Kulkukoira  Proturbo

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 701010 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Teitkin se mitä minä vasta kerkesin suunitella :) Mutta hyvä että tämäkin saatiin varmistettua
ja kaikille tiedoksi, että V70 sarja sopii luonnollisesti myös S60:siin niin saa myös siihen täysisäädettävän sarjan jos haluaa;D

Eihän noissa autoissa ole muuta eroa, kuin 50kg akselimassassa takana, mutta tuskimpa takana käyvät eri tolppaa sen vuoksi tekemään.
Alustan ratkaisuhan on tosiaan täysin sama näissä malleissa.
volvo V70 2001

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Eihän noissa autoissa ole muuta eroa, kuin 50kg akselimassassa takana, mutta tuskimpa takana käyvät eri tolppaa sen vuoksi tekemään.
Alustan ratkaisuhan on tosiaan täysin sama näissä malleissa.

Jotakuinki näin. Alusta on sama ja muut osat käy etuovia myöten keskenään ristiin.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
No mikä pointti tuossa on, että tekevät kahta eri sarjaa?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
säädettävässä ei varmaan paino niin kauheasti haittaa , mutta kiinteissä kummasti vaikuttaa madalluksen määrään ...
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Noniin tuli sitten katsastettua alusta.Nyt on Prosentit 2 kun vanha alustasarja vaihtui uuteen  :D
Ja joskus kun oli puhetta että näkevätkö mikä sarja autossa on niin ominsilmin näin että Trafin tiedostoista se löytyy mikä setti alle on hyväksytty.
Elikkäs pieni mahdollisuus on että katsastuksessa käy käry jos alustaa vaihtaa keskenkaiken ...
Kyseli muuten jopa että mistä sarja on ostettu  :idiot2:
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Eihän noissa autoissa ole muuta eroa, kuin 50kg akselimassassa takana, mutta tuskimpa takana käyvät eri tolppaa sen vuoksi tekemään.
Alustan ratkaisuhan on tosiaan täysin sama näissä malleissa.

Hyvinkin mahdollista että jäykempää jousta on käytetty. Mutta eipä tuolla varmasti merkitystä juuri ole vaikka olisivatkin täysin samanlaiset alustat.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
tuossa volvon omassa jousisarjassa http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/S60/2001/2.3T/Manual/all/ShowDocument/VCC-425396 on tosiaan kevyellä ja raskaalla autolla etupäässä eroa 10kg tuv lappujen mukaan  ::) ihme että tuon takia tehty eri sarjat  :idiot2:

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Tuo tuningkaupan setti V70N:ään on myös takapään osalta säädettävä ja S60 kiinteällä takapäällä. Soittelin tuonne aamulla.

ja kaikille tiedoksi, että V70 sarja sopii luonnollisesti myös S60:siin niin saa myös siihen täysisäädettävän sarjan jos haluaa;D

Ilmoituksessa luvataan Tüv-paperit mukaan, mutta jos hankkisi V:n sarjan S:ään, muutoskatsastuksen saa varmaan unohtaa, kun lapussa lukee V70?

Kellään ei taida olla aiempaa kokemusta tästä Diederichsista valmistajana?

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
...no varmasti jää leima saamatta.

Ja varmasti on jousi jäykkyydessä eroa ja vaimennus tehossa vaikka korkeuden saiski säädettyä kohalleen mutta eikö tarkoitus oo myös parantaa alustaa mahdollisimman paljon samalla. Vai ajettavuudellla ei mitään väliä kuhan on matala vaikka väärillä osilla. Kun kuiteskin kyseessä vielä kunnon käyttö autoja eikä satasen ritsoja........

Onhan eri koneillekki ja vaihteisto variaatioille eri jouset kun painot vaihtelee hiukan akselilla. Toki jotkut oikotietä onneen pajat tekee yhden kompromissi jousen ku tuotekehitys maksaa mutta ei ne sit toimikkaan niiku ne joita on oikeasti testattu ja kehitetty ja todettu että viisainta tehdä oma jousi variaatio tähän malliin.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
...no varmasti jää leima saamatta.

Ja varmasti on jousi jäykkyydessä eroa ja vaimennus tehossa vaikka korkeuden saiski säädettyä kohalleen mutta eikö tarkoitus oo myös parantaa alustaa mahdollisimman paljon samalla. Vai ajettavuudellla ei mitään väliä kuhan on matala vaikka väärillä osilla. Kun kuiteskin kyseessä vielä kunnon käyttö autoja eikä satasen ritsoja........

Onhan eri koneillekki ja vaihteisto variaatioille eri jouset kun painot vaihtelee hiukan akselilla. Toki jotkut oikotietä onneen pajat tekee yhden kompromissi jousen ku tuotekehitys maksaa mutta ei ne sit toimikkaan niiku ne joita on oikeasti testattu ja kehitetty ja todettu että viisainta tehdä oma jousi variaatio tähän malliin.

 O0
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
...no varmasti jää leima saamatta.

Ja varmasti on jousi jäykkyydessä eroa ja vaimennus tehossa vaikka korkeuden saiski säädettyä kohalleen mutta eikö tarkoitus oo myös parantaa alustaa mahdollisimman paljon samalla. Vai ajettavuudellla ei mitään väliä kuhan on matala vaikka väärillä osilla. Kun kuiteskin kyseessä vielä kunnon käyttö autoja eikä satasen ritsoja........

Onhan eri koneillekki ja vaihteisto variaatioille eri jouset kun painot vaihtelee hiukan akselilla. Toki jotkut oikotietä onneen pajat tekee yhden kompromissi jousen ku tuotekehitys maksaa mutta ei ne sit toimikkaan niiku ne joita on oikeasti testattu ja kehitetty ja todettu että viisainta tehdä oma jousi variaatio tähän malliin.





Jaa. Meinaatko tosiaan, että jokaisen kilon takia tehdään eri tolppa? Juu ei tehdä. Esimerkiksi konin sportit on 60, 70 ja 80 sarjalaisiin(peruskoneet ei awd ym) samat eteen ja taakse. Ja niinkuin aiemmin puhuttiin, niin siellähän on hieman akselipainossa eroja.

« Viimeksi muokattu: 06.04.2012, 13:08:07 kirjoittanut jii_pee »
volvo V70 2001

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Eibachia ja muita isoja jousi valmistajia kun kattelee niin löytyy eri jousia eri akseli painoille.
Omaanki ei tosin enää volvo niin löytyy kolmea eri jousta samaan koriin samalta valmistajalta ainoastaan moottorikoon tuomien akseli paino erojen mukaan. Eikä ne niitä huvikseen tee jos yksi ja sama toimis yhtähyvin.
Mutta toki jokainen saa tehä omaasa niinku haluaa ja omien kriteereiden mukaan.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Eibachia ja muita isoja jousi valmistajia kun kattelee niin löytyy eri jousia eri akseli painoille.
Omaanki ei tosin enää volvo niin löytyy kolmea eri jousta samaan koriin samalta valmistajalta ainoastaan moottorikoon tuomien akseli paino erojen mukaan. Eikä ne niitä huvikseen tee jos yksi ja sama toimis yhtähyvin.
Mutta toki jokainen saa tehä omaasa niinku haluaa ja omien kriteereiden mukaan.

Ja koni ei sitten ole iso?
Entäpä Kw?

Ymmärrän pointtisi pelkässä jousimadalluksessa. Silloin lopputuloksessa eroa dieselin ja perusbensan välillä.

Puhuin noin yleisesti madalluskäyttöön tarkoitetuista iskareista.
Ja kun nyt on puhuttu asiayheydessä tuosta edullisesta säädettävästä ja niiden ristiinlaitosta:
-yksi "sporttinen" malli iskarista, joka soveltuu raskaimmallekkin mallille.
-jousi, joka ominaisuuksiltaan "sporttinen" ja kantokyvyltään raskaimmallekkin mallille.
-jokainen voi lopuksi laittaa korkeuden mieleisekseen.
volvo V70 2001

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Mä mietin tohon D5:een jos laittais Bilsteinin Sprintit (niitä tais näihinkin saada) ja H&R:n jouset. Ajettavuus on salettiin kohillaan ja plussaa tietysti jos ulkonäkökin miellyttää.
Säädettävistä KW taitaa olla ainoa varteenotettava TUV-lapuilla ja niilläkin ainakin jossain vaiheessa oli ongelmia kestävyyden kanssa. Noihin alle 600e sarjoihin en enää työnnä rahaa ja vaivaa, niitä on jo kokeiltu muutamaan otteeseen. Vai oliko jollain muita ehdotuksia?
D2/BCracing lähtis muuten mutta kun ei ole merkintää otteessa valmiina  :-\
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
jousiksi ennenmin Eikat , noilla HR voipi perse pudota liikaa (näin ainakin itsellä kävi)
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

 

Futurez  Kulkukoira