Kulkukoira  Proturbo

Onko automaattilaatikon öljyn vaihtovälin venyminen iso riski?

  • 21 Vastauksia
  • 6663 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Voihan sitä propusta laskea tipan, mutta vaihto kylläkin huuhtelemalla,ei minkään propun kautta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Kun 14 vuotta sitten ostin C70:n, oli lootaöljyt ihan ruskeaa ja haisi palaneelle. Ajettu oli n. 170kkm. Vaihdoin ölpät ja n.60kkm jälkeen uudelleen. Ja sit taas about 40kkm jälkeen. Nyt on mittarissa 370kkm ja vieläkin loota toimii. XC:llä oli ajettu n.250kkm ja eipä ollu vissiin siihenkään automaattiöljyjä koskaan vaihdettu. Oli jo melkein mustaa, kun äskettäin ne vaihdoin. Vaihtoi nätisti ennen ja jälkeen öljyn vaihdon.

Ei sun kannata automaattia ostaa, jos noin paljon tuolta pelkäät ja arvot.

Sent from my SM-G930F


Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Erittäin hyvin sanottu!!

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vie sellaiseen paikkaan vaihtoon, joka tekee sen koneella ts. pesee samalla. Mut nou hätä, itse vaihdoin 80tkm välein ja nyt BMW:llä on mennyt 100tkm välein. Pääasia, että vaihdetaan.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa renee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • www.vrcf.fi
Varasin ajan BG-menetelmällä tehtävään öljynvaihtoon, hintaa tulee 370 e. Juurikaan tuota halvempia tarjouksia en saanut (pks), mutta halvemmallakin olisi päässyt, jos sijainnista olisi tinkinyt. Aika hinnoissa on.

Autolla (V70 2.5T -05) on ajettu 250 tkm ja lootaöljyt on vaihdettu 90 tkm ja 180tkm. Lootahan toimii hienosti, joten pelkohan tässä on, ettei ainakaan paremmaksi tule :) Mutta haluan ihan periaatteessa kokeilla tuon BG-vaihdon, vaikka kalliiksi tulee.

Huolto sisältää pesun, vaihdon, hoitoaineen, vaihteiston vikamuistin luvun, öljylaskurin(?) ja adaptaatioarvojen nollauksen. Raportoin lopputuleman myöhemmin.

No niin, nyt on vaihdettu ja jonkun verran ajettu. Vanha öljy oli jo aika tummunutta, vaikkei kilometrejä edellisestä vaihdosta ollut kuin se 70tkm. Paljon ei laatikon käytös muuttunut, mutta toimivahan se olikin. Pääasia ettei mennyt huonommaksi... Koko vaihto kesti n. 2h ja ainoa kritiikki koskee hintaa, joka on sen nelisensataa.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2018, 14:00:49 kirjoittanut renee »

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Ostin ruotsin tuonti xc60. Ruotsissa vaihdettu laatikko öljyt n. 125tkm. Nyt ajettu 256tkm ja alkoi vaihdot "venymään" . Tänään tuttava vaihtoi öljyt ja oli kuulema erittäin paskasta. 15 litraa meni öljyä kun huuhteli kunnolla ja nyt vaihdot erittäin napakat eikä sellaiset kuminauhamaiset.  Suosittelen vaihtamaan volvoihin kyllö sen maks 80tkm välein. Aikaisemmin joskus omistin -07 v70 jolla silloin oli 225 ajettu ennen ku vaihdettii öljyt. Silloin kyllö laatikko nyki P-D vaihtaessa yms. Mutta sekin korjaantui öljyn vaihdolla
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Tosi tarina hiukan vanhemmasta automaatista: se tekniikka on jo useammannessa korissa, mutta kone+aski-paketin huoltokirja katkeaa kilometrimäärään 807tkm, ja tämä oli vuonna 2007. Kyseessä zf 4hp-22, ja se alkoi par v takaperin luistamaan turbiinilukostaan ajoittain, jolloinka omistaja nappasi öljypohjan askista auki -> sihti niin tukossa ettei fairy mene läpi  :2funny: :2funny: :2funny:. No, mitään uutta laatikkoa, suodattimen perusteellinen pesu (uutta ei ollut siihen hätään ja laite oli pakko saada liikkeelle), vähän uutta öljyä sekaan ja vot, vaihtaapa paljon jämäkämmin ja lukko pitää taas. Ja matka jatkuu....
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Ateho  Elekma