukset, ootko todennu ettei toimi ilman? Meinasin ite kokeilla ilman (ihan vaan koska levyä kasatessa ei ollut ylimääräsiä vastuksia mitä siihen laittaa) ja lisäillä tarvittaessa sitten, mutta en lähde suotta kokeilemaankaan jos tästä löytyy jotain tietoa.

Poissa häkäpönttö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #35 : 25.03.2022, 17:34:27 »
Kysyn kun kun tuntuu elevwan asiantuntija paikalla miten tämä moottori ohjain taipuisi 6 sylinterisen puukaasu moottorin hallintaan
Löytyy toinen arduino pohjainen laite mikä laajakaista laudan ohjaamana osaa säätää ilman ja kaasunseosta kääntää ilmaa pois tai lisää servomoottorin avulla mutta pensa suuttimet pitäisi saada ohjaamosta pimennettyä ja sytytystä aikaistettua paljon
Edellinen puukaasu volvo oli 240 b230 k moottorilla    mutta se oli vähän alitehoinen  vaikka ajettiin silläkin 1000 mailia vuorokaudessa
Kestääkö tina 6 puristusta nostaa 12     13  häkä  kestää  14 puristusta   tä,mä menee aiheen ulkopuolelle mutta missä  voisin kysellä lisää

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #36 : 13.04.2022, 10:39:48 »
Tämmönen triviaali kysymys tälleen pari vuotta perästä, huomasin että oot laittanu toho vr conditioneriin nuo "valinnaiset" häiriönpoistovastukset, ootko todennu ettei toimi ilman? Meinasin ite kokeilla ilman (ihan vaan koska levyä kasatessa ei ollut ylimääräsiä vastuksia mitä siihen laittaa) ja lisäillä tarvittaessa sitten, mutta en lähde suotta kokeilemaankaan jos tästä löytyy jotain tietoa.

Vähän viiveellä vastaan: toimii ilmankin. Varmuuden vuoksi oon tinannu noita.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #37 : 13.04.2022, 10:42:00 »
Kysyn kun kun tuntuu elevwan asiantuntija paikalla miten tämä moottori ohjain taipuisi 6 sylinterisen puukaasu moottorin hallintaan
Löytyy toinen arduino pohjainen laite mikä laajakaista laudan ohjaamana osaa säätää ilman ja kaasunseosta kääntää ilmaa pois tai lisää servomoottorin avulla mutta pensa suuttimet pitäisi saada ohjaamosta pimennettyä ja sytytystä aikaistettua paljon


Aivan suoraan ei onnistu. Koodia pitäisi muokata senverran että esim. ahtopaine-ohjauskartasta saisi tehtyä tuollaisen lambdan mukaan servoa ohjaavan.

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #38 : 12.07.2022, 20:33:59 »
En mitään parempaakaan kysymyskanavaa tähän hätään keksinyt niinnii jospa täältä apua sais, sun ohjetta hyödyntäen laittanu speeduinon b230fk kanssa 740 jaja tässä vimosia tsekkauksia ennen ekaa starttia tein ja bensapumppujen toimivuutta testailin niin ilmeni että sen perus 3s primen toimii normaalisti ja sen jälkeen rele alkaa vaan naputtaa hillitöntä tahtia eikä lakkaa ennenku virrat kääntää pois. Bp ohjaus on ULN2003 kanssa tehty ja on kokeiltu kerran seki vaihtaakki, myös sen pumppujen yms. releen vaihoin, siitä seuras se että nyt se hakkaa vaan noin 5-10s ja sitten lopettaa. Missähän mahtaa nyt olla vikaa?
« Viimeksi muokattu: 12.07.2022, 21:22:07 kirjoittanut balmyluan »

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #39 : 05.09.2022, 10:37:02 »
Taas vähän pitkällä aikavälillä vastailen, mutta
Bp ohjaus on ULN2003 kanssa tehty

Oothan vetäny tuon +12v ULN-piiristä LH-jetin nastaan #4. Ja sulla on diodit LH-jetin nastojen #21 ja #20 välissä niin että viivat osoittaa speeduinoon päin?

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #40 : 16.09.2022, 18:15:46 »
Taas vähän pitkällä aikavälillä vastailen, mutta
Oothan vetäny tuon +12v ULN-piiristä LH-jetin nastaan #4. Ja sulla on diodit LH-jetin nastojen #21 ja #20 välissä niin että viivat osoittaa speeduinoon päin?

Kyllä ja kyllä.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo740stwB200F:Speeduinon asennus "koska mä voin"
« Vastaus #41 : 20.09.2022, 09:28:44 »
Missähän mahtaa nyt olla vikaa?

Kenen valmistajan Arduino-kortti ja mikä koodi sisällä? Olethan tarkistanut että bp-ohjausnastassa ei softan puolella ole päällekkäisyyksiä?

 

Futurez  Kulkukoira