Autoracing  KL-varaosat

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 285222 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #75 : 14.01.2012, 22:39:30 »
no jos työnantaja antaa vaihtoehdot:vw,mese audi,skoda....hinta on noin 200e sisällä.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #76 : 14.01.2012, 22:41:37 »
Sillä Caddyllä jäis vähän enemmän käteen..  Itse laittaisin vaikka E60 520d mallin tuohon ajoon.
millä cäddyllä.maksaa nyt enemmän kuin v70.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #77 : 14.01.2012, 23:39:59 »
tää on kyllä totta .

Olisko muute kellään, Makella tai pppatella linkkejä saksaan tai johonkin muuhun maahan josta vois ostella osia ?

Ja BMW on hyvä ajaa , Mersu hieman pehmeämpi , Audi on hiljaisin, Ooppelia tehdään siksi että Foordi ei olis kaikkein..... siinäpäs saksalaisten autojen salaisuus   ;D makuasioistahan ei voi kiistellä , mutta automerkeistä kylläkin...

Turha näistä kikottimista on kiistellä, neljä pyörää ja ratti jokaisessa on  :)

Onneksi on Volvo jo pihalla niin kakkosauton (olipa sitten caddy tai väyrynen) ei tarvi olla niin justiinsa.


Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #78 : 15.01.2012, 12:55:59 »
Olisko muute kellään, Makella tai pppatella linkkejä saksaan tai johonkin muuhun maahan josta vois ostella osia ?
global.ebay.com

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #79 : 15.01.2012, 18:41:55 »
tässä yhdet varaosat mitkä sattu niinku silmään heti ...

 http://viewitem.eim.ebay.fi/6-Glhkerzen-BOSCH-fr-MercedesBenz-EKlasse-W210-E320CDi--ab-MotorNr---/360412464869/item

no jopas sattu , kiitti linkistä  :)

Edit : Kertokaapas kielitaitoisemmat olenko ymmärtänyt nyt oikein ?  suuttimet olis myynnissä 4,90 kpl  :o 

http://viewitem.eim.ebay.fi/-Einspritzdse-MercedesBenz-C-E-S-Klasse-W202-W203-W210-W211-W220-Diesel-D-CDI/110794164264/item
Eiku suuttimen testaus on tuon 4,90e/kpl.
Jäitä housuun!

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #80 : 15.01.2012, 20:46:32 »
Eiku niinpä muuten onkin, halvimmat näytti olevan 99€ ja siittä 200+ !
Suhtautuisin noihin 99e suuttimiin suurella varauksella. Ei liene "merkkikamaa" vaan jotain iloisia kopioita.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #81 : 17.01.2012, 01:40:21 »
S204 Cee kävi 150.000 km huollossa. Lisätöinä pyytämäni ajovalojen suuntaus ja huollossa paljastui ettei parkkitutka ollutkaa vain jatkuvan lumipöpperön vuoksi disabloituna, vaan yksi anturi oli kilahtanut takaa ja sen lisäksi renkaanpaikkausvaahtopurtilon (TireFit) parasta-ennen päivämäärä oli juuri vanhentunut. Molemmista jälkimmäisistä kysyttiin lupaa vaihtoon ja se annettiin. Vehon lasku asiakaslehden alennuskupongilla (50 €) oli 561 €.

Yksityistuodun auton ensimmäinen huolto Veholla sujui oikein mallikkaasti. Auton aiempi huoltohistoria tarkastettiin vielä kertaalleen ja minulle vahvistettiin taas kerran kaiken olevan kunnossa. Sovimme kuinka huolto-ohjelmaa jatketaan ja pyynnöstäni tarkistettiin mitä voiteluaineita tehdas suosittelee vaihteistoon ja perään, joihin olin varautunut pyytämään ylimääräisen öljynvaihdon varmistaakseni talveen sopivat voiteluaineet. Ei kuulemma ollut tarpeen, koska kumpaankin on M-B öljysuositus, jota luotimme saksalaisen merkkiliikkeen myös noudattaneen.

Nyt tehdyn huollon jälkeen Mobilo-Life palvelu jatkuu kuin uudella autolla ja koritakuuta on jäljellä 26 vuotta. Toivottavasti en joudu itse tuohon vetoamaan, koska kyse ei ole uudesta 740:sta enkä uskalla sitoutua ajamaan tällä yhtä pitkään?

Noin vuosi sitten Wetterillä huolletun S80:n 160.000 km huollon kustannusarvio oli vuotta aiemmin 1100 € ja laskua tuli 1412 € ennen kuin puhalsin pelin poikki siinä vaiheessa kun tuon päälle tarjottiin vielä 650 € takajarruremonttia ja takaluukun kahvan vaihtoa. Näihin aivan aiheellisiin lisätöihin hain osat eri puolilta ja maksoin puuhapussistani noin 350€.

Molemmat huoltohinnat Oulun merkkiliikkeistä ja molemmissa tapauksissa kustannusarvio annettiin ja se olisi kohtuullisella tarkkuudella myös pitänyt, ellei puhelimitse olisi ilmoitettu havaituista lisätöistä ja myös sovittu niiden tekemisestä.

Vertailu ei ole sen osalta aivan tasapuolinen, että Volvon huollossa on mukana kaksi kallista 80.000 km välein tehtävää toimenpidettä, eli jakopään huolto (+vesipumppu samalla kun se on auki) ja automaatin öljynvaihto, joista kumpikaan ei koske Mersua.

Mielenkiintoinen vertailutieto tulee noista parkkitutkan antureista, joita molemmista on kilahtanut yksi. Volvon anturi oli kympin halvempi, 65 €. Mutta koska työtä tulee S80:n kanssa askarrellessa helposti aika paljon, tulee asennus hintoihinsa: Puskurin purku maksaa kolminkertaisesti anturin asennuksen verran, ja maalaus enemmän kuin edellämainitut yhteensä = anturin vaihto kokonaisuutena 275€.

Mersun parkkitutkan anturi on ainakin nyt kalliimpi kuin Volvon anturi oli syyskuussa 2009, eli 76 €. Asennus kuvaa mielestäni sitä millä tavoin S80 on kasattu ja Cee ei ole: asennustyötä on satasen sijasta 29.15 €. Maalaus tapahtuu Veholla 10% hinnalla, eli 11 €, eli koko satsi vajaa 120€ on alle puolet Volvon vastaavasta. Oikeampaa olisi ehkä sanoa, että Wetterin vastaavasta laskusta, koska suurin osa muodostuu töistä? Tämä on vain yksi esimerkki, eikä minulla ole oikeasti vielä kokemusta siitä kuinka helppo tai vaikea tai kallis Cee on huolto- ja korjaustöiden suhteen.

Kiva auto tuo S80 on, mutta tarpeettoman paljon siinä töitä piisaa aina kun tallilla alkaa tapahtua. Meidän S80 huolto-ohjelma jatkuu todennäköisesti Suomen Autohuollossa tästä eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012, 01:46:03 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Putrus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
    • Pienkoneiden (ja autojen) huollosta
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #82 : 17.01.2012, 21:42:47 »
S204 Cee kävi 150.000 km huollossa. Lisätöinä pyytämäni ajovalojen suuntaus ja huollossa paljastui ettei parkkitutka ollutkaa vain jatkuvan lumipöpperön vuoksi disabloituna, vaan yksi anturi oli kilahtanut takaa ja sen lisäksi renkaanpaikkausvaahtopurtilon (TireFit) parasta-ennen päivämäärä oli juuri vanhentunut. Molemmista jälkimmäisistä kysyttiin lupaa vaihtoon ja se annettiin. Vehon lasku asiakaslehden alennuskupongilla (50 €) oli 561 €.

Mikä määräaikaishuolto sinulla oli? Tarkoitan sitä koodia, jonka ajotietokone ilmoittaa.

Itselläni on tuollainen -08 w204 mersu ja olisi tulossa huolto b1 muistaakseni. Viimeksi käytin Veholla A huollossa joka maksoi 260e (öljynvaihto 160e + huolto 100e)

Mutta osaa se Veho laskuttaakkin, autostani kilahti ilmastointi. Käytin eräässä ilmastointifirmassa (teltta marketin pihassa  ;D), joka ei löytänyt autosta vikaa. Sitten vein autosähköliikkeeseen jossa auto oli päivän. Vikaa ei löytynyt, mutta sanoivat että tilaavat relekartat ja kehottivat tulemaan uudestaan parin viikon päästä. Noh, vein auton, mutta luovuttivat ja sanoivat että vie Veholle. Tein sitten niin, ja auto oli vartin Veholla ja he löysivät syyn, ilmastoinnin kompressori hajonnut ja pitää vaihtaa. Hinta 1500 e ja työt päälle. :idiot2: Ostin käytetyn kompressorin 300 e:lla ja vaihdatin 200e:lla kylmälaitehuollossa...

Ja nyt autossa prakaa takalasinpyyhin, takertelee eikä pysähdy kun pitäisi... Ei ihan vakuuta minua tämä mersun laatu ::)

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #83 : 18.01.2012, 10:46:35 »
Kävin tutustumassa mersuilun foorumeihin, ja pitää sanoa etten sittenkään uskalla väyrysmeseä hommata. Liian paljon tapauksia että ruostetta laitetaan isolla rahalla 2-3 vuoden välein, mielestäni auto ei saa sellainen olla. Tottapuhuen, meillä tuskin olisi edes varaa moiseen. Eli se että sattuisikin löytämään koriltaan loistoyksilön voi se parin vuoden kuluttua olla lähes korjauskelvoton. Takuu korvaa ruostevaurioita, mutta jokainen tapaus punnitaan erikseen merkkiliikkeessä ja hyvin usein auton omistajallekin jää maksettavaa. Toisekseen meillä autot ovat käyttöpelejä joten esim. pesu tehdään vain 3-4 kertaa vuodessa, eli suolat ja maantiepöly saa muhia joskus melko pitkäänkin koria "kaunistamassa".

Tämä on todella harmi sillä auto muutoin miellyttäisi, hyvät moottorivalikoimat ja varmasti mukava kyyti.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #84 : 18.01.2012, 12:56:35 »
Mikä määräaikaishuolto sinulla oli? Tarkoitan sitä koodia, jonka ajotietokone ilmoittaa.

Itselläni on tuollainen -08 w204 mersu ja olisi tulossa huolto b1 muistaakseni. Viimeksi käytin Veholla A huollossa joka maksoi 260e (öljynvaihto 160e + huolto 100e)
Minun auto halusi B-huoltoon ja sovimme, että tehdään kaikki mitä huolto-ohjeen mukaan kuuluukin, sekä lisäksi nuo valojen suuntaus, parkkitutkan anturin vaihto ja TireFitin uusinta.

A-huolto on suppeampi ja halvempi. Muistaakseni raskaissa olosuhteissa B huollon jälkeen voi tulla uudestaan B, mutta jos A-huolto riittää, sitä seuraavan on aina olosuhteista ja kilometreistä riippumatta oltava laajempi B?

Enpä ole katsonut, mitä Assystin näytössä nyt B-huollon jälkeen arvioidaan seuraavasta huollosta.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #85 : 18.01.2012, 13:03:38 »
InlineFour kirjoitti: "Jostain syystä väyryskoppaset coupet ei ruostu läheskään samalla lailla."

740 GLE kysyi: Löytyykö tähän parempaan säilymiseen jotain faktaa joko havainnoista tai peräti syytä moiseen ilmiöön?

Olisivat jo aika kohtuuhintaisia Saksassa ja CLK (?) on minusta hyvän näköinen.
Itse itselleni vastaten.

Jos "Väyryskoppainen coupe" tarkoittaa CLK:ta niin selitys on, että CLK merkitsee C-klasse, Leicht, Kurz.

CLK on kuutisen senttiä Väyrystä kapeampi, hieman lyhennetylle Ceen pohjalevylle ja alustalle rakennettu millilleen W203 raidevälillä edessä ja takana ja tehtiin eri korina eri tehtaassa (Bremen) kuin sedan Väyryset. Eli ei paljoakaan tekemistä E-sarjan kanssa, paitsi että näyttää siltä kuin olisi.

Jos kyse ei ollut CLK:sta, niin sitten odotan mielenkiinnolla, mistä tässä on puhe?
« Viimeksi muokattu: 18.01.2012, 13:06:05 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #86 : 19.01.2012, 00:32:42 »
W204 esite kertoo että maalausprosessin osana koripellit sinkkifosfatoidaan, mitä se sitten tarkoittaakin?

Veho soitteli S/W204 Avantgarden tyyppiviasta, eli Artico-tekonahasta, joka rivahtaa kuskin penkistä.

Veholle pisteet asian selvittämisestä, vaikkei tehdas enää nelivuotiaaseen alkanut verhoilua takuuseen vaihtamaankaan. Veho tarjosi tietenkin kalliin vaihtopalvelun maksusta, mutta suositteli myös autotöihin erikoistunutta verhoilijaa. ESKA Oulussa oli sinne soittaessani jo valmiiksi ongelmasta tietoinen ja istuin on kuulemma ratkeamassa juuri kuten sen pitääkin  ;D

Lupasivat 150 € hintaan purkaa istuinverhoilun ja ommella heikkojen kohtien tilalle oikeat nahat, ettei samaa korjausta tarvi tehdä kuin kerran.

Raportoin lisää kun tiedän lisää. Projekti saattaa venähtää siihen saakka, kunnes saan 740 GLE:n taas (lumettomalle) tielle, että Cee joutaa hetkeksi telakalle.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Putrus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
    • Pienkoneiden (ja autojen) huollosta
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #87 : 19.01.2012, 17:35:32 »
Minun auto halusi B-huoltoon ja sovimme, että tehdään kaikki mitä huolto-ohjeen mukaan kuuluukin, sekä lisäksi nuo valojen suuntaus, parkkitutkan anturin vaihto ja TireFitin uusinta.

A-huolto on suppeampi ja halvempi. Muistaakseni raskaissa olosuhteissa B huollon jälkeen voi tulla uudestaan B, mutta jos A-huolto riittää, sitä seuraavan on aina olosuhteista ja kilometreistä riippumatta oltava laajempi B?

Enpä ole katsonut, mitä Assystin näytössä nyt B-huollon jälkeen arvioidaan seuraavasta huollosta.

Ok, tuossa mersun asiakaslehdessä näyttikin olevan noita huoltojen hintoja. Itselläni olisi myös tuo Tirefitin uusinta edessä, mutta se tuskin kallis on.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #88 : 19.01.2012, 18:59:46 »
W204 esite kertoo että maalausprosessin osana koripellit sinkkifosfatoidaan, mitä se sitten tarkoittaakin?
Sinkkifosfatoinnissa sinkkiä kiinnitetään kemiallisesti koripeltiin. Lähinnä kyseessä on maalauksen esikäsittely. Suurin merkitys sinkkifosfatoinnilla on maalin tarttuvuuden kannalta, mukana tuleva pieni korroosion vastustuskyvyn nousu on toissijaista. Fosfatoinnissa sinkkiä tarttuu 2-4,5g/m², kun vaikkapa sähkösinkityksessä tarttuva määrä on 36-286g/m². Määrä on suoraan verrannollinen kerroksen paksuuteen ja tätä kautta myös korroosion vastustuskykyyn. Sinkitystä korista puhuttaessa tarkoitetaan nimenomaisesti sähkösinkitetystä pellistä tehtyä koria

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #89 : 20.01.2012, 09:57:51 »
Sinkkifosfatoinnissa sinkkiä kiinnitetään kemiallisesti koripeltiin. Lähinnä kyseessä on maalauksen esikäsittely. Suurin merkitys sinkkifosfatoinnilla on maalin tarttuvuuden kannalta, mukana tuleva pieni korroosion vastustuskyvyn nousu on toissijaista. Fosfatoinnissa sinkkiä tarttuu 2-4,5g/m², kun vaikkapa sähkösinkityksessä tarttuva määrä on 36-286g/m². Määrä on suoraan verrannollinen kerroksen paksuuteen ja tätä kautta myös korroosion vastustuskykyyn. Sinkitystä korista puhuttaessa tarkoitetaan nimenomaisesti sähkösinkitetystä pellistä tehtyä koria

Tietäisitkö kertoa, paljonko kunnollinen sinkitty kori nostaa auton valmistuskustannuksia?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron