Race.fi  Puotilan autokorjaamo

trailerit/perävaunut aiheesta

  • 19 Vastauksia
  • 6143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: trailerit/perävaunut aiheesta
« Vastaus #15 : 05.05.2017, 11:42:26 »
Kumpi halvempi? Tehdas vai minä ite?
Sen verran aikaa, etten muista mitä omatekoiset tuli maksamaan. :-\
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: trailerit/perävaunut aiheesta
« Vastaus #16 : 05.05.2017, 12:23:35 »
ostaa valmiin alustan ja tekee ite siihen sinkityn lavan ni pääsee helpommin. valmiita alustoja saa teohydraulista. ite oon kylläkin lehtijousiakselin kannalla. paljon mukavempi vetää tyhjänä ku ei pomputa. meillä on 2 autonkuljetuskärryä. kumijousilla ja lehtijousilla.

http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=1473&OpenGroups=1473,1473
tuossa on alustoja.

Poissa Ossi66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
Vs: trailerit/perävaunut aiheesta
« Vastaus #17 : 05.05.2017, 14:44:46 »
Kumpi halvempi? Tehdas vai minä ite?

Meillä oli perheyrityksellä tehdas 80-90 luvulla ja jotku kävi meiltä ostaan osia omavalmisteisiin. Jos halusi omavalmisteena yhtähyvän kuin tehdastekoinen, tuli sille yleensä enemmän hintaa, kun kaikki hilppeet piti ostaa vähittäishinnalla. Jos osat saa suhteilla/hyvillä alennuksilla, homma kannatti.


ostaa valmiin alustan ja tekee ite siihen sinkityn lavan ni pääsee helpommin. valmiita alustoja saa teohydraulista. ite oon kylläkin lehtijousiakselin kannalla. paljon mukavempi vetää tyhjänä ku ei pomputa. meillä on 2 autonkuljetuskärryä. kumijousilla ja lehtijousilla.

Kierrejousialusta lienee edelleen paras   ;)
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: trailerit/perävaunut aiheesta
« Vastaus #18 : 05.05.2017, 16:20:07 »
itse tekemällä saa sellaisen kun sattuu tulemaan ;D jos ei valmiina löydy sellaista kuin itse tarvitsee, on osaamista, työvälineet, paikka ja aikaa niin voi harrastaa. vaikka perävaunujen tekemistä. tosin kunnolla tehden ja sinkityksen kautta ei varmasti tule halvemmaksi kuin valmis. menneisyydessä olen useamman jarrullisen kärryn tehnyt eri tarkoituksiin ja kevyt perävaunuja, 20-30 vuotta sitten se vielä oli järkevää taloudellisesti mutta ei enää.

minulla joku tällainen, en muista että onko saman merkkinen mutta kuitenkin. boro adam 400 tai 450 2700kg  http://www.westmac.fi/peravaunut.php hinta uutena 2750e rekisteröitynä !!! tähän hintaan kun alkaa itse ostaa tavaraa ja turata niin ei mitään järkeä  :idiot2: no, aika monet kun myy käytettyjä niin niissäkin pyynti on enemmän kuin uudessa !!




Poissa nakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: trailerit/perävaunut aiheesta
« Vastaus #19 : 21.05.2017, 20:58:47 »
Ei ainakaan löytynyt hirveesti juttua aiheesta joten täällä vois otsikon mukaisista laitteista keskustella.

Mutta itse asiaan.käytin omaa traileria katsastuksessa ja akseli kiinnikkeen ja akselin välisestä holkista löytyi välystä.Jotta holkin saa vaihdettua niin joutuu akselin kumi vääntöjouset purkamaan.Onkohan kellään tietoa että millä keinoilla tuon navan saa irti sieltä akseliputkesta?
[/quote

Nyt olis sitten traileri kasassa.ei lähteny napa irti akselista.laitoin Akselin keskeltä poikki ja laakerit vaihtoon sitä kautta.soitin muutamaan paikkaan jossa tekevät huoltoja trailereihin mutta kauppasivat mielellään uusia akseleita.Tällä kertaa selvis vähän halvemmalla

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo