Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: sakze - 26.08.2013, 21:42:27
-
Elikkäs tästä se sitte alko
Volvo 940 GL
Moottori B230FD 510000km
Vaihteisto M47
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000118_zpsa0a905ba.jpg)
Peräkuvaa
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000122_zps7be14db7.jpg)
-
Maski tuli heti ensimmäisenä maalattua mustaks :)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000132_zps6b6133c3.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000133_zps0d2a9e44.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000134_zpsc72c2b04.jpg)
-
Vanha B230FD moottori
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000135_zps1b485e6f.jpg)
ja jarrusatulat ja jarrulevytki tuli maalattua
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000147_zps0129ad9a.jpg)
ja tommone lopputulos tuli levy kerkes vähä ruostua mutta ei se mitää :D
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000151_zps81914fc8.jpg)
-
tuli hifisteltyäki samalla
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000214_zps424c5068.jpg)
ja sisältäki maalattua
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000202_zps62e5be20.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000204_zps0fa84b2b.jpg)
-
Auto tuli sittenki purettua kokonaa osiin
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000218_zps7ad7bea1.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000219_zps261c7802.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000221_zps193fad0b.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000225_zps7113d7ba.jpg)
-
Sitte uutta konetta B230ET 260000km 531 kannella volvo 740 otettu :)
Oulusta tulossa
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000228_zpsc68a510c.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000231_zpse39f6f7f.jpg)
ja seki sitte piti mennä purkamaan kans :D
Imusarja irti
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000237_zpsb13cd9ae.jpg)
Pakosarja ja nokka irti
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000253_zpsf500d591.jpg)
Tommonen garretin t03 turbo siellä oli
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000232_zps99b1bcfa.jpg)
Nokasta ei oo tietoa mikä on
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000240_zps47b4347e.jpg)
-
Oli entinen omistaja laittanu vähä liian tiukkaan kannen pultit ku ei meinannu millään saaha irti ;D ja tuli sitte pieni kömmähdyski yks kannen pultin kanta pyörähti ja nyt onki sitte vähä vaikee saaha sitä auki :-\ saa nähä miten sen saa auki
-
Oli entinen omistaja laittanu vähä liian tiukkaan kannen pultit ku ei meinannu millään saaha irti ;D ja tuli sitte pieni kömmähdyski yks kannen pultin kanta pyörähti ja nyt onki sitte vähä vaikee saaha sitä auki :-\ saa nähä miten sen saa auki
irrotushylsyllä vois kokeilla ???
-
Täytyypi kokeilla no huominen menee siinä että saa sen irti :) ja puskureiden hiomisessa uutta maalia varten
-
Eikös nokan päässä ole kirjainstanssaus ? Vai onko jokin nokka missä sitä ei ole ? ???
-
Kaikissa on mutta en oo vielä kahtonu mikä nokka se oli :)
-
lisää turboprokkiksia. ei näitä oo ikinä liikaa :D millä moottorinohjauksella tää tulee? onko tarkotus heittää vakio b230et pellin alle vaiko heti kätelyssä jo kutitella lisää ? :P
-
Näin aluks ainaki tulee lastutetulla motronicin boxilla ja sitte pitää ostaa uuet kanget ku näissä on ne "linnunluu kanget" ni voi alkaa ottamaa enemmän tehoja muttaku alkaa tuo opiskelijan budjetti loppumaan :D
-
Ei kai sinne mitään motronicia kannata sotkee ku autossa lh valmiina. Vai tarkoitettiinko täs käyttää just tota lh:ta?
-
Ei tuu lh:ta vaa mulla on jo valmiina lastutettu motronicin boxi ku tuli mukana ku ostin ton uuen koneen
-
Taitaa päästä helpommalla käyttää lh:ta. Lastuttaa sen sitte?
Myy vaikka tuon motronicin pois.
-
älhoohan sulla on siellä jo valmiina ni se sieltä peliin ja motronicin myyt niin rahat sitte sijotat älhoon lastutukseen ;)
-
Aattelin että ajan tolla motronicilla vähän aikaa ja sitten joskus laitan megasquirtin siihe :)
-
Aattelin että ajan tolla motronicilla vähän aikaa ja sitten joskus laitan megasquirtin siihe :)
MIKS?
LH:lla kumminkin pärjää yli 300 paremmalle puolelle. Riippuu tietysti millaisia tehoja tavoittelee..
Mut jos aikoo pysyä alle 400, niin en näe järkeä luopua LH.
-
MIKS?
LH:lla kumminkin pärjää yli 300 paremmalle puolelle. Riippuu tietysti millaisia tehoja tavoittelee..
Mut jos aikoo pysyä alle 400, niin en näe järkeä luopua LH.
Ja jos autossa on valmiiks LH, niin motronicin vaihto vaatii koko etupäänjohtosarjan vaihdon motronicillisesta autosta, kun pinnijärjestys eri.
Nimim. pari viikkoo sitten alotettu vaihto toisinpäin, ja kärveni yks bensapoksi kun auton johdoissakin etujohtojen lisäks pinnit eri järjestyksessä.(etujohdot vaihdettiin LH-autosta, mutta se ei riittäny)
Ja tosiaan LH riittää 400hv+ niin megassakaan ei mitään järkeä.
-
Ja tosiaan LH riittää 400hv+ niin megassakaan ei mitään järkeä.
Niin joo. ::)
-
Voiko siitä motronicista ottaa sen lastun ja laittaa älhoohon????
-
Voiko siitä motronicista ottaa sen lastun ja laittaa älhoohon????
No ei voi.
Lastun saat siihen lh:hon viidelläkympillä, joten sen motronicin lastun takia en alkaisi johtosarjoja vaihtelemaan.. ;)
-
Voiko siitä motronicista ottaa sen lastun ja laittaa älhoohon????
Ei ne lastut ole mitään lautasia, eikä moottorinohjausboksit tiskikoneita. One size does not fit all.
Jotenkin tulee sellanen kuva, että koko projektin keskipisteenä on Motroniciin ensimmäisillä kesätyörahoilla ostettu lastu ja sen ympärille yritetään rakentaa tekniikkaa. Unohda tämä ideologia ja kuuntele viisaampia. Kannattaa aluksi perehtyä ylipäätään sähköruiskujen sielunelämään, koska jos nykyisellä tietotaidollasi alat "virittämään" autoa, aiheutat poikkeuksellisen nopeasti moottorivaurion.
-
Sen verran tiedän tästä projektista, niin lastutettuboksi tuli koneen mukana.
Ei siis ole erikseen ostettu.
-
Ilmoitan nyt kaikille että tämä on ensimmäinen kerta auton virityksestä minulle että olen aloittelija ja kaipaan neuvoja asioissa :)
-
Olethan ottanut huomioon vähäpäästöisyyden V:>?
B230ET tekniikka ei oo vähäpäästöinen joten katsastettua et tuota saa.
-
Olethan ottanut huomioon vähäpäästöisyyden V:>?
B230ET tekniikka ei oo vähäpäästöinen joten katsastettua et tuota saa.
Estä on lohkossa aika helppo hukata alaviiva jolloin tulee ft, suosittelen apulaitteiltaan/ulkoisesti muutenkin pitämään koneen vakiona, jolloin kaippa se menis ftnä läpi.
-
Ilmoitan nyt kaikille että tämä on ensimmäinen kerta auton virityksestä minulle että olen aloittelija ja kaipaan neuvoja asioissa :)
tuolla viritysosiossa olevat FAQ aiheet on ihan käteviä, siellä kannattaa viettää tunti jos toinenkin niin oppii jo paljon
-
oon ottanu huomioon ja aattelin just että teen miten AtAi kirjotti tossa :)
nokkana näytti olevan A-nokka
ja tän päivän tulokset
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000256_zpsba46572c.jpg)
Vihdoin sain sen pyörähtäneen pultinki auki ei siinä menny ku 3 hylsyä rikki ;D
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000257_zps5fd64b2a.jpg)
ja otin vielä bensakiskonki imusarjasta irti
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000234_zpsf984a0ce.jpg)
-
Siellähän on sitten ollut ihan sitä mitä pitääkin. Isolohko-ET:ssähän pitäisi olla A-nokka ja 531-kansi. Tuosta saa lastuttamalla ja muilla perusvirityksillä ihan mukavan peruspirteän moottorin. Linnunluut vaihtaisin pois ennenkuin tulee damagea jos virittely on mielessä, nimim. kokemusta on.. ;)
-
Jep linnunluut menee vaihtoo tulee varmaa volvon paksummat kanget ja ton koneen mukana tuli johtosarja ja 2 motronicin boksia toinen on vakio ja toisessa oli laitettu lastu ja oli myyjän mukaan maksanu 350€ se lastutus ja sano vielä että tolla lastutetulla boksilla ja 1 barin ahdoilla on 240hv :)
-
Jep linnunluut menee vaihtoo tulee varmaa volvon paksummat kanget ja ton koneen mukana tuli johtosarja ja 2 motronicin boksia toinen on vakio ja toisessa oli laitettu lastu ja oli myyjän mukaan maksanu 350€ se lastutus ja sano vielä että tolla lastutetulla boksilla ja 1 barin ahdoilla on 240hv :)
Joo mut tarviit koko auton johtosarjan melkeen jos ton meinaa motronicilla laittaa.
Eli ei muuta kun påksit myyntiin, lastutettu 120e lastuttamaton 80e, taikka inan enemmän. Ja laitat LHn, kun sellanen valmiina autossa, ei tarvii muuta kun imm. johdot vissiin jatkaa. tosta fdstä vauhtipyörä ja asentoanturi. Ja kattoo että anturit on samalla osanumerolla. Siihen tonilta 50e(muistaakseni) lastu, ni homma pelittää ja jää kyyneleet muille.
-
Tänää tuli otettua kaikki loput putket mitä oli ja kans pesin koko lohkon :)
ja tuo ei oo paskanen vaikka luulis vaan maali on kulunu pois
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000262_zpsdf11cb21.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000261_zpsa7399f96.jpg)
ja kaveri tuli käymää kahtomaa projektia ja ostin siltä samalla ahtopaine mittarinki kiitos hänelle :)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000259_zps9e355ec9.jpg)
semmosta tänää huomenna luvassa kampiakselin,kankien ja mäntien irrotus
-
ja kaveri tuli käymää kahtomaa projektia ja ostin siltä samalla ahtopaine mittarinki kiitos hänelle :)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000259_zps9e355ec9.jpg)
semmosta tänää huomenna luvassa kampiakselin,kankien ja mäntien irrotus
Oleppa hyvä! :D kyllä tästä hyvä tulee!
-
Huolellisesti vaan. Muistat vaan että alkuvaiheessa tehdyt patentit ja oikomiset potkii sitten myöhemmässä vaiheessa päähän. Ja tulee yleensä hemmetin paljon kalliimmaksi, kuin mitä olisi tehnyt kunnolla alunperin. Eli unohda se motronic, ja heitä lh ineen. Myös kaksoismassan korvaaminen kovalla teräspyörällä on fiksu vaihtoehto
-
Ei kait tuossa edes ole kaksoismassaa? Kyseessä on kumminkin M47.
-
:nuhtelu minun fiba.. tottunut vain siihen että lähipiirin jokaisessa ysissä FT + M90 :idiot2:. Mutta kanattavaahan se m90 on laittaa m47:n tilalle :P
-
:nuhtelu minun fiba.. tottunut vain siihen että lähipiirin jokaisessa ysissä FT + M90 :idiot2:. Mutta kanattavaahan se m90 on laittaa m47:n tilalle :P
Ei tämän rakentajan budjetilla.
-
Joo ei oikein opiskelijan lompakolla osteta 700€ laatikkoa ja siihen päälle vielä kunnon kytkin yms..
Mut kyll tuo M47 kestää ku muistaa miten sillä ajetaan. Ei revitä liikaa kolmosella ja vaihtaa nätisti.
-
Kaverilla kosahti miltei vakiossa 740 TIC:issä ykkösen rattaat. Eli ei tuo kolmonen ainut heikko lenkki ole. Suurin vaikutushan tuon 47:n kestoon on ratin ja penkin välissä. Rauhalliset vaihdot vaan :p
-
b23 ja mitsun 15g 1,4bar m45 välittäjänä ja vielä on kestänyt runnuttamista ykkösellä ja kakkosella, kolmosta en oo käytännössä koskaan oikeen runttassu täys vedossa sattuneesta syystä... :P
-
Onhan eräällä 242 omistajalla kestänyt m47 hyvin yli neljänsadan tehoillakin. Salaisuutena laajavääntöinen kone eli ei mitään sairasta muulinpotkua kun turbo herää. Oli miten oli niin aika heppoisia ne m46 ja m47 on.
-
b23 ja mitsun 15g 1,4bar m45 välittäjänä ja vielä on kestänyt runnuttamista ykkösellä ja kakkosella, kolmosta en oo käytännössä koskaan oikeen runttassu täys vedossa sattuneesta syystä... :P
M45 ja 46 kestää ehkä inan enämmän kuin m47, johtuen lyhyemmästä akselista. Tai näin olen isojen poikien antanut kertoa itselleni. ???
Ei sitten hulluilla ton biltsun ahtopainemittarin kanssa! Ihan ok toiminut omassa autossa, mutta hinnan näkee myös neulan käytöksestä.
-
Joo aivan saatto se muuten olla m45kin mikä siinä oli. Oli miten oli niin näin on.
-
Jahhas tänää tuli sitte otettua ne kanget,männät ja kampiakseliki irti :)
Öljypohja irti
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000268_zpsea04ece5.jpg)
tyhjä lohko kaipaa pesua sisältä ;D
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000269_zpsabc208e4.jpg)
nyt sitte ootellaan uusia kankia että saa koneen nippuun takasi
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000270_zps0a6eef6f.jpg)
-
paitovei, FD taitaa sisältää ne vaffemmat kanget
-
Onko tuo ihan varmaa tietoa ettei tuu turhaa aukastua tuota vanhaaki konetta sitte? :)
-
100% varmuutta et saa muuten kun mittaamalla. Öljypohjaa vaan irti ja sieltä mittailee.
-
Jep no huomenna kai sitte pitää vilkasta sinne jos ois siellä ne :)
-
lenkkiavain käteen ja testaamaan :)
-
Tulipa tänää laitettua ahtopainemittariki kiinni kojelautaa
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000308_zps37b0c8bf.jpg)
-
Nyt on ostettu paksummat 13mm kiertokangetki pitäis tulla ennen perjantaina :)
-
Uuet kanget tuli tänää postii oli nopeeta toimintaa :)
On nuo vähä paksummat mitä vanhat kanget
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000326_zpsd3e64c84.jpg)
nyt saa ruveta laittaa konetta takasi nippuun :)
-
Nyt ei kuvasta nää, mutta olisko tää (http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=257212) pitäny paikkansa?
-
Uuet kanget tuli tänää postii oli nopeeta toimintaa :)
On nuo vähä paksummat mitä vanhat kanget
Ja pian harmittaa kunnei laittanut suoraan h-profiileja kun oli kone leväällään ::)
-
Lohko tuli maalailtua punaseks
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000335_zps47987306.jpg)
ja kasattuaki sain sitä jo vähäsen
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000343_zpsf1190f29.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000345_zpsc12f0d28.jpg)
nyt vaan taas ootellaa että tulee yläpään tiivistesarja ja venttiilienvarren kumet ni pääsee jatkamaan kasausta :)
-
Pieni epäillys on että moottori saattaisi olla toisinpäin ::)
Kukkaruukusts perämoottoriin, mielenkiintoista hommaa, Seurantaan!
-
Näyttäis olevan loppuvuonna -92 tehty ja -93 mallia, oliko tuolla FD:n sisällä öljyruiskut?
-
En tiiä ku en oo aukassu tota FD konetta ollenkaa :)
tuli jarrut ilmattua ja laitettua renkaat takasi kiinni
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000328_zpsb7eebab3.jpg)
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000327_zps5fc267c6.jpg)
-
Vähän päivitystä tännekki
vanha kone on saatu irti
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000367_zps59e9596f.jpg)
ja uusi konekki on saatu paikalleen
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000370_zpsbd662b21.jpg)
Mutta sitten tuli ongelmia johtojen kanssa
kyselisin että mitkä nuo kaksi paineboksia ovat?? että tarviiko nuita käyttää tossa uuessa koneessa?
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000371_zpsc60172be.jpg)
ja mikä tuo anturi on ?
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000373_zps715061b4.jpg)
ja mihin tuo johto menee ?
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000374_zpse66a39bc.jpg)
nuihi kysymyksii haluaisin vastauksen kiitos :)
-
Vähän päivitystä tännekki
vanha kone on saatu irti
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000367_zps59e9596f.jpg)
ja uusi konekki on saatu paikalleen
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000370_zpsbd662b21.jpg)
Mutta sitten tuli ongelmia johtojen kanssa
kyselisin että mitkä nuo kaksi paineboksia ovat?? että tarviiko nuita käyttää tossa uuessa koneessa?
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000371_zpsc60172be.jpg)
ja mikä tuo anturi on ?
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000373_zps715061b4.jpg)
ja mihin tuo johto menee ?
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/WP_000374_zpse66a39bc.jpg)
nuihi kysymyksii haluaisin vastauksen kiitos :)
olisiko anturi ruiskun lämpöanturi ja johto mikä on irralaan saataa olla nakutusanturin johto tai ruiskun lämpöanturille mutta jos ei yltä ruiskun lämpöanturille asti niin suurella todenäkösyydellä se on nakutus anturin johto.:) en nyt juuri muista väriä kumpi meni kumpaan
-
Anturi on lämpöaikakytkin.
Motronikissa ei ole nakutusanturia.
Edit: Selventäisi tieto siitä mikä moottorinohjaus/johtosarja tähän nyt tuli.
-
valkonen liitin tulee tyhjäkäyntiventtiilille, joka sulla nyt on väärinpäin telineessään ja väärässä liittimessä ;)
-
ja ne "paineboxit" ovat EGR ja Pulsairin ohjauksia, niitä ei liene tulevassa koneessa.
-
Anturi on lämpöaikakytkin.
Motronikissa ei ole nakutusanturia.
Edit: Selventäisi tieto siitä mikä moottorinohjaus/johtosarja tähän nyt tuli.
Elikkä tähän tuli nyt lh moottorinohjaus ja sen johtosarja :)
-
Elikkä tähän tuli nyt lh moottorinohjaus ja sen johtosarja :)
Ougou. Ota siitä vanhasta koneesta se nakuanturi ja pulttaa se oikeaan momenttiin.
Lämpöaikakytkintä ei tarvi.
-
Kiitos!!! :) mutta mihin tuo liitin menee mikä mulla on nyt tossa tyhjäkäyntiventtiilissä meneekö se sinne lisäsuuttimelle??
-
Kiitos!!! :) mutta mihin tuo liitin menee mikä mulla on nyt tossa tyhjäkäyntiventtiilissä meneekö se sinne lisäsuuttimelle??
Joku parempimuistinen saa vastata tähän.
-
Juuh elikkäs pitääpä tännekki nyt laitella jotaki tosta omasta laitoksesta :D
aika paljon on ollu ongelmia saaha käyntii ja on ollut vähä muitaki vikoja mutta ei se mitää kaikki toimii nyt
Olin laittelemassa vesiä sisälle kunnes ihmettelin että mistä tulee kauheesti vettä läpi ni kahtoin ni eiköhä sieltä kannen välistä se tullu.
No rupesin sitten ottelemaan kantta irti ja vein sen koneistamoon
Ja eihä se ollu ku 0.5mm kierossa :D
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/2013-11-01-0067_zps66970e93.jpg)
ja sitten laittelin sen takasi kiinni ja uuestaan vedet sisälle ja ne pysy nyt ja sitten rupesin käynnistelemään autoa ja ei sitte millään lähteny käyntii
kahtoin kaikki sytytyksestä bensan syöttöön asti että mikä vois olla vikana mutta sitte vasta muistin yks ilta että P***ELE mullaha on ihan väärä vauhtipyörä ja kampiakselin asentoanturi :D
no uuestaan piti ottaa kone taas irti
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/2013-11-11-0100_zps2c00d4c2.jpg)
ja sillähä se heti sitte rupes hörähteleen käyntiin ku vaihoin ne
videota toisesta käynnistyksestä :)
=137219394&filters[recent]=1&sort=1&o=1]http://s1012.photobucket.com/user/kaskilas/media/2013-11-12-0101_zps7925b552.mp4.html?filters[user]=137219394&filters[recent]=1&sort=1&o=1 (http://s1012.photobucket.com/user/kaskilas/media/2013-11-12-0101_zps7925b552.mp4.html?filters[user)
ja pitihä sitä mennä sitte ostelemaan heti ilman suodatintaki ei meninannu mahtua aluks mutta leikkasin imuilman putkea lyhyemmäks ni sain
sen sitte sinne justii
(http://i1012.photobucket.com/albums/af243/kaskilas/2013-11-13-0103_zps0f68de87.jpg)
että tämmöstä täälläki on nyt tapahtunut vielä vaa pitäis saaha pakoputki ja lamda kiinni ja säätöjä vähä ku röpöttää aika paljon
-
Tarkastitteko muuten nokkalinjan samalla ku oli tuota heittoa tasossa?
-
Ei tullu tarkistettua mutta toivottavasti ei nokka ''Leikkaa'' kiinni :-\
-
Ei tullu tarkistettua mutta toivottavasti ei nokka ''Leikkaa'' kiinni :-\
Riski on olemassa. Tai sitten, että vääntää nokkaa. Niitäkin on vastaan tullut. Toivotaan parasta ettei ois selkäpuolelta kieroutta niin paljoa.
-
Ei tullu tarkistettua mutta toivottavasti ei nokka ''Leikkaa'' kiinni :-\
Mutta nyt ku asiasta on mainittu ja toivottu, niin normaali käytäntö ainakin omalla kohalla on ollut, että varmasti porsii.
-
Mutta nyt ku asiasta on mainittu ja toivottu, niin normaali käytäntö ainakin omalla kohalla on ollut, että varmasti porsii.
:D
-
käykö tuo ihan kaikilla?
-
Vai sytkä muuten vain ihan metässä?
-
Joo ei se ihan käyny kaikilla tossa videossa mutta mulla oli imm johto irti ja lambdan johtoki poikki kokonaan ja sytkäkin oli ihan päin peetä ja entiiä onko jakokaa osunu ihan kohalleen mut kokeilin vaa että mite tuo hörisee ;D
-
Joo ei se ihan käyny kaikilla tossa videossa mutta mulla oli imm johto irti ja lambdan johtoki poikki kokonaan ja sytkäkin oli ihan päin peetä ja entiiä onko jakokaa osunu ihan kohalleen mut kokeilin vaa että mite tuo hörisee ;D
"en tiiä mistään mitään, mutta tulipahan kasattua". kuulostaa aika hyvältä :D
-
"en tiiä mistään mitään, mutta tulipahan kasattua". kuulostaa aika hyvältä :D
välillä se menee nuinki mutta tuskin oisin tehny mitää jos en tietäis asiasta
-
Minä en ainakaa tiedä mistää mitään mutta teen silti.
-
en tiedä minäkään juuri mutta yleensä oppii siinä purkuvaiheessa jo sen verran että muistaa kasata osat päinvastasessä järjestyksessä takasin.:D
-
"en tiiä mistään mitään, mutta tulipahan kasattua". kuulostaa aika hyvältä :D
Hyvä metodi.
asiaan. hienon helpostihan tuo asennus meni ekaksi koneeksi ? :idiot2:
-
tuo aiempi kommentti oli pakko pistää ihan huumorimielessä, eli anteeksi siitä.
jokainen on joskus nämä hommat aloittanut, ei ekassa koneremontissa vielä tarvii ihan kaikkea osata ja muistaakkaan ;)
-
tuo aiempi kommentti oli pakko pistää ihan huumorimielessä, eli anteeksi siitä.
jokainen on joskus nämä hommat aloittanut, ei ekassa koneremontissa vielä tarvii ihan kaikkea osata ja muistaakkaan ;)
Ja moni ei opi koskaan :hello:
-
Ja moni ei opi koskaan :hello:
vähä niinkö minä :D
-
Jos asenne on, että ekalla koneella opetellaan kantapään kautta ei kannata kasata ihan kauhean arvokasta konetta ;D Joku puolenkymmentätuhatta kun räjäyttää "tulipahan kokeiltua" mielessä niin voi jo johtaa mielenterveydelle haitallisiin tiloihin :uglystupid2:
-
Jos asenne on, että ekalla koneella opetellaan kantapään kautta ei kannata kasata ihan kauhean arvokasta konetta ;D Joku puolenkymmentätuhatta kun räjäyttää "tulipahan kokeiltua" mielessä niin voi jo johtaa mielenterveydelle haitallisiin tiloihin :uglystupid2:
vähä niinko minä :D
-
Jos asenne on, että ekalla koneella opetellaan kantapään kautta ei kannata kasata ihan kauhean arvokasta konetta ;D Joku puolenkymmentätuhatta kun räjäyttää "tulipahan kokeiltua" mielessä niin voi jo johtaa mielenterveydelle haitallisiin tiloihin :uglystupid2:
Juu eipä tuo ollu kalliskaa kone sain sen nii halvalla :)
-
Nyt ois vaa enää jäljellä pakoputki ja puskurit kiinni ni pääsee muutoskatsastamaa :)
ja tänää tuli vähä pestyäki volvoa
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1399136_698382890180965_1063292604_o.jpg)