DSG:ssäkin on eroja. Märkä DSG6 on kohtalaisen asiallisessa maineessa nykyisin. Kuiva "huoltovapaa" DSG7 on kai se, jossa on ollut eniten ongelmia. Sitten on joku superjäreä heavy duty-DSG7 (mm. Tiguanissa), joka on tehty kestämään kovia vääntöjä.
DSG tuntuu olevan sellainen, että jos se on hajotakseen, se hajoaa uutena ja vähillä kilometreillä siinä missä perinteinen momentinmuunninlaatikko tyypillisesti hajoaa huollon puutteen takia paljon ajettuna tai sitten suurten ajokilometrien myötä kulumisen vuoksi. DSG:n hajoamisista oli yhteen aikaan niin paljon juttua, että pelkästään myyntimäärät eivät enää selitä asian saaman huomion määrää. Voihan se silti olla niin, että ongelmia on vain 10%:lla kaikista ko. vaihteistoista tai jopa vähemmänkin.
Koska ostan käytettyjä autoja, välttelen itse DSG:tä, olipa välttely aiheellista tai aiheetonta. "Märkä DSG6" vois olla kuitenkin sellainen, että voisin kuvitella sellaisella varustetun auton omistavanikin, se kun on tehty vääntävämpien ja tehokkaampien autojen vaihteistoksi ja oletettavasti materiaalivahvuudet vastaavasti paremmat. DSG7 arveluttaa jo siksi, että se on VAG:n heppoisampien autojen vaihteistoksi tehty ja jos oikein ymmärrän, kuivakytkimisenä ei edes öljynvaihtoa ole siihen tehtävissä. Huoltovapaiksi tarkoitetut voimansiirron monimutkaiset osat arveluttavat jo lähtökohtaisesti.