Kulkukoira  Proturbo

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #45 : 13.02.2011, 13:02:17 »
Onko tämä kolmekymppisen tehoraja joku sisäpiirin juttu?
Juu, sekoilin, kun tässä tuon likan korttiasioita setviskelin,,juu, A1 kevarikortti voidaan suorittaa 16 vuotiaana ja 18 vuotiaana pikku A ajokorttimuutoksella (alle 25kW jonka tehon suhde omamassaan ei ylitä 0,16kW/kg ) A korttiin vaaditaan 21 vuoden ikä/tai  20 vuotiaana jos on ajanut pikku A:lla kaksi vuotta
« Viimeksi muokattu: 13.02.2011, 13:18:28 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa K-Mikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #46 : 13.02.2011, 15:06:22 »
Oman kokemuksen mukaan kannattaa tosiaan ostaa mopo josta itse tykkää. Sopimaton nimittäin alkaa ahdistaa aika pian ja lähtölaskenta alkaa ennenaikaisesti. Kertaalleen tein itse virheen ostamalla omalla tavallaa oikein hienon mutta minulle sopimattoman pyörän ja se lähti vaihtoon yhden kesän jälkeen.

Jonkun mielestä kellon kanssa ajaminen on moottoripyörän väärinkäyttöä mutta kun ajaa kaikki kesän ajonsa pyörällä, niin siihen osuvat myös työmatkat. Rautaperse- tai työaikataulun mukaan Oulun pohjoislaidalta Tampereelle, Helsinkiin, Riigaan, Tallinnaan tai Tukholmaan, ajellessa alkoi jleinon mainitsema nakun luontainen nopeudenrajoitus ahdistaa, kun tuntien kuluessa harteissa luontevalta ajonopeus alkoi pääteillä pudota alle rajoituksen.

Tuolla minun perusteella päätyy herkästi moottoripyörän sijasta Volvo S80 hankintaan. Mutta jos moottoripyörää käyttää harrasteajoneuvona eikä määräajaksi perille 600 km päähän ajamiseen, niin silloinhan toive rennoista 500 km tankkausväleistä menettää merkityksensä.

On vaan kohtuu vaikeaa päästä ennen ostopäästöstä kokeilemaan esim. miltä Honda FMX 650 tuntuu matka-ajossa. Sit pitäs heti perään päästä kokeilemaan vaikkapa ihan erilaista pyörää, sanotaan vaikka tuota Honda CBF 600:aa. Taitaa aika moni ostaa ensimmäisen pyöränsä netistä luettujen kokemuksien perusteella eli melko sokkona. Tietenkin vois harkita vuokrausta...
Volvo S80 D5, Opel Ascona C 2.0i, Alfa Romeo 159 2.4JTDm

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #47 : 13.02.2011, 15:29:06 »
On vaan kohtuu vaikeaa päästä ennen ostopäästöstä kokeilemaan esim. miltä Honda FMX 650 tuntuu matka-ajossa. Sit pitäs heti perään päästä kokeilemaan vaikkapa ihan erilaista pyörää, sanotaan vaikka tuota Honda CBF 600:aa. Taitaa aika moni ostaa ensimmäisen pyöränsä netistä luettujen kokemuksien perusteella eli melko sokkona. Tietenkin vois harkita vuokrausta...
Juuri tuosta syystä itsellänikin ensimmäinen pyörä on ostettu puhtaasti mielikuvan perusteella ja vasta sen jälkeen kokemukseen pohjautuen.

Ehkä koeajon mahdollisuus riippuu jonkin verran myös pyörätyypistä, mutta kun ostoslistalla alkaa esiintyä BMW RT, Yamaha FJR ja Honda Pan European tyylisiä keksintöjä, ei myyjä näytä edes odottavan ostopäätöstä ennen kuin mopo on käynyt yökylässä.

Mutta mistäs ensimmäistä pyöräänsä ostava voisi edes tuntea itsensä motoristina? No ei mistään. Kokeilemalla sen saa selville ja uuden oppiminen (myös itsestään) onkin osa lajin viehätystä.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #48 : 13.02.2011, 15:40:05 »
Juu, sekoilin, kun tässä tuon likan korttiasioita setviskelin,,juu, A1 kevarikortti voidaan suorittaa 16 vuotiaana ja 18 vuotiaana pikku A ajokorttimuutoksella (alle 25kW jonka tehon suhde omamassaan ei ylitä 0,16kW/kg ) A korttiin vaaditaan 21 vuoden ikä/tai  20 vuotiaana jos on ajanut pikku A:lla kaksi vuotta
Asia selvä. Mihin ratkaisuun olette päätymässä väliluokan mopon kanssa?

Meillä vanhemman pojan rajoitettu A kasvaa rajoittamattomaan isoon A:han kuukauden kuluttua ja liukkaan kelin ajokurssin todistusta pidetään jemmassa koska siinä on voimassaoloaikaa muutama päivä syntymäpäivän yli, joten ainakin teoriassa pitäisi olla saatavissa kertaheitolla uusi rajaton ABC. Ja isolle Hondalle kyytiä ensi kesäksi  8)

Nuoremman käytössä ollut kevari joutaa pois keväällä ja kuussatanen väliluokkaan kuristettu on hakusessa meilläkin. Nyt olisi kotona sosiaalisesti hyväksyttävä perustelu ostaa se vuoden 2000 Yamaha Thundercat, josta kerran haaveilin, mutta en saanut hankituksi ennen kuin omat ajot perustelivat jo raskaansarjan matkalehmän hankinnan.

Katseltiin aluksi valmiiksi 25kW kuristettuja, mutta valikoima on mitä on. On alettu miettiä, että jos hakisi ensin sopivan 600 cc GSX-F, CBR tai Thundercatin ja menisi sitten muutoskatsastamaan tällaisen turvin:
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info.php/products_id/5147/cPath/433_435/honda-ab-600-ccm/drosselsatz-auf-25-kw.html

Ruiskun ohjausboxin ohjelmoinnilla rajoitus voidaan toki tehdä kaikkein eleganteimmin, mutta silloin jää valittavaksi vain uudehkoja pyöriä. Seuraavaksi järkevimmältä toiminnalta tuntuu kuristinprikkojen lisääminen kaasuttimien kumikurkkuihin ilman mitään muita muutoksia.

Sitten jos joutuu aukomaan kaasuttimet osien vaihdon vuoksi ja rajoittamaan kaasukapulan liikevaroja, aletaan mennä kikkailun puolelle. Tuo ahdistinkurkku nimittäin periaatteessa voisi toimia täysin normaalisti alakierroksilla, siis siihen saakka kunnes kurkun rajoitettu pinta-ala alkaa ahdistaa menoa?

Mutta ajokokemusta ei ole millään tavoin toteutetusta kuristuksesta, eli tämä on vain teoreettista pohiskelua. Jos kellä on kokemusta, niin kuulisin mieluusti?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa K-Mikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #49 : 19.02.2011, 12:25:00 »
Noniin pyörä on nyt ostettuna  8)

2006 vuosimallin Honda CB 600f Hornet odottelee minua Joensuussa. Pistän parit kanttailukuvat Hornetista tähän niin pääsee fiilikseen muutkin.

http://tinyurl.com/4673lwf

http://tinyurl.com/4ccmvy6

Mun mielestä todella miehekkään näkönen laite  :)
Volvo S80 D5, Opel Ascona C 2.0i, Alfa Romeo 159 2.4JTDm

Poissa alces

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #50 : 19.02.2011, 12:52:39 »
peilit vaihtoon samantien
V50 T5 AWD -05,   || ex S80 D5 -04 || ex V70 TDI -98
Aprilia rsv1000r -05 fighter || Mitsubishi Pajero -03

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #51 : 20.02.2011, 11:27:05 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:51:48 kirjoittanut Kraken »

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #52 : 20.02.2011, 15:26:02 »
Vmaxilla mennään  8) Tulis vaan se kesä niin pääsis cruisaileen..
Kerro lisää...  :P
Vuosimalli, mikä tehoversio, oletko clubilla?

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #53 : 20.02.2011, 15:57:02 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:51:05 kirjoittanut Kraken »

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #54 : 20.02.2011, 16:33:59 »
Olenhan minä clubilla  :hello: Oma maxi on vm00, alunperin euromalli nykyään stage7+kaikenlaista kivaa. Huvittaa, ennen meillä oli saman malliset autot ja nyt samanlaiset moottoripyörät  :)
Niin minäkin.  ;) ...Ai sulla on noinkin uusi, omani on -89 täysteho, mutta ei siinä paljon muuta kummempaa ole.
...Niimpä, ymmärretään vaan vissiin hyvän päälle molemmat.  ;D

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #55 : 22.02.2011, 23:47:47 »
Huomenna lähtee Rudi hakemaan Yamaha TT600R:n :). Eikä yhtään lisää lumien sulamisen odottamisen tuskaa...

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Micus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #56 : 23.02.2011, 13:26:59 »
Nyt se on taas jokakeväinen pyöräkuume iskenyt ja pitäisi pyörä saada alle.
Kiinnostusta olis lähteä hakemaan pyörä Virosta
Onko kellään mitään tietoa tästä firmasta  http://www.bikepoint.ee/?keel=fi

« Viimeksi muokattu: 23.02.2011, 17:16:14 kirjoittanut Micus »
V60 -13 R-Design

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #57 : 23.02.2011, 18:22:58 »
Tuli muutama vuosi "ajeltua" vanhahkolla Hd:llä, joka viimekeväänä sitten vaihtui Africa twiniin, ja täytyy sanoa että eipä ole päivääkään kaduttannut. Suomen tiet ovat siinnä kunnossa että eihän täällä pääse muulla kuin endurolla  ;) . Tuolla nykyisellä voi pitää hauskaa ihan sorallakin.

Poissa Suttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Miten tää toimii?
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #58 : 23.02.2011, 19:53:50 »
Suzukillahan sitä mennään. Bandit 1250 S:n ostin uutena vuonna 2007 ja sopivaa korvaajaa en ole sille vielä löytänyt.  Luulin jo löytäneeni Kawasakin Z1000S:sta uuden pyörän mutta ei se ollutkaan niin hieno kuin kuvissa.  :-\
Skoda Octavia & BMW K1200 R Sport. Volvoton mies :(

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #59 : 25.02.2011, 18:57:31 »
Liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä ja liikaa hyllyyn kertynyttä teippari-kamaa...

Idea on kytenyt pääkopassa jo tovin ja vaivannut, niin pitihän sitä ainakin kokeilla:










...Enkä tiedä, itse kyllä tykkään, ainakin vielä.
Pitää katsoa sitten, kun pyörän saa keväällä tallista ulos ja ajoon ja näkee kokonaisuuden paremmin, että jäävätkö pysyvästi...
Jos ei, niin se on alle 5 minuuttia ja nuo ovat poissa.

 

Samppasport  Futurez