Ateho  Elekma

Amazon 67, kesäkiesi 2015

  • 53 Vastauksia
  • 22072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #45 : 18.11.2014, 21:51:53 »
Kaikkea pientä ja huomaamatonta tullut tehtyä. Sitten vähän muutakin, TH-350 ja läppikset myin pois ja tilalle tuli M47 ja 45DCOE tuplat, tallissa olis ollut parit 40mm, muttta kyllä tämmönen 45 jo vaatii.

Imusarja tuli väännettyä noile itse, laipat ostin valmiina, joita tosin joutu snurraamaan, että mahtui kaasarit paikoilleen.

Pakosarja onkin alkuperäisesti 8venasen, ja siihen vaihdoin 16v laipan. Putken päädyt prässisin mahd. lähelle laipan muotoa, loput täytehitsasin sisäpuolelta ja snurrasin tasaiseksi.

Nyt näyttääpi jo tältä.


Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #46 : 23.11.2014, 20:23:43 »
Tänään oli pieni puuhapäivä. Saatin kone ja laatikko heitettyä "paikoilleen", että saa hahmoteltua paljonko pitää leikellä paikkoja.

Homma aloteltiin sillä, että asennettiin kytkinpaketti.


Loctiten kierrelukitteella.


Sitten laiteltiin öljypumppu paikoilleen, kuten myös öljypohja ja laatikko naitettiin kiinni. No ne saatiin kiinni, kunnes koitettiin, että laatikko toimii varmasti. ( ei ollut omassa ajossa aiemmin ). Kappas, kone tyssää, eikä pyöri koko kierrosta. Irrotettiin laatikko ja otettiin ö-pohja pois. Pumpussa on kampiakselin tekemät jäljet, kun tämä ö-pumppu on B20 koneesta.

Vähän rälläkkää, niin mahtu pyörimään.  :P


Hihnapyöräänkin tehtiin alarattaan vaatima lovi. Maalataan myöhemmin..


Naitettiin laatikko takasin paikallee, ja heitettiin paketti sisään. Ei ole siis missään kiinni, mutta saatiin selville paljonko pitää paikkoja leikellä.


Pitää laaserin kanssa mitata keskusta, kun alkaa kiinnikkeitä tekemään. Valittelut vähän sekavasta selostuksesta.

Palaillaan taas, kun on tehty jotain.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #47 : 01.12.2014, 13:59:31 »
Pientä on taas saatu aikaan, tehtiin kerralla koria tukevoittava, sekä sen kokonen, että pitäs mahtua laatikko kuin laatikko.

Toinen puoli on hepattuna, pitää vetää vielä kunnon saumat. Vähän hidastuttaa, kun toista projektiakin tehdään samaan aikaan.   ;)

Onko muuten kokemuksia noista OBP:n pedal boxeista ja käpäreistä? Pitäs semmotteet tilailla piakkoin.

Tunnelin "kanneksi" tulee muuten hiilikuitua tai alumiinia.











Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #48 : 14.12.2014, 22:19:49 »
Heipsan, pientä saatu aikaiseksi.

 Rattiakselinkin tosiaan muokkasin, piti saada kunnon nivel, joten semmonen tuli kakslankusta.
Sitten tulikin huomattua, että "kojelautaputki ottaa vastaan, joten siihen piti askarrella pieni mutka.

Sitten pitikin kiinnikkeitä alkaa tekemään. Pohdiskelujen jälkeen päädyin tälläisiin, ovat pultattavat.
Tein tuohon pinnapultit, niin saa tarvittaessa laskettua putkea lisäämällä putken yläpuolle jonkunlaisen spacerin.



Tähän toiseen tuli sitten käytettyä suunnittelua enempi.




Yleiskuvaa.


Eilen tulikin mentyä aluksi vain kanttailemaan lokasuojista kantteja, siitä se idea sitten lähti.  :mrgreen:

Aikaisemmin oli siis hyvin hennon pienet kaaret. Ruosteet kerkeisin hitsuutella niistä kesänä, eli turhaa työtä tuli silloin tehtyä.

Eli ennen oli tälläiset: Ulkonemaa on 20mm


Pussihousut tykkää, kun klassikoita pilkotaan, joten ihan niiden iloksi kuva 242 "raiskaamisesta"  :mrgreen:  Jokkikseen tuokin menee.



Sitten lähetiin pilkkomaan omaa lokasuojaa.


Sisäloksua otettiin tosiaan saman verran pois, jotta se jäisi tasalle.


Sitten heppailtiin tasaisesti kiinni.


Jonka jälkeen hitsattiin kunnolla saumat.


Kaari soviteltiin samalla tavalla kuin toisellekin puolelle.





Ei ota väärinpäin asennetut 240 pellitkään kiinni, vaikka päällä on muhkut kumit.  ;)


Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #49 : 11.01.2015, 22:46:35 »
Noniin, pitkästä aikaa pientä päivitystä. Tuli muutettua vähän isompaan talliin, niin on aikasemman huiman 10neliön talliin verrattuna enempi työkentelytilaa  ::)


Tänään saatiin loput tarpeelliset kamat roudattua uuteen talliin ja alottelinkin heti tuliseinän tekoa. Tuli myös kaasareita varten tehtyä upotus. Vielä jäi pikku palanen tulipellistä tekemättä. Tuli myös pyöränkaaret putsattua vielä kertaalleen ja heitettyä ferrexiä niskaan, alkoi olemaan pientä kukkaa, kun aikasemmin bitumit poistelin.






Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #50 : 15.01.2015, 13:23:14 »
Heissan.

Taas on jotain yritetty väsätä, eli laitetaas muutama kuva julki. 

Sisustaan heitetty pohjamaalia.



Käkkärin telinettä.


Etusisäloksut massailtu, konehuonetta maalailtu ja saumailtu. Tarkat pojat (miksei tytötkin) huomaa jarrunestesäiliöt, pedalboxia varten.


Volkkarin tolpille tuli tehtyä kiinnikkeitä. Ensin tein lattaraudasta palikat, joita lovesin, että ne uppoavat paremmin akseliin kiinni. Valmiit palikat pulttasin kiinni tolppaan, jotka heftattiin akseliin kiinni. Tämän jälkeen tolppa irroitettiin, ja hitsattiin kiinnikkeet kunnolla kiinni.

Yläpäätä jouduttiin  muokkaamaan merkittävästi, eikä siihen kyllä enää orkkisjousta saa ilveelläkään. Valitettavasti en muistanut ottaa "ennen" kuvaa, mutta tietäjät tietää..  Palkkeihin pitää hitsata laput vielä, koska ne ovat nyt "auki". Sekä pientä siistimistä vielä.


Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #51 : 15.01.2015, 20:34:09 »
Heissan.

Taas on jotain yritetty väsätä, eli laitetaas muutama kuva julki. 

Volkkarin tolpille tuli tehtyä kiinnikkeitä. Ensin tein lattaraudasta palikat, joita lovesin, että ne uppoavat paremmin akseliin kiinni. Valmiit palikat pulttasin kiinni tolppaan, jotka heftattiin akseliin kiinni. Tämän jälkeen tolppa irroitettiin, ja hitsattiin kiinnikkeet kunnolla kiinni.

Yläpäätä jouduttiin  muokkaamaan merkittävästi, eikä siihen kyllä enää orkkisjousta saa ilveelläkään. Valitettavasti en muistanut ottaa "ennen" kuvaa, mutta tietäjät tietää..  Palkkeihin pitää hitsata laput vielä, koska ne ovat nyt "auki". Sekä pientä siistimistä vielä.


Onko sulla tuo tolpan alapää tönkkönä tuossa akselissa kiinni? Vai valehteleeko kuva, onko akseli tunkattu ajokorkeuteen? Takakaaret ovat mielestäni hyvän näköiset!

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #52 : 15.01.2015, 22:17:51 »
Tosiaan alapää on tönkkönä kiinni akselissa, mielestäni tuon ei pitäsi tuottaa ongelmaa, koska yläpäähän tulossa orkkistapaiset kumijoustot, sekä akseli siirtyy joustoissa koriin nähden tolpan suuntaisesta.

Mikäli tämä ei toimi käytännössä, niin pitää niveltää tuo. Tosiaan ensimmäinen tälläinen isompi/radikaalimpi projekti meneillään. Onhan noita jokkisbiilejä rakenneltu jo useita, mutta ne ovat tähän verrattuna kovin pienoisia  :)

Tuo ei ole aivan ajokorkeus, ajokorkeus tulee olemaan tuosta kuvasta 40mm matalempi, sillä apujousi painuu kasaan, kun auton laskee maahan.

Kiitos, omasta mielestä kaaret tuovat sitä sporttisuutta autoon. Etuloksut saavat saman käsittelyn aikanaan :)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Amazon 67, kesäkiesi 2015
« Vastaus #53 : 16.01.2015, 14:57:17 »
Jos tolppa tulee kiinni kahdella pultilla alhaalta perästä, mietippä mitä tapahtuu kiihdytyksessä kun perä kiertyy? Joku antaa periksi ja se on melko varmasti iskarin varsi ja sitten tulee tilanteita kun se katkeaa.

Lisäksi perä liikkuu sivuttain jouston aikana ja sama ongelma esiintyy taas.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Kulkukoira  Proturbo