W210-korimallistahan se mersun alamäki alkoi. Ruoste on noissa se pahin, tuossa vielä esikammiokone, joten vielä kestävää tekniikkaa.
Se alamäki loppui W211 malliin, mikä ei tarkoita että tämä korimalli olisi täydellinen tai edes kaikessa edeltäjäänsä parempi. Esim. Lerputtimen mainitsema mukavuus äänieristyksen kautta oli selvä heikennys isopyöräisessä W211 Avantgardessa Suomen teillä. Mutta kori kestää ihan eri malliin kuin edeltäjässä ja etenkin 2006 loppuvuodesta markkinoille tulleessa V-keulaisessa facelift-mallissa oli keskitytty tekniikan toimivuuteen. Alustan niveliä lukuunottamatta siinä käsittääkseni myös kohtuudella onnistuttiin?
Väyrynen aloitti esikammiokoneilla mutta mallisarjan loppupäätä ajettiin CDI:llä. Esikammiokone on kestävä, mutta niin on myös CDI. Se vain näkyy "jonkin verran" korjauksen hinnassa, vaihdetaanko 400 - 500 tuhannen ajon jälkeen mekaanisia reilun sadan barin paineella avautuvia vai tietokoneohjattuja reilun tuhannen barin paineessa toimivia suuttimia. Noilla kilometreillä alkaa turboahdinkin olla helposti vaihtokunnossa, paitsi ellei sitä ole.
Mutta mitäpä tätä kaunistelemaan. Mersun ostossa monien mielestä runkonumeron alku on hyvä indikaattori. Daimler-Benzin runkonumeroilla valmistuneet WDB-alkuiset ja Daimler AG:n tekemät WDD-numerot ovat helpompia ostetavia, kun taas niiden välinen kadotettu vuosikymmen WDC-alkuisia Daimler-Chrysler viritelmiä vaatii tarkempaa analyysiä ennen kaupan tekoa.