Proturbo  Autodiagnoosi

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 285232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #495 : 25.02.2014, 21:59:26 »
... 1988 mersun iso paku (en muista mallimerkintää, sprintterin edeltäjä)...

Sanotaaks tuota sit TN:ksi?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_TN

Edellisen työpaikan pomo muistaakseni puhui vastaavasta "Kasten"-mallina.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #496 : 25.02.2014, 22:05:34 »
Sanotaaks tuota sit TN:ksi?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_TN

Edellisen työpaikan pomo muistaakseni puhui vastaavasta "Kasten"-mallina.
Just tuommoinen, kasteniksi sitä taisi väki haukkua tuolloinkin.

Itse nostalgiahörhönä tykkäsin. Jos vain voisin, tuollaisen hankkisin itselleni sillä 5-pyttyisellä dieselillä, 5-vaihteisella laatikolla ja mielellään pitkällä perällä (se ns. "rahtiperä" on kuulemma aika jäätävä keksintö, jos pitää ilman kuormaa ajella 80km/h...). Purkaisin toki hytistä kaiken pois ja jokapaikkaan niin *erkeleeeeesti vaimennusmattoa kuin vaan saa laitettua. En sitten tiedä, mikä minua noissa vanhoissa vehkeissä viehättää, vaikken ole edes elänyt tuolloin... ???

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #497 : 25.02.2014, 22:17:23 »
Just tuommoinen, kasteniksi sitä taisi väki haukkua tuolloinkin.

Itse nostalgiahörhönä tykkäsin. Jos vain voisin, tuollaisen hankkisin itselleni sillä 5-pyttyisellä dieselillä, 5-vaihteisella laatikolla ja mielellään pitkällä perällä (se ns. "rahtiperä" on kuulemma aika jäätävä keksintö, jos pitää ilman kuormaa ajella 80km/h...). Purkaisin toki hytistä kaiken pois ja jokapaikkaan niin *erkeleeeeesti vaimennusmattoa kuin vaan saa laitettua. En sitten tiedä, mikä minua noissa vanhoissa vehkeissä viehättää, vaikken ole edes elänyt tuolloin... ???

ei kai siitä paljoa ole hyötyä vaikka sitä vaimennusmattoa laittelis, kun se koko kori tärisee/resonoi noissa nii pirusti koneen tärinästä :D

Sedällä on noita 309/409.sejä 3 kappaletta, jostakin syystä se tykkää niistä kovasti, 2 varaosina ja yks kunnostettiin ja ympärimaalattiin eli on ihan siistikuntoinen ja ajossa   :)

jokusen kerran lainattu vetoautoksi kun noita volvoja haettu, muutama vähän kauempaakin  :D

kuva siis juurikin siitä setäni autosta :P


Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #498 : 25.02.2014, 22:25:40 »
Joo ei sillä vaimennuksella olisikaan mitään muuta funktiota kuin saada moottorin ääni edes aavistuksen hiljaisemmaksi. Vaimo ei oikein tykännyt ohituskiihdytyksistä kun joutui huutamaan että kuuli mitään. :D

Tosin asiaan saattoi vaikuttaa apukuskin jalkatilasta konehuoneeseen ollut 5cmx6cm ruostereikä. :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #499 : 26.02.2014, 12:17:44 »
Ajelin eilen illalla reippaat 100 kilometriä -96 E300D (sedan, manuaali) väyrysellä eikä siitä nyt mikään huono fiilis jäänyt. Siinä oli pumppua vähän ruuvailtu ja onpahan pirtein ikinä ajamani vapari diesel :o. Luulin aluksi että se on turbollinen ja piti katsoa pellin alle uskoakseni. Vakio tdic deeku ei pysyisi perässä ;D. Minkähänlainen olisikaan jos siihen vielä ahtimen laittaisi? :P

Ymmärrän täysin miksi om606:sta halutaan laittaa volvoihinkin :hello:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #500 : 26.02.2014, 12:47:54 »
Täällä on ihmisillä komeita ässiä. Eilen ajelin W140:n perässä jonkin matkaa ja on kyllä järkälemäinen laiva. Muistan, kun joskus oli Rinta-joupilla vierekkäin Finnairin entinen S 90 Royal ja äsken mainittu ässä, näytti jatkettukin Volvo pieneltä vieressä... Mitenkähän kallis sellainen olisi ylläpitää? Voisin ajaa :) Myös W220 komea mutta ymmärtääkseni sen kestävyys ja luotettavuus ei ole laatikkomaisen edeltäjänsä tasolla? Olihan Väyrysessäkin ruosteongelmat ym. säästökuurin takia.
Ylläpito on arvokasta. Suosittelen kokeilemaan ensin w140:stä. w220 on erittäin kallis pitää ja alkaa jo vanhuuttaankin menemään kalliita osia. Esim yksi etuiskari vehosta 1700e! Ja sit on se ruoste...  :hello:

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #501 : 26.02.2014, 12:49:49 »
Alkoi sen verran kiinnostamaan nämät vanteet että osaisitteko kertoa missä näitä on saatavilla 17" :na  ?

Nämät kyllä passais ku isi äitin selekää  :)

Ei noita uutena perse kestä hankkia, mut aina välillä on myynnissä käytettynä.  :)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #502 : 28.02.2014, 04:29:28 »
Ylläpito on arvokasta. Suosittelen kokeilemaan ensin w140:stä. w220 on erittäin kallis pitää ja alkaa jo vanhuuttaankin menemään kalliita osia. Esim yksi etuiskari vehosta 1700e! Ja sit on se ruoste...  :hello:

Ok ok, pidetään asia mielessä... Enemmän toki meinaa jenkkikuumetta välillä olla. Tuli Jämsä-JKL välillä toisiksi uusin Town Car vastaan, kelpaisi vaikka siinä keula ei hienoin olekaan :)
a car you can believe in

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #503 : 28.02.2014, 12:43:00 »
Ylläpito on arvokasta. Suosittelen kokeilemaan ensin w140:stä. w220 on erittäin kallis pitää ja alkaa jo vanhuuttaankin menemään kalliita osia. Esim yksi etuiskari vehosta 1700e! Ja sit on se ruoste...  :hello:
No niin noh, vähän niin ja näin, köyhälle kaikki on kallista ja sitä rataa...  :)

Sanosin että jos itse ei pysty mitään tekemään niin kannattaa passata W220, silloin tulee todnäk aika hintavaksi.

Mitä noihin hintoihin tulee niin ei kai kukaan mersumies käy vanhaan ruoskaan osia Veholta hakemassa? Muutama esimerkki W220 osalta:
Airmatic tolppa eteen, Veho 1700,- vs. hyväksi todettu kunnostettu jenkeistä n. 450,- (on muuten halpa hinta siitä kyydistä minkä airmatic tarjoaa ;))
S500:n flekti(tyyppivika), Veho 1200,- vs. tarvike netistä 250,-, kotimainen varaosaliike 350,-
Alatukivarsi eteen, Veho 565,- vs. tarvike 150,-
Mittaristo(tyyppivika) Veho (muistaakseeni) 800,- vs. kuvalliset ohjeet ja uudet konkat netistä ja kolvi käteen tai taitaa Suomestakin löytyä tekijä huntilla jos ei itse osaa.
Samaa sarjaa on airmaticin ja ilmastoinnin kompurat jne jne...

Oikeestaan noissa niitä todellisia peppukipuja on se fuketin ruoste ja airmaticin jakotukki jota ei ainakaan mun tiedossa ole tarvikkeena.

Ruosteetkin on korjattavissa ja ainakin yksi sankari suunnitteli jollain foorumilla taannoin sen jakotukin korjausta. Siitä syöpyy letkuliitoksista kierteet pois, ei enää ihan pelkillä o-renkaitten vaihdolla tiivisty sen jälkeen. Muistaakseeni ideana oli laittaa uuttaa kamaa tukkiin ja porata uudet kierteet mutta se prokkis ei tainnu koskaan edetä suunnittelua pidemmälle kun ehjä käytetty löytyi edukkaasti.

Joillakin on ollut ongelmaa kovilla pakkasilla airmaticin venttiilien kanssa, jäätyessään tekee autosta vähän mielenkiintoisemman ajettavan.

Takaluukun mekaaninen lukko on penaalista ja hajoaa, saapi korjattua kotikonstein. Tämä ei tosin lohduta hirveästi jos käy kuten yleensä, eli sen rikkoutumisen huomaa vasta kun akku sippaa ja uutta akkua konttiin yrittäessä huomaa ettei se aukeakkaan avaimella... :facepalm:

'99 malliset ihan alkupään autot on varustettu jollain fukin uniikeilla tuulilasinpyyhkijöillä joita ei saa kuin Boschilta. Motonetissä muistaakseeni huntin pintaan hintaa parilla, Boschin sulkien laadun tuntien saattaa mennä euro poikineen pelkkiin sulkiin. :D

Summa summarum, sanoisin että hienoa kyytiä hyvällä hinta/laatusuhteella osaavalle harrastajalle joka jo ostaessa osaa katsoa mitä ostaa, muut voi pysyä erossa tai varautua jo valmiiksi tulossa olevaan "V***u miten kallis p*skakasa"-tilitykseen jonka todnäk ennemmin tai myöhemmin tulee kirjoittamaan all capseilla kaikille löytämilleen mersufoorumeille.

Nimim. 3 vuotta pelkillä perushuolloilla, kun ensin laittoi ne ruosteet kuntoon. :)
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #504 : 01.03.2014, 00:38:28 »
On kyllä ihmeellistä, että n. 150 000e autossa(vai mitä nuo tuon ikäiset ässäläiset on uutena maksanutkaan?) on kymmenen vuoden jälkeen ruosteongelmaa :buck2:
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #505 : 01.03.2014, 11:00:45 »
Pistetääs noita ex-kulkineita näytille.. Ihan vaan keväisen fiiliksen takia!  :)



possukin eksys kuvaan



Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #506 : 01.03.2014, 11:03:19 »
On kyllä ihmeellistä, että n. 150 000e autossa(vai mitä nuo tuon ikäiset ässäläiset on uutena maksanutkaan?) on kymmenen vuoden jälkeen ruosteongelmaa :buck2:

No ne saa onneks laitettua aina.. Mut siitä kiva juttu, et aina kun mainitsee noita vikoja niin muita ei närästä niin paljoa. Sen oon tässä vuosien varrella huomannu. Aina on vittuilijoita kun asemalla pysähtyy tankkailemaan. Ja noilla vanhemmilla vehkeillä useiten.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #507 : 01.03.2014, 19:46:06 »
Välikevennys  :pomo:

“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #508 : 01.03.2014, 19:50:27 »
Fordin moottori mersussa.  :D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #509 : 01.03.2014, 21:38:20 »
No ne saa onneks laitettua aina.. Mut siitä kiva juttu, et aina kun mainitsee noita vikoja niin muita ei närästä niin paljoa. Sen oon tässä vuosien varrella huomannu. Aina on vittuilijoita kun asemalla pysähtyy tankkailemaan. Ja noilla vanhemmilla vehkeillä useiten.

Empä tarkoittanut vittuiluna ;) Kunhan ääneen ihmettelen.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo