Futurez  Kulkukoira

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 285259 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #525 : 21.05.2014, 01:49:43 »
Pakko kai tänne kirjoittaa, kun tuli hankittua tuo mercedeksen pakujen tehomalli Sprinter 308... 0-100km/h kiihtyvyys mitataan kalenterilla... :D

Mutta vm98. 170tkm mittarissa ja ei näkyvää ruostetta pohjassa eikä maalipinnassa... ??? Kokeilkaa etsiä toinen samanlainen... tarttee alkaa pumppua ruuvvaamaan, kun ei tolla pääse mäkiä ylös 80km/h ja savut oli leimalla 0.5...

Harmi kun volvo ei tee pakuja, niin piti hairahtua, seuraavaksi nahkahousukauppaan... ;D
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #526 : 21.05.2014, 08:24:48 »
Saakos tuohon 308:iin tehtyä vastuksella syötön säädön?
Kaverin 312:een tehtiin ja hyvä tuli.

Poissa tamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #527 : 07.06.2014, 21:28:19 »
Meneekö sprintterin automaagiaskit millä vaival 250d monivenakoneen perään? Ehkä tulevaa st prokkista varten kyselen  ::)
360 rallisika

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #528 : 08.06.2014, 18:26:27 »
Miksi juuri sprintterin aski... Moniko vaihteinen automaagi
MB E 270 CDI -03

Poissa tamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #529 : 08.06.2014, 22:13:39 »
käy ne muutki aattelin vaa et sprintterin aski kestäis vääntöjä :idiot2:
360 rallisika

Poissa harriveikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • No joo
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #530 : 09.06.2014, 06:14:35 »
Kyllähän mersut autoja on,ei siitä mihinkään pääse.Itselläkin nyt niitä on kaksi kappaletta ja perjantaina lähti yksi muille maille,muuton niitä olis kolme.
Terve vaan kaikki tasapuolisesti

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #531 : 09.06.2014, 14:16:10 »
Jos viislovisista puhutaan niin minusta ne on samoja... jostain lukenu että kitkalevyissä olis eroja mut...
MB E 270 CDI -03

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #532 : 09.06.2014, 17:26:28 »
5-loviset sähkölaatikot (>2000-luku) on samoja, mutta tuskin nyt sellaista kannattaa laittaa kun vaatii oikean ohjauksen, että toimii eli käytännössä mahdoton. Jonkun 312D Sprintterin laatikko voisi olla, paineita nostaa niin voisi pitääkkin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #533 : 14.06.2014, 00:23:17 »
5g-tronicista kuullu hyvää ainakin voisi olla johonkin om606 kuulemma näppärä. Ohjaus tosiaan pitää tehdä http://www.youtube.com/watch?v=OYEQ9yR1wH4
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #534 : 30.06.2014, 13:51:44 »
Mites 90-luvun sprinterin Sound 3000 kasettisoittimesta saa kanavan automaattihaun päältä pois? Nyt ei radio rock kauaa pysy päällä oli signaalia tai ei kun se lähtee hakemaan uutta kanavaa
No kun halvalla sai.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #535 : 19.08.2014, 06:30:25 »
Ihmettelen vain todella syvästi (kuten erittäin moni muukin), että mikä helvetin fetissi juuri mersumiehillä on tulla muille merkkifoorumeille kertomaan oman mannelavettinsa jumalaisuudesta? Kertokaa minulle miksi häh? Mitä en nyt taas ymmärrä? Pitäisikö minun logata itseni mersufoorumille ja alkaa mainostamaan Volvoa? Tai Fiatia? Häh? Miksiei? Häh? Täh? ???
Tervetuloa, et tule jäämään yksin! Malmivaunuklubi taitaa olla Mesen suurin erimerkkijaos ja löydät jo entuudestaan täältä(kin) tuttuja nickejä.

Olen pitänyt autoharrastusta kaikille yhteisenä ja niinpä merkkikohtaisesta karsinoinnista tietämättömänä olen rekisteröitynyt Volvo ja Mersufoorumin lisäksi parille muullekin.

Mesessä olen kommentoinut Volvo-keskustelussa minulle tuttuja asioita. Seitsemän vuotta jatkunut keskustelu on muuten Mesen vilkkain vieraan merkin threadi, mutta en silti tekisi sen pohjalta hätäisiä päätelmiä Volvoilijoiden markkinointipanoksesta muilla foorumeilla yleisesti.

Omalta osaltani pahoittelen sopimatonta käytöstäni suositeltuani Mersufoorumin kysymykseen luotettavasta kolmen tonnin autosta S70 / 99-2000. Pahoittelut myös kahden ehdotustani tukeneen meseistin puolesta, jos joku on väärän merkin kehusta pahastunut. En silti kadu, koska rehellinen kysymys ansaitsi mielestäni rehellisen vastauksen.

Kun samat nimimerkit seikkailevat monella foorumilla, olisi keinotekoinen kuppikuntaisuus tarpeetonta tiedon kulun rajoittamista.

Olen käynyt Mersulla Volvotapaamisessa, koska autoharrastajien on tapana esitellä uudet ostoksensa vanhoille tutuilleen. Jos kokee luontevammaksi mennä autokerhon miittiin kertomaan ostaneensa auton, mutta ei halua sitä näyttää muille, niin tekee sitten niin.

Olen myös käynyt esittelemässä Mersutapaamisessa vanhan Mersunsa vaihtoa harkitsevalle V70:ni, jonka koeajosta ja huoltohistorian ja tankkikirjan katselmuksesta hän kiitti, kun ei itse tuntenut Volvoa lainkaan.

Myös hyvin säilyneen 740 GLE:n ja samoin hyväkuntoisen W124 vertaileva koeajo 25 vuoden takaa näytti kiinnostavan erään toisen kerhotapaamisen osallistujia.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014, 07:11:00 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #536 : 19.08.2014, 06:52:13 »
Mercedes-Benz kun kuitenkin on ns. "premium merkki", niin yleensä on sitten enemmän sitä "karkkia" eli lisävarustetta ym. hienoa nippeliä autossa (kuten aktiivinen alusta yms. mitä näitä nyt onkaan).
Kuten sigusta näkee, Cee oli ja meni (ja vikalista 226.000 km / 6 vuoteen saakka löytyy mesen W204 osiosta), mutta Seittenneliskanttinen on ja pysyy.

Jätetääs hifistely hetkeksi, palataan perusasioihin. 744 muodostui meille perheauton prototyypiksi 20 vuoden aktiivipalveluksensa aikana. Nyt sitä on jo vuosia ajettu lasten kanssa perheen yhteisenä harrasteautona.

Mutta mikä olisi tämän päivän vastine 744:lle? Vaatimuksena on vähintään Seiskan tilat, automaatti ja nykyaikaisen pieni kulutus? Muitakin toiveita olisi, mutta tarkennetaan myöhemmin, jos karkean seulonnan jälkeen jää kovin paljon vertailtavia malleja.

Muoti ja valmistajien tuoteprofilointi on Seiskan jälkeen muuttunut ja nykyisin tilaa kaipaavalle myydään mielellään jotain muuta kuin henkilöauto, vaikkapa katumaasturi tai crossover, joka kuluttaa tarpeettoman paljon ja on epäkäytännöllisen korkea suksien kuljetin. Isot sedanit ovat harvassa. Takaa matalat nelioviset Passat, A6,  S80, Superb, Mondeo, Avensis, Optima -tyyliin eivät sovellu, koska päätila takana ei riitä edes persjalkaselle 181-senttiselle.

Mitat täyttäviäkin malleja on. Minäkin tiedän kaksi. Ehdotuksia?
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014, 07:20:00 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #537 : 19.08.2014, 19:31:09 »
E/S mese?  8)
Tesla S75D '17

turkoosi

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #538 : 19.08.2014, 20:01:02 »

Omalta osaltani pahoittelen sopimatonta käytöstäni suositeltuani Mersufoorumin kysymykseen luotettavasta kolmen tonnin autosta S70 / 99-2000. Pahoittelut myös kahden ehdotustani tukeneen meseistin puolesta, jos joku on väärän merkin kehusta pahastunut. En silti kadu, koska rehellinen kysymys ansaitsi mielestäni rehellisen vastauksen.

Kaiketi tarkoitat mesefoorumilla olevaa topiikkia kolmen tonnin käyttöautosta ;) taidan olla toinen niistä s70:ä suositelleista :hello: itse tarkoitin lähinnä ekan korimallin seitenkymppiä koska siitä mulla on vähän kuitenkin kokemusta. Kahden mersun ja yhden Volvon kokemuksella tuo s70 on omasta mielestäni parempi auto kuin w201/w124 mersu ::)

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #539 : 19.08.2014, 21:33:44 »
Kaiketi tarkoitat mesefoorumilla olevaa topiikkia kolmen tonnin käyttöautosta ;) taidan olla toinen niistä s70:ä suositelleista :hello: itse tarkoitin lähinnä ekan korimallin seitenkymppiä koska siitä mulla on vähän kuitenkin kokemusta. Kahden mersun ja yhden Volvon kokemuksella tuo s70 on omasta mielestäni parempi auto kuin w201/w124 mersu ::)
Sepä se  :hello:

Muuten 97/98 ja 99/00 ovat pitkälle samoja, mutta 99-mallinen sai uuden version tinaviitosesta. Vaikka Pendolinomaassa valmistettu kaasuläppäkotelo joskus kiukutteleekin, on uudempi moottoriversio kivempi ajaa ja pudottaa kulutusta puolisentoista litraa sadalle. Ja uuden CAN-väylästä saa testerillä helposti vikakoodit esille, tai saisi, jos niitä olisi.

Meillä on pojilla opiskelija-autoina yksi kumpaakin. Vähiin ajoihin S70 bensalla, mutta kaukana opiskelevan lähes 40.000 km vuodessa ajavan pojan käyttöön tuntuu paremmin sopivan W124 250D.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo