Vaikka autoihin liittyvissä väittelyissä makuasiat näyttelevätkin isoa osaa, asetun samalle kannalle kuin Make. Kannattaa käydä kokeilemassa esimerkiksi uutta W212:sta ja F10:iä. Vaikka E 200CDi ja 520d. Kyllä ne muutkin osaa tänä päivänä, jopa paremminkin, kuin Mercedes. BMW esimerkiksi tarjoaa suuremman vääntömomentin per moottorin kuutiolitra, kuin M-B ja pienemmällä kulutuksella. Eikä ala kuppa haittaamaan. Jo E60- ja W211-koristen aikaan olisi ollut todella vaikea päättää, kumpi olisi se tuleva oma. Tällä hetkellä Mersujen ruosteongelmia taivastellessa E60 aiheuttaa paljon enemmän omistushalua, kuin vastaava M-B. Valitettavaa, mutta totta. En menisi myöskään BMW:n moottoreita muutenkaan mollaamaan, esimerkiksi M57D29 on todella loistava kone, sieväkäyntinen ja kuluttaa vähän tehoisekseen. Eikä ole vastaavaa kroonista suutinvuotovikaa, kuten M-B OM611-612-613:ssa.
M-B:n ei olisi pitänyt koskaan lähteä tälle mm. W202 ja W210-sarjojen tielle, jossa ruvettiin määrittelemään jokaiselle automallille kustannuskattoja. Olisi pitänyt pysyä vanhassa kaavassa, jolloin tehtiin niin kestäviä ja hyviä autoja, kuin vain osattiin. Tällaisia mestariluomuksia ovat mm. W124 ja W140. Samalla ne ovat viimeiset mallit, jotka tehtiin niin hyviksi, kuin pystyttiin kustannuksista välittämättä. 90-luvun puolivälistä eteenpäin ajatusmaailma muuttui, koska piti ruveta saamaan hintahaitarin alkupään malleihin jo vakiona runsaasti varusteita, koska kilpailijoillakin oli niitä tarjolla. Samalla laatu alkoi tipahtaa, koska jostain oli tingittävä kustannuksien nousun hillitsemiseksi.