Samppasport  Futurez

Vdash ohjelmointi

  • 620 Vastauksia
  • 147462 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa japatius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #105 : 03.11.2019, 18:16:57 »
Täällä tänään samat hommat, enkä onnistunut löytämään tuota huoltovälin valinta kohtaa.

Aiemmin tein tft-retrofitin, uusi mittari meni ohjeita tarkasti noudattamalla heittämällä paikalleen ja kielenvaihtokin onnistui









Poissa japatius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #106 : 03.11.2019, 18:20:58 »



Poissa japatius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #107 : 03.11.2019, 18:21:41 »
Nuo kielet on vissiin tuossa tft-näytössä sisällä valmiina.




Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #108 : 13.11.2019, 23:10:40 »
Saisko tuolla kytkettyä avaimesta webaston päälle? Onko kukaan koittanut? Tuo precondition hämää...


image upload

Poissa miikka555

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #109 : 04.12.2019, 20:05:40 »
Juuri tuossa testailin eka kertaa tuota dice+vdash yhdistelmää. Onkohan ihan normaalia, että antaa aivan hullun määrän vikoja sieltä täältä, vai onko kaikki rikki vaikka kaikki toimiikin? Vikojen määrä ja laatu näyttää vähän myös vaihtelevan kun kytkee uusiksi kiinni? Alla malliksi yksi lista.

CEM-B102408 - Start control unit.  General Failure Information.  Bus Signal / Message Failures
CEM-B10F301 - Left front position light.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-B10F401 - Right front position light.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-B112B07 - Steering wheel module.  General Failure Information.  Mechanical Failures
CEM-B1D0011 - Left Low Beam Supply Voltage- General Electrical Failures- Circuit short to ground
CEM-U030100 - Software Incompatibility with ECM/PCM.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-U042387 - Invalid Data Received From  Instrument Panel Control Module.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
DIM-B102687 - Steering Column Lock.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
ECM-U032200 - Software Incompatibility with Body Control Module.  General Failure Information.  No sub type information
TCM-P171900 - Engine Torque Signal.  General Failure Information.  No sub type information
TCM-P089600 - Shift Time Too Long.  General Failure Information.  No sub type information
DDM-B118E00 - Left front window.  General Failure Information.  No sub type information
DDM-B119000 - Left rear window.  General Failure Information.  No sub type information
PDM-B118F00 - Right front window.  General Failure Information.  No sub type information
PDM-B119100 - Right rear window.  General Failure Information.  No sub type information
CCM-B103F87 - Rear Seat Heater Control.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
HCM-U300316 - Battery Voltage.  General Electrical Failures.  Circuit voltage below threshold
CPM-B1D2993 - No start, even after restart attempt.  Component Failures.  No operation
2020 S60 T8 Polestar "Einar"
1987 Saab 900 Aero "Magnus"
1974 Saab 99 "Staffan"
ex. 2007 S80 V8 "Håkan"

Poissa wolmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #110 : 09.01.2020, 09:58:42 »
Löytyykö mitään faktaa Vdash optimoinnin laadusta; optimointeja kun on käsittääkseni laadukkaita ja sitten muita.
Mietin että ajanko PowerFlashille vai kokeilenko Vdashia..

Tarpeena tehoja, EGR ja DPF pois
Jos ei Volvolla, ni sit kävelen..
XC90 -11 155tkm

Poissa novice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #111 : 09.01.2020, 15:50:53 »
Juuri tuossa testailin eka kertaa tuota dice+vdash yhdistelmää. Onkohan ihan normaalia, että antaa aivan hullun määrän vikoja sieltä täältä, vai onko kaikki rikki vaikka kaikki toimiikin? Vikojen määrä ja laatu näyttää vähän myös vaihtelevan kun kytkee uusiksi kiinni? Alla malliksi yksi lista.

CEM-B102408 - Start control unit.  General Failure Information.  Bus Signal / Message Failures
CEM-B10F301 - Left front position light.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-B10F401 - Right front position light.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-B112B07 - Steering wheel module.  General Failure Information.  Mechanical Failures
CEM-B1D0011 - Left Low Beam Supply Voltage- General Electrical Failures- Circuit short to ground
CEM-U030100 - Software Incompatibility with ECM/PCM.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-U042387 - Invalid Data Received From  Instrument Panel Control Module.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
DIM-B102687 - Steering Column Lock.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
ECM-U032200 - Software Incompatibility with Body Control Module.  General Failure Information.  No sub type information
TCM-P171900 - Engine Torque Signal.  General Failure Information.  No sub type information
TCM-P089600 - Shift Time Too Long.  General Failure Information.  No sub type information
DDM-B118E00 - Left front window.  General Failure Information.  No sub type information
DDM-B119000 - Left rear window.  General Failure Information.  No sub type information
PDM-B118F00 - Right front window.  General Failure Information.  No sub type information
PDM-B119100 - Right rear window.  General Failure Information.  No sub type information
CCM-B103F87 - Rear Seat Heater Control.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
HCM-U300316 - Battery Voltage.  General Electrical Failures.  Circuit voltage below threshold
CPM-B1D2993 - No start, even after restart attempt.  Component Failures.  No operation


Sama homma oli omassakin autossa kun Pietilän kanssa luettiin vikakoodit. Ilmeisesti ei haittaa kun auto toimii ja huollossakaan eivät mitään vikoja ilmoittaneet.
Volvo V60 D4 2014

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #112 : 10.01.2020, 11:23:22 »
Onnistuuko keneltäkään palstalla CEM:in tietojen luku tai sen sisällön kloonaus tiedostoksi? Eli tarvittisi tuon tiedoston että saa päivityksille "murrettua" PIN-koodin.

Selvittelin jo että sen voi tehdä itse tilaamalla 50 dollarin "mokkulan" mutta silloin tarvii tinailla piuhoja CEM:n piirilevylle. Tai sitten lähettää sen postipaketilla yhteen firmaan mistä kysyin asiaa.

Eli mulla on platform 2 -alustan CEM, jota ei pysty VDASH:lla dekoodaamaan. Onnistuu vain uudemmissa P3-volvoissa. Tarvii joko a) lähettää CEM suoraan VDASH-kavereille tai  b) lukea full clone/binääri itse tai jonkun osaavan avustamana, ja lähettää se tiedosto VDASH-kavereille. Tuossa lisää https://d5t5.com/wiki/wiki/article-volvo-cem-pin-code

Tässä linkit miten pitäisi tinailla:
https://mega.nz/#!tIl3ALKR!3mGm6S2TUienokKXZuo6_77lHY3IPmzxGx6fDL2D5Vg
ja sitten yksi lukulaite $50 dollaria https://www.usbjtag.com/usbbdm.php

Ei vaan oikein houkuta tuo omatoiminen tinailu piirilevylle, kun tiedän miten hankalaa se on. Kädet tärisee, hiki valuu otsalla ja kolvi sulattaa useamman nastan yhtenäiseksi klimpiksi...  ;) Oon nähnyt kuvista että lukulaitteita/menetelmiä, mitä pystyy kytkemään pinneihin suoraan ilman tinailua.

Helposti kertyy hintaa jos haluisin vain vaihtaa 40eur kielipaketin suomeksi. Volvolla onnistuu muistaakseni n. 260e hintaan ja suosittelivat sen teettää samalla kuin Volvo esentialin, niin silloin taisi säästää sen 60e ohjelmointimaksun, ja tarvii maksaa vain itse CEMiä päivittävästä softasta.

Poissa Joccem

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #113 : 11.01.2020, 21:38:52 »
Mites nämä Dice-ajurit tälle? Multa löytyy kyllä Kiina-Dice, jolla ei nytte oikeen muuten tahdo tehdä yhtään mitään jääny pölyttymään kaapinpohjalle..

Muutenkin mietin että oon melkeen pärjännyt monimerkki testereillä paremmin kun tuolla clone Vida-Dice yhdistelmällä, jonka aikas varhaisessa vaiheessa heivasin nurkkaan..


Poissa miikka555

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #114 : 18.01.2020, 16:08:34 »
Yritin kaverin 2005 V70 vaihtaa kieltä suomeksi tuolla vdashilla. Homma ei kuitenkaan onnistunut, tuli herjaa ettei pysty lukemaan DIMiä.
Ostin kielipaketin ja jatkoin perusasetuksin eteenpäin. Jotain se lueskeli läpi ja boottaili autoa, mutta joka kerta tosiaan lopulta sama virhe ruutuun.

Tuo kielenvaihtohan ei kuitenkaan sitä pin-koodin selvitystä vaadi? Onko jollain antaa tipsejä asetuksista tuossa kielen valinnassa vdashissa tai muita vinkkejä mikä mulla meni pieleen tuossa?
2020 S60 T8 Polestar "Einar"
1987 Saab 900 Aero "Magnus"
1974 Saab 99 "Staffan"
ex. 2007 S80 V8 "Håkan"

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #115 : 08.02.2020, 14:24:34 »
Oon tuon Vdashin kanssa ohjelmoinut autoja nyt noin kolme vuotta.
Satoja kielenvaihtoja, satakunta optimointia ja kymmeniä aktivointeja/muutoksia ohjelmallisesti.
Eli voi sanoa että jotain tiedän ja olen Vdash Pro Verified dealer, ainoana pohjoismaissa.
Voin vastailla kysymyksiin kyllä tuon Vdashin ohjelmointien suhteen.
Mutta pääsääntönä on, että kiinadiceissä on aika paljon laatueroja ja AINA kannattaa vaihtaa edes se USB johto laadukkaaseen johtoon. Se voi toimia kyllä vikakoodien luvussa ihan ok, mutta aina joskus olen joutunut käymään tekemässä jollekkin auton alustuksen, kun on esim kielenvaihdossa mennyt kokonaan mykäksi joko ICM tai DIM.
Sitten asiaan.
Eli vanhemmissa CEM PIN aukaisuun vaaditaan aito Vida, jolla saadaan luettua auton PIN koodi.
Uudemmissa vaaditaan sama toimenpide avatakseen ECM pin, ennen kuin voi optimoida.
Muutama poikkeus on, esim jotkut P3 alustaiset Densolaiset saa auki Vdashilla.
Kun taas viimeisimmät 1,6 drive versiot eivät vielä aukea lainkaan OBD portin kautta.
Sama koskee optimoinnin suhteen vielä VEA moottoreita.
Lisälämmittimen kauko-ohjaus on mahdollista -11 vuosimallista lähtien. Ohjaimen kantomatka riippuu, onko 5 vai 6 nappinen versio.
5-nappinen kantaa noin 40m ja 6-nappinen noin 200m
Mun mielestä on asiallinen työkalu.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #116 : 08.02.2020, 16:31:24 »
Kiitos näistä tiedoista, vdash on vielä aika tuntematon väline monelle kun dokumentaatiota juuri ole.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #117 : 10.02.2020, 22:21:49 »
Oon tuon Vdashin kanssa ohjelmoinut autoja nyt noin kolme vuotta.
Satoja kielenvaihtoja, satakunta optimointia ja kymmeniä aktivointeja/muutoksia ohjelmallisesti.
Eli voi sanoa että jotain tiedän ja olen Vdash Pro Verified dealer, ainoana pohjoismaissa.
Voin vastailla kysymyksiin kyllä tuon Vdashin ohjelmointien suhteen.
Mutta pääsääntönä on, että kiinadiceissä on aika paljon laatueroja ja AINA kannattaa vaihtaa edes se USB johto laadukkaaseen johtoon. Se voi toimia kyllä vikakoodien luvussa ihan ok, mutta aina joskus olen joutunut käymään tekemässä jollekkin auton alustuksen, kun on esim kielenvaihdossa mennyt kokonaan mykäksi joko ICM tai DIM.
Sitten asiaan.
Eli vanhemmissa CEM PIN aukaisuun vaaditaan aito Vida, jolla saadaan luettua auton PIN koodi.
Uudemmissa vaaditaan sama toimenpide avatakseen ECM pin, ennen kuin voi optimoida.
Muutama poikkeus on, esim jotkut P3 alustaiset Densolaiset saa auki Vdashilla.
Kun taas viimeisimmät 1,6 drive versiot eivät vielä aukea lainkaan OBD portin kautta.
Sama koskee optimoinnin suhteen vielä VEA moottoreita.
Lisälämmittimen kauko-ohjaus on mahdollista -11 vuosimallista lähtien. Ohjaimen kantomatka riippuu, onko 5 vai 6 nappinen versio.
5-nappinen kantaa noin 40m ja 6-nappinen noin 200m
Mun mielestä on asiallinen työkalu.

Lähetin sähköpostia aiheesta. Itseä kiinnostaisi kielen vaihto ja myös tuo pieni optimointi kelpaisi.

Onko näistä kokemuksia, tai lähinnä tuosta optimoinnista 185hp D5 tapauksessa?

Poissa miikka555

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #118 : 13.02.2020, 08:51:25 »
Mutta pääsääntönä on, että kiinadiceissä on aika paljon laatueroja ja AINA kannattaa vaihtaa edes se USB johto laadukkaaseen johtoon. Se voi toimia kyllä vikakoodien luvussa ihan ok, mutta aina joskus olen joutunut käymään tekemässä jollekkin auton alustuksen, kun on esim kielenvaihdossa mennyt kokonaan mykäksi joko ICM tai DIM.
Oisko tipsejä, mistä sais sopivan usb johdon? Paikallinen atk-kauppiaskin nosti kädet pystyyn ohjas clas ohlsonille kyselemään. Sehän olisi hyvä, jos olisi tuo samanlainen kulma tuossa liittimessä, niin menisi kansi nätisti paikalleen ja pysyisi johto kiinni.
2020 S60 T8 Polestar "Einar"
1987 Saab 900 Aero "Magnus"
1974 Saab 99 "Staffan"
ex. 2007 S80 V8 "Håkan"

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #119 : 14.02.2020, 10:45:40 »
Nettikaupoista noita löytyy. Tai sitten vaan pelkkä kulma-adapteri ja siihen normaali johto.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy