Ateho  Elekma

Foorumilaiset rakentaa ja remontoi & yleistä keskustelua rakentamisesta

  • 1400 Vastauksia
  • 440722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7965
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #15 : 08.11.2010, 21:08:09 »
Juha: yläkerta on jo eristetty ja jouluksi eka huone valmis  :hello:

Ei pääse siitäkään enää kauan kuittailemaan.

Mä aloitin kans viikonloppuna alakerran vessan tekemisen.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #16 : 08.11.2010, 21:33:42 »
JuhaU: asfaltti puuttuu vielä pihasta. ;)
Nimimerkillä, tullaanko ensi kesänä vetämään pintaa?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7965
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #17 : 08.11.2010, 21:35:36 »
JuhaU: asfaltti puuttuu vielä pihasta. ;)
Nimimerkillä, tullaanko ensi kesänä vetämään pintaa?

Ei todellakaan Makkiver täällä kävi jo edellis kesänä riehumassa.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #18 : 08.11.2010, 21:40:56 »
Ei todellakaan Makkiver täällä kävi jo edellis kesänä riehumassa.
No niin, mutta nyt se olisi tehty hyvin ja edullisemmin, kuin joku Menninkäinen:D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #19 : 08.11.2010, 22:14:58 »
Täällä päin tullut kans tehtyä jokusia pieniä remppahommia tutuille ja kavereille. Mukavaa vaihtelua toisinaan noihin "rasvasiin" hommiin nähden.
Lähinnä pintahommia....karkeeseen rakentamiseen tutustunu vähemmän.

Tää sauna tuli kyllä rakennettua alusta loppuun....tosin siinä oli muitakin mukana  :)

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #20 : 09.11.2010, 14:51:21 »
Jos saa mistalta udella, niin kuinkas suuri budjetti tommoseen sopivaan askartelutilaan vaaditaan?
Olen tässä miettiny, että kauankohan menis säästä vrt. vuokratila.(ei vuokratila naantalista, josssa 100m2=4x185eur/kk) ;D
Toiset sitä vaan joutuu tyytymään kylmään HALLIIN....  ;D
Vai mite se oli?

Mä tein muutama vuosi sitten omaan pihapiiriin suunnilleen samankokoisen tallin. Pohja 100m2 josta reilu 50m2 on lämmintä ja toinen pää katos jonka perällä puuliiteri. Yksi iso pariovi, jotain 3,5m leveä ja 2,8m korkea. Koko sisätilan alueella suora sähkö lattialämmitys. Rungon tein pitkästä, kattotuolit otin valmiina Turkulaiselta firmalta, kun tuli jänneväliksi melkein 8 metriä. Perustus ihan samaan tyyliin kuin mistalla, maanvarainen laatta.

Ihan tarkkaa kustaria en laskenut, mutta kyllä se alle 20 k€ jäi. Tosin ihan kaikki tein itse
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #21 : 09.11.2010, 15:01:23 »
Mä tein muutama vuosi sitten omaan pihapiiriin suunnilleen samankokoisen tallin. Pohja 100m2 josta reilu 50m2 on lämmintä ja toinen pää katos jonka perällä puuliiteri. Yksi iso pariovi, jotain 3,5m leveä ja 2,8m korkea. Koko sisätilan alueella suora sähkö lattialämmitys. Rungon tein pitkästä, kattotuolit otin valmiina Turkulaiselta firmalta, kun tuli jänneväliksi melkein 8 metriä. Perustus ihan samaan tyyliin kuin mistalla, maanvarainen laatta.

Ihan tarkkaa kustaria en laskenut, mutta kyllä se alle 20 k€ jäi. Tosin ihan kaikki tein itse

Kerro heti paljonko menee sähkö lattialämmitykseen kuussa? Mulla on vesikiertoputket lattiassa valmiutena, jos joskus rikastuu ja laittaa sähköllä lämmityksen kans.. Pelottaa vaan, että maksaa niin perkeleesti ja talviaikaan meillä on muutenkin sähkölaskut 300e/kk..

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #22 : 09.11.2010, 15:10:03 »
Kerro heti paljonko menee sähkö lattialämmitykseen kuussa? Mulla on vesikiertoputket lattiassa valmiutena, jos joskus rikastuu ja laittaa sähköllä lämmityksen kans.. Pelottaa vaan, että maksaa niin perkeleesti ja talviaikaan meillä on muutenkin sähkölaskut 300e/kk..

Lämpöä pidän tasaisesti  +15´C, kesällä tietysti napsautin termarin pois päältä kokonaan. Mitä olen kämpän ja tallin sähköjä seurannut, niin muistaakseni lämmityskaudella noin 150 kwh kuussa tuli lisää. Mitä siitä nyt sitten nykysähkön hinnoilla tulee ? Kokonaisuutena oli yllättynyt miten vähän kulutus nousi, tosin varmaan huolellisella eristyksellä ja järkevällä ovien aukomisella on vaikutusta. Niin ja jättikokoinen jääkaappi vie varmaan oman osansa.

Ja itse lämmitysjärjestelmä oli halpa. Koko paketti 250€ ! Sisälsi kaapelia muutaman kymmenen metriä, tunnistimet ja kaksi termaria.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7965
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #23 : 09.11.2010, 15:12:51 »
Mulla on vesikiertoputket lattiassa valmiutena, jos joskus rikastuu ja laittaa sähköllä lämmityksen kans..

Aika huono hyötysuhde tulee, jos lämmittää vettä ensiksi sähköllä ja sitten sillä vedellä lämmittää lattiaa.

Laitat tallin taakse kuningas moottorin polttamaan vanhat jäteöljyt ja jäähdytysvedellä lämmität lattian.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #24 : 09.11.2010, 15:22:33 »
Master-tyyppinen öljypoltinlämmitin on tehokas ja nopea. Jos pieni käry haittaa, niin tuota voi jalostaa kennotyyppiseksi lämmittimeksi, jossa palokaasut johdetaan kennon lävitse ulkoilmaan.
Siihen hieman automatiikkaa, niin saa pidettyä tilan tasalämpöisenä. Kaveri (ammatiltaan putkimies) on näitä parikin väsännyt "ylijäämäosista", ja hyvin on toiminut. Tietty kustannuksia tulee jos joutuu ostamaan kaiken uutena, poltin, termostaatit yms...
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #25 : 09.11.2010, 15:25:10 »
Mä olen todella tyytyväinen tuohon täyssähkö lämmitykseen varsinkin tallikäytössä. Se on halpa perustaa, ja nopea käytössä. Kun termarin napsauttaa pois niin kulutus loppuu, ja kun lämmitys kytkeytyy niin alkaa heti lämmetä.

Veden kanssa on juuri se huono puoli, että ensin pitää lämmittää vesi, joka lämmittää laatan joka lämmittää huoneilman. Varmaan jatkuvassa käytössä asuintiloissa ihan ok.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #26 : 09.11.2010, 15:29:41 »
Parikymmentä metriä kaapelia ei kyllä kuulosta paljolta. Mulla menee yli sata metriä putkea lattiassa muistaakseni. Kolmeen piiriin jaettuna.

No toistaiseksi olen pärjännyt +10 asteessa ilmalämpöpumpulla ja tosiaan tuolla 20kw polttoöljylämmittimellä. Olis se vaan luksusta jos vois maata lämpimällä lattialla.. Toisaalta sen takia ostin nosturin  :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #27 : 09.11.2010, 15:30:07 »
Aika huono hyötysuhde tulee, jos lämmittää vettä ensiksi sähköllä ja sitten sillä vedellä lämmittää lattiaa.
Niin, kun joku modernisoi tönöään, niin sieltä vanha puupannu käyttöön, kaikki palavan polttelee sielä niin halpaa lämpöä...

Veljellä on tommonen vanha puupannu uima-altaan lämmityksenä  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #28 : 09.11.2010, 15:31:49 »
Niin, kun joku modernisoi tönöään, niin sieltä vanha puupannu käyttöön, kaikki palavan polttelee sielä niin halpaa lämpöä...

Veljellä on tommonen vanha puupannu uima-altaan lämmityksenä  ;D

Vaatii vaan jatkuvaa seurantaa tai täyttöä ainakin.. Ellei sitten tee jotain syöttölaitetta..
Vai miten noi nyt pelaakaan..

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13341
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi
« Vastaus #29 : 09.11.2010, 15:37:42 »
Hakekattila olis kaikista siistein jos puulla/roskalla meinais lämmittää vettä... (pelletti on hifistelä) hake palaa kytemällä joten säiliön täyttö sillon tällön riittää ja kunnollisella varaajalla ei tarvia  lämmittääkkään koko aikaa tosin sen saa kyllä kytemään jatkuvastikkin... sydeemi hieno mutta ei kyllä mikään helpoin ja halvin... mut voi polttaa mitä mieleen tulee..
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut ja XC90 T8 -16 Ristus Garage

 

Futurez  Kulkukoira