RallyBaron  Samppasport

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 285255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #660 : 07.04.2015, 19:26:23 »


Kyllä tosta pääsi kuvaan käsiksi... Sulla oli ilmeisesti img-tagissa tuo hakanen eksynyt väärään kohtaan ja kuvan osoitekin tais olla väärää muotoa. Vähän hankala tuolto dropboxista kaivella sopiva osoite että kuvan saa linkitettyä.

Jaahas, tommonen pre-facelift hopeanuoli, koreat on vanteet. Parkkitutkaa taitaa olla ja ... missä on ruoste??? :D
« Viimeksi muokattu: 07.04.2015, 19:28:11 kirjoittanut dneproshin »

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #661 : 07.04.2015, 19:37:28 »
Mikä prkl taikuri... hmm!! :2funny:
Eio pahasti ruskeeta, onneks, mutta pikku fiksattavaa toki löytyy, onhan kyseessä väykky, mutta yllättävän hyvä!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #662 : 07.04.2015, 19:41:49 »
Ja pakkoha se oli käydä uudella mölyputkella, vähä kasikkoa pyörittämässä, tuolla syrjässä ja ihan tuntu kohtuuvella savua ilmaantuvan taivahalle... :D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #663 : 07.04.2015, 20:43:56 »
Pitää pyytää slerbahuulta huomenna näyttää...
Minut kun laitttaa asialle, ei tule kuin virtsa-aivoisia lapsia.

Mutta komia väykky tuo luonnossa on. Ei vaan omistaja koeajolle ole viälä piästänyt.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #664 : 07.04.2015, 22:07:19 »
Oishan tommonen V8 "ihan kiva", ite päästelen tuolla 220 CDI-säästöpossumallilla tällä kertaa. Ohan sekin toki hiljainen ja mukava peli ajella, tehoahan tietysti ei ikinä ole tarpeeksi... Mutta minä olenkin tällainen käyttöautoilija, täytyy yrittää pitää pää kylmänä, karkaa homma helposti käsistä jos alkaa tehojen kanssa leikkimään :D

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #665 : 07.04.2015, 23:21:41 »
Minut kun laitttaa asialle, ei tule kuin virtsa-aivoisia lapsia.

Mutta komia väykky tuo luonnossa on. Ei vaan omistaja koeajolle ole viälä piästänyt.

Sentään kävitte kylässä ja avaimet oli virtalukossa!! :2funny:
Olisit vaan tuumannu, jotta mä meen ny ja kumi palaa!!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #666 : 07.04.2015, 23:25:54 »
Oishan tommonen V8 "ihan kiva", ite päästelen tuolla 220 CDI-säästöpossumallilla tällä kertaa. Ohan sekin toki hiljainen ja mukava peli ajella, tehoahan tietysti ei ikinä ole tarpeeksi... Mutta minä olenkin tällainen käyttöautoilija, täytyy yrittää pitää pää kylmänä, karkaa homma helposti käsistä jos alkaa tehojen kanssa leikkimään :D

Veeåttahan on AINA ihan kiva, merkistä riippumatta, paitsi ehkä Rover  :2funny: mutta tehojahan tuossa ei ole kun just ja just päivittäiseen kauppareissuun!  ;)
Mun TDI pieksää tuon mennentullen kuitenkin, vaikkon " vakio "... ;D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #667 : 21.04.2015, 18:06:55 »
Ei ole liikaa tullut edes netissä kuvina vastaan 212-korisia, Monoblockeilla, niin piti taas yrittää olla vähän erilainen ja laittaa omaan...

Eihän nuo ole kuin 8x18" ja ennen kuin joku Mersu-puritaani älähtää, niin ei ne juu ole edes aidot, mutta ihan kivasti sopii omaan silmään ja se on pääasia.
Kumiakin noissa on vielä päällä vähän paksummalti, ihan mukavuussyistä ja alusta on pappakorkeudella samasta syystä.


Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #668 : 21.04.2015, 23:19:25 »
Ei ole liikaa tullut edes netissä kuvina vastaan 212-korisia, Monoblockeilla, niin piti taas yrittää olla vähän erilainen ja laittaa omaan...

Eihän nuo ole kuin 8x18" ja ennen kuin joku Mersu-puritaani älähtää, niin ei ne juu ole edes aidot, mutta ihan kivasti sopii omaan silmään ja se on pääasia.
Kumiakin noissa on vielä päällä vähän paksummalti, ihan mukavuussyistä ja alusta on pappakorkeudella samasta syystä.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Just ton tyylisiä ittellekkin himoitsisin, prkl!! O0
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #669 : 22.04.2015, 17:21:03 »
Hieno tuo nykyinen E.
a car you can believe in

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #670 : 23.04.2015, 19:50:31 »
Ei ole liikaa tullut edes netissä kuvina vastaan 212-korisia, Monoblockeilla
En tasan koskaan ole nähnyt yhtään, paitsi kuvassa. Hyvältä näyttää !

Myös indigoliitinsinisestä väristä täydet pisteet. Tuo olisi omakin suosikkini, jos saisi vapaasti valita. Tai saahan sen, mutta en jaksanut odottaa sopivalla varustuksella olevaa oikean väristä.

Eihän nuo ole kuin 8x18" ja ennen kuin joku Mersu-puritaani älähtää, niin ei ne juu ole edes aidot...
Ne on Mersun klassikkovanteet, joten ulkonäöstä ei pahaa sanottavaa. Mutta 8" leveän vanteen offset pitäisi sedanissa olla 48 mm. Paljonkos noissa on?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #671 : 23.04.2015, 20:16:35 »
Hieno tuo nykyinen E.
Tarkoitatko tuota kuvassa ollutta alkuperäistä Jussin W212 mallia, vai syksystä 2013 alkaen tuotannossa ollutta W212 faceliftiä?

Tiedän olevani vähemmistössä, mutta siitä huolimatta minulle juuri tuo alkuperäinen W212 kolahti ensi näkemällä. Mallin tullessa julkisuuteen olin vielä ihan täysillä Volvomies, enkä edes tiennyt pian ostavani itsellenikin moisen. 60-luvun pikkupojan verkkokalvoille tallentuneet isän Pikku-Fiatiin verrattuna kamalan kalliin Ponttooni-Mersun muodot olivat silti ilmiselvät jo ensi vilkaisulla, ennen kaupallisten tiedotteiden iskeytymistä julkisuuteen. Ja Volvomiehen silmään terävät kantit näyttävät aina hyvältä.

Eihän sitä koria minun huvikseni piirretty, vaan vanhan mestarin Bruno Saccon jäätyä pitkän työuran jälkeen eläkkeelle Mersun muotoiluosaston päällikön paikalta piirsivät nuoret miehet omin päin seuraavaan kokonaan uuteen malliin vanhan mestarin, oppi-isän, mentorin ja arvostetun esimiehen nuoruuden ajan tunnusmerkistön. Tunnetuimman takalokasuojan kaaren lisäksi myös etulokasuojien välistä kohoava terävän konepellin mielikuva erottuu kuten esikuvassaankin. Myös katkaistun Kamm-korin pisaramuoto näkyy selvästi. Sivukuvassa perinteisen näköinen tavaratatila kaatoaa etuviistosta katsottuna matkustamon taakse piiloon vanhan ajan reppuperän tavoin:


Yleisö ei tykännyt uudelleenlämmitetyistä muodoista yhtään, joten jo 4 vuoden jälkeen nuo muotoilukikat taputeltiin vähin äänin sileäksi faceliftissä. Minä en välitä, vaan juuri tuo alkuperäinen korimuoto on minun silmääni oikean näköinen. Sitäpaitsi, mikä SalmiakkiMersu se uusi muka on, kun salmiakit on korvattu yhtenäisellä isolla valaisimella, hä?

Useita yksilöitä koeajettuani väittäisin erottavani Avangarden matalan alustan ja Jussin Classicin lisäksi Elegancessa vakiona olevan 15 mm pitkäjoustoisemman vakioalustan. Omassa hakuseulassani tuo oli yksi ehdoton vaatimus. Avantgardeni kelpuutin vain, koska ensimmäinen ostaja oli rastittanut no-cost optiona ns. mukavuusalustan, joka on tuo pehmeämmin jousitettu vakioalusta. Nyt myös pyöräkoko on vaihdettu Avan Suomessa epämukavan leveistä tassuista keski-ikäisempiin (kuvassa näkyvät aluvanteet ovat tuumaa vakiota pienemmät kopiovanteet, joten ei ole varaa kuittailla AMG kopioista) Tällä mennään, kunnes W213:n kolmatta vuosikertaa saa ostaa kolmivuotiaana, eli noin 2022, ellei mittari ylitä 300.000 km jo aiemmin.

Jos on tykännyt Volvon takavetomalleista, kannattaa koeajoon suhtautua varovaisesti. Tuo korimalli on tutuimman tuntuinen auto, mitä Perinne-Volvoäijä tämän päivän autokaupasta löytää.

"Willkommen zu Hause"
« Viimeksi muokattu: 23.04.2015, 20:39:14 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #672 : 24.04.2015, 23:25:02 »
Hyvä tarkennus kyllä. Minustakin ehkä tuo alkuperäinen on hienompi ja kyllä tuollaisella varmasti kiva olisi ajella. Takavetokin...
a car you can believe in

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #673 : 25.04.2015, 06:49:28 »
Kyllä on vaan vanha ja hyväkuntoinenkin marsu hyvä päästää menemään  ;)
6500km pätkähti taas tauluun lisää, kuukaudessa ja ei voi kyllä valittaa... :2funny:
Keskikulutuskin ollut varsin maltillinen veekasille, eli 9,5-10,5 l/100km ja on tullut kaupunkiajoakin melko paljon!!
Pelkässä matka-ajossa menee höyryillä... :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #674 : 25.04.2015, 11:32:32 »
Mukava että miellyttää muidenkin silmää.  -H-



Ne on Mersun klassikkovanteet, joten ulkonäöstä ei pahaa sanottavaa. Mutta 8" leveän vanteen offset pitäisi sedanissa olla 48 mm. Paljonkos noissa on?
Pitäisi ei ehkä ole oikea termi, tuota luokkaahan se ET tosiaan Mersun omissa ko.malliin tarkoitetuissa vanteissa on, mutta sinne passaa vanteita aika laajalla ET-skaalalla.
Omaan makuun nuo päälle 40ET:llä olevat vanteet jää ulkonäöllisesti turhan sisälle kaariin, nämä Monoblockit on ET35 ja istuu vielä aika nätisti kaariin.


Ja tuosta alustahommasta, oma autohan on tosiaan PremiumBusiness ja alkujaan ns.taksialustalla, eli vahvistetuilla kuormajousilla, takapää vielä reilusti tuota kuvaa ylempänä ja todella jäykkä. Ne takajouset (ja iskarit) vaihdoin ns.normaalimallin jousiin, jotka Veho poimi jonkun mallin kohdalta, ilmeisesti juuri Classicin, eli tuo alusta on nyt vähän epätavallinen, mutta korkeuden ja mukavuuden suhteen nyt aika passeli.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy