Ateho  Elekma

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 168313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #30 : 04.12.2011, 21:41:49 »
Viedä tohon lähikauppaan hedelmä vaa´alle :juhau:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #31 : 04.12.2011, 22:06:02 »
Viedä tohon lähikauppaan hedelmä vaa´alle :juhau:
Toimii :D O0
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #32 : 05.12.2011, 14:55:05 »
 :D repesin
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #33 : 05.12.2011, 15:05:36 »
Tuli oltua muutama tunti jo tallilla, välillä sitte poikkeen kotio syömään. Sain kuin sainkin männänrenkaat ehjinä paikalleen, kastoin kaikki renkaat öljyyn ja venytin paikalleen, samassa rytäkässä laitoin kangetki mäntiin kii. Punnittin nuo kiertokanki-mäntä-männänrengas paketit ja tulokset oli: 1455g,1455,1460g,1430g. Eli suurin painoheitto oli 30g. Kevyin oli tuo sorvattu. Mutta alfamerin kirja sanoo pelkkien mäntien max painoeroks 12g ja kangille max 20g. Voisiko sitten olettaa että mäntä-kanki-rengas setin max painero olis 32g? (12+20=32). Yhteenvetona kuitenkin vois todeta että noissa A männissä ei ole muuta eroa kuin se että laella on vaan enemmän tavaraa, koska uskoisin että siitä lähti enemmän kuin 30g sorvatessa. Eli tällä hetkellä mäntien laet on melkolailla yhtä vahvat. Tekisikö sitten painoeroa vielä männäntapit, sokat, männärenkaat, ja männissä vielä kiinni oleva karsta? Pieniä juttuja mutta pienestä purosta tulee iso joki.

Niin ja kankien painoheitto oli 0,2g.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #34 : 05.12.2011, 16:01:37 »
1455g,1455,1460g,1430g. Eli suurin painoheitto oli 30g
Onhan tuossa jo hiukan. Luulis ravistavan jo tollasella heitolla ??? Tai no riippuu tietty viritysasteesta, mutta koittasin saada painot lähemmäs toisia. Itellä tuli kaksatkuun 1g tarkkuudella männät veiveineen.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #35 : 05.12.2011, 16:39:15 »
Tuli oltua muutama tunti jo tallilla, välillä sitte poikkeen kotio syömään. Sain kuin sainkin männänrenkaat ehjinä paikalleen, kastoin kaikki renkaat öljyyn ja venytin paikalleen, samassa rytäkässä laitoin kangetki mäntiin kii. Punnittin nuo kiertokanki-mäntä-männänrengas paketit ja tulokset oli: 1455g,1455,1460g,1430g. Eli suurin painoheitto oli 30g. Kevyin oli tuo sorvattu. Mutta alfamerin kirja sanoo pelkkien mäntien max painoeroks 12g ja kangille max 20g. Voisiko sitten olettaa että mäntä-kanki-rengas setin max painero olis 32g? (12+20=32). Yhteenvetona kuitenkin vois todeta että noissa A männissä ei ole muuta eroa kuin se että laella on vaan enemmän tavaraa, koska uskoisin että siitä lähti enemmän kuin 30g sorvatessa. Eli tällä hetkellä mäntien laet on melkolailla yhtä vahvat. Tekisikö sitten painoeroa vielä männäntapit, sokat, männärenkaat, ja männissä vielä kiinni oleva karsta? Pieniä juttuja mutta pienestä purosta tulee iso joki.

Niin ja kankien painoheitto oli 0,2g.

Voiskohan turbokoneen männät olla tiiviimpää valua  ???
Sillon kun punnittin noita mun 16v-koneen mäntiä, niin niihin jäi painoeroksi 2g. Varovasti vingulla otin "ylimääräistä" tavaraa painavimmista pois.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #36 : 05.12.2011, 18:52:18 »
Onhan tuossa jo hiukan. Luulis ravistavan jo tollasella heitolla ??? Tai no riippuu tietty viritysasteesta, mutta koittasin saada painot lähemmäs toisia. Itellä tuli kaksatkuun 1g tarkkuudella männät veiveineen.

 Se on kyllä mahdollista

Voiskohan turbokoneen männät olla tiiviimpää valua  ???
Sillon kun punnittin noita mun 16v-koneen mäntiä, niin niihin jäi painoeroksi 2g. Varovasti vingulla otin "ylimääräistä" tavaraa painavimmista pois.

Voi olla näinkin. Noh laitetaan ny nippuu ja koitetaan, avataan sitte jos ei skulaa. Kilpaa ajava kaveri sanoi että koittaa tällä setupilla. Timo varmaan tietääkin kuka se kilpakuski on.  :hello: Jätetään muuten salaisuuden verhoon...
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #37 : 05.12.2011, 21:23:34 »
Se on kyllä mahdollista

Voi olla näinkin. Noh laitetaan ny nippuu ja koitetaan, avataan sitte jos ei skulaa. Kilpaa ajava kaveri sanoi että koittaa tällä setupilla. Timo varmaan tietääkin kuka se kilpakuski on.  :hello: Jätetään muuten salaisuuden verhoon...


Lienee joku 'ympyrä ja nuoli' -mies...
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #38 : 05.12.2011, 22:42:08 »

Lienee joku 'ympyrä ja nuoli' -mies...

 O0
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #39 : 06.12.2011, 16:13:24 »
Männät ja kanget on paikallaan ja hyvin kone pyörii  *taavih-> Keskiviikkona tai torstaina saan momentti avaimen nii pääsee pultteja kiristeleen.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #40 : 06.12.2011, 19:32:17 »
Yks turha kuva tuosta konepellin vaijeri-sokka-systeemistä



Sitte tän päivän huoltohommasta on kyllä OT  :-X



Kaverin Volvosta oli nelosen tulppa irronnu, koitettiin sitte kattoo että onko kierre menny, ja kaikista helpoiten näki tuosta, että onko se tulppa oikeassa asennossa, kun reunalta koitti kurkkia niin kaikki ilmastoinnin osat oli tiellä.  ;D Kierrehän sieltä oli valmistunu...
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #41 : 06.12.2011, 19:40:46 »


Kaverin Volvosta oli nelosen tulppa irronnu, koitettiin sitte kattoo että onko kierre menny, ja kaikista helpoiten näki tuosta, että onko se tulppa oikeassa asennossa, kun reunalta koitti kurkkia niin kaikki ilmastoinnin osat oli tiellä.  ;D Kierrehän sieltä oli valmistunu...
:o :2funny:  Näyttää aika huvittavalta

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #42 : 10.12.2011, 19:14:53 »
Tällästä tänää



Kohta tarttee varmaan alkaa varastosta kaivaan downpipee, letkuja, klemmareita ja muuta oleellista  :pomo:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #43 : 11.12.2011, 18:15:58 »
Tänään sovittelin ahtoputkee ja tein ilmamassamittarin ja turbon välille putken



Putkeen tein paikat huohotinletkulle ja bypässille.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #44 : 11.12.2011, 20:08:19 »
Sain mittaristonki valmiiks, johan se on pyöriny viikon tossa kämpänlattialla purettuna



Ahtopaine- ja volttimittarit vaihdoin autogaugen mittareihin. Ovat nuo smoke mallin mittarit ja ne on niin saatanan rumia, mutta tähän hommaan soveltu iha hyvin. Aika helppo tekoinen oli, oli jo toinen mittaristo jonka modailin tuollai, alkuperäisiin mittari "levyihin" vaan purettu lisämittari liimalla kiinni, ja sitte tehdä pari reikää lisää niihin valkosiin peite/kiinnityslevyihin.

Nokian kamerapuhelin. Kuvalaatu on nii hyvä että sattuu. :buck2:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Proturbo  Autodiagnoosi