Autodiagnoosi  Carcom Oy

Gyrden -86 kaasari 240

  • 132 Vastauksia
  • 43350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #45 : 26.06.2017, 17:57:30 »
Tulipa tehtyä takakonttiin uusi takaseinä. Vanha selkänojaa vasten tuleva pahvi kun oli kulunut ja taipunut kosteudesta.


Vanerista uusi levy ja venelakkaa päälle niin ei kosteus haittaa.




Sini-valkoinen ruutu kangas kiinni ja ihan siitä siisti tuli. Onpahan vähän väriä kontissa. Auto kun on valkoinen ja sisusta sininen. :P Samalla laitoin 12V tupakansytytin pistokkeen suksiluukun alle.





Takajarrusatulat kunnostettu. Männät putsattu ja kiillotettu. Uudet tiivisteet jne. hyvin liikkuu.
Kohta kasailemaan sisustaa. ;)



Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #46 : 03.07.2017, 01:26:30 »
Takajarruputket uusittu ja taakse jarrut muutenkin kunnostettu. Ainut ongelma vielä kuskin puolen käsijarrukenkien levittäjässä. Vaijerin päästä väljä tappi tippui pois kun sain ruostuneet osat viimein liikkumaan. Tappi ilmeisesti vain prässätty paikoilleen. Pitää kehitellä joku tiukempi tappi tai tappi/sokka viritys. Tilaahan siinä ei ole kovin paljoa.

Takajousiksi vaihdettu -40mm lesjöt. Sisusta pesty ja takapenkkejä vaille kasattu. Helmoja ja pohjaa maalattu ja kotelosuojattu. Monenlaista pikkuosaa hommattu mm. takaroiskeläpät, ehjät etu kaiuttimet ja paljon muuta. Injectorille jälleen kiitokset osista.  O0 Uudet polkimen kumitkin vaihdettu.


Kesäinen tilanne kuva. 8) :)
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #47 : 03.07.2017, 01:53:13 »
Jos tarkoitat sitä osaa jolla se levittäjä on kiinni käsijarruvaijerissa, niin sen tapin kuuluukin olla irtonainen. Se ei pääse putoamaan pois paikoiltaan, kun se levittäjä on asennettuna.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #48 : 03.07.2017, 11:05:21 »
Jos tarkoitat sitä osaa jolla se levittäjä on kiinni käsijarruvaijerissa, niin sen tapin kuuluukin olla irtonainen. Se ei pääse putoamaan pois paikoiltaan, kun se levittäjä on asennettuna.
Juujuu se vissiin on sen verran ahtaampi kolo paikoilleen asennettuna. Heti tippuu vaan se tappi kun vetää vaijerin päätä vähän ulos.  Äkkiä vaikutti että kuuluisi olla tiukemmin kiinni. :P
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (korin kunnostusta)
« Vastaus #49 : 06.07.2017, 19:21:09 »
Siellähän oli kierroksen laikatut löysät jouset eessä. Tilalle laitoin vähän tuoreemmat 1.5 kierrosta lyhennetyt bensan jouset kun sattui hyllyssä olemaan. Jousen pituus tällä hetkellä n.35,5cm.  Vänkärin etu iskari ihan kuollut ja kuskin suht ok. Hyllystä löytyy onneksi käytetyt mutta kunnossa olevat iskarit joten taidan vaihtaa ne ensi alkuun alle. Opiskelija budjetilla kun rakennellaan. ::)


Nyt luulisi pysähtyvän. Uudet levyt, palat ja satulat kunnostettu uusilla tiivisteillä ja männät kiilotettu jne. :P
Pyöränlaakerit tarkistettu ja rasvattu.


« Viimeksi muokattu: 06.07.2017, 19:48:41 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (korin kunnostusta)
« Vastaus #50 : 08.07.2017, 22:37:38 »
Nyt on auto jaloillaan. Jarrut ilmattu ja hienosti toimii. Tältä se nyt näyttää kun on lesjöt takana ja lyhennetyt jouset edessä. Saa nähdä mitä katsuri tuumaa. :P




Hieman on perä ylempänä.

Oven aluset kotelon päältä maalasin korin väriin. Sivuhelmat massataan vielä mustaksi.






« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 22:39:27 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (korin kunnostusta)
« Vastaus #51 : 11.07.2017, 08:11:30 »
Takalasin reunat maalattu ja lasi pysyvästi paikoillaan.


Tulipahan viimein hitsattua takakontin takaseinä ja puskurin päältä tuo reuna. Kaikki hitsailut tehty ja kori kovassa kunnossa. 8) Enää siistimistä ja pikku maalailua.

Haaalistunutta takavaloakin hieman ehostettu. (Vielä pitää tuota yhtä ruutua maalata)
« Viimeksi muokattu: 11.07.2017, 08:25:00 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (korin kunnostusta)
« Vastaus #52 : 18.07.2017, 23:06:39 »
Pakoputken vuodot korjattu ja kaikkea pientä kasailtu. Vielä hieman käsijarrun säätöä ja sitten katsastamaan. Saapa nähdä miten käy. :P Päästöt hieman arveluttaa. ::)


Vanhat kattotelineetkin löysi paikkansa.

« Viimeksi muokattu: 18.07.2017, 23:24:02 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (korin kunnostusta)
« Vastaus #53 : 20.07.2017, 17:03:27 »
Jess!! Nyt on leima paperissa 12 vuoden tauon jälkee. 8) Ekalla näytöllä pomppasi päästöistä kun häkä arvo 7,5 (max4,5). Ja jarru tehostimen alipaine letku rupesi vuotamaan. Seosta pyöräytin laihemmalle ja uus letku niin jopa meni läpi.
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (katsastettu)
« Vastaus #54 : 25.07.2017, 00:28:14 »
Seosta saisi säätää rikkammalle kun vetää vähän laiskemmin kun säädin laihemmalle katsastukseen. Liekkö suuri vaikutus vakio moottoriin jos kireämmän nokkakepin vaihtaisi ja venttiilit tarkistaisi (esim. Joku V-keppi )? ??? Eikös se ole M (vai Y) nokka-akseli vakiona B200K.ssa?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017, 00:51:07 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (katsastettu)
« Vastaus #55 : 25.07.2017, 12:24:10 »
Seosta saisi säätää rikkammalle kun vetää vähän laiskemmin kun säädin laihemmalle katsastukseen. Liekkö suuri vaikutus vakio moottoriin jos kireämmän nokkakepin vaihtaisi ja venttiilit tarkistaisi (esim. Joku V-keppi )? ??? Eikös se ole M (vai Y) nokka-akseli vakiona B200K.ssa?
jostain vihreäkantisesta opuksesta joskus kattelin netissä, kun omaankin tuota nokan vaihtoa miettinyt, että
B 200 K
Norden + Overseas: Y
Europa (ej Norden): L 
En tiedä voiko tuohonkaan ihan sokeasti luottaa

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (katsastettu)
« Vastaus #56 : 25.07.2017, 15:50:16 »
Itse 200k.sta olen Y ja L nokkaa saanut molempia mutta y tuntuis olevan yleisempi. Tainnut molemmat L nokat tullut 398 kannesta ja Y nokat 530 aina. En tiedä onko sillä kannella väliä.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (katsastettu)
« Vastaus #57 : 29.07.2017, 20:38:21 »
Tämän hetken kulutuslukemat ihan miellyttävät 8,8-9L/100km. Ajosta noin 1/3 kaupunkiajoa ja loput maantiellä 80-90km/h vauhtia. Solexi toimii. 8)
« Viimeksi muokattu: 29.07.2017, 23:31:47 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (katsastettu)
« Vastaus #58 : 02.08.2017, 01:02:44 »
Ensi talveksi siistiä sisähommaa suunnitteilla. Kiinnostaisi tuplakaasari moottoria rueta tekemään B230 lohkoon. Samalla opettelisi kannen porttausta. :P

Alustavaa kokoonpano suunnitelmaa:

-B230E tai F lohko uusilla tiivisteillä
-13mm kiertokanget
-Lohkoon lähdöt turbon öljykierrolle valmiiksi. Kierteet lohkoon ja tulpataan
-530 kansi johon kanavien muokkausta ja siistimistä.
-Kireämpi nokka-akseli (esim. V tai Vx3 tms.)
-Kiinalaiset 45mm weberin kopio tuplakaasuttimet
-Sopiva imusarja kaasuttimille.
-Malpassin bensapaineensäädin (vakio mekaaninen b-pumppu riittänee)
-Virtaavampi peltipakosarja esim.4-2-1 tyyppinen.
-Turbon kytkinpaketti. Tod.näk. littupyörällä

Tiedä vaikka vähän voimaakin saisi kehitettyä.
Kestäisi lohkokin tarvittaessa turbottaa jos joskus oikein innostuu.  ;)

Eikös B230E tai F ruiskujen lohkot sovellu täysin kaasutin käyttöön?






« Viimeksi muokattu: 09.06.2018, 02:31:43 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (katsastettu)
« Vastaus #59 : 02.08.2017, 21:19:53 »
Kyllähän lohkot on samat, mutta miksi ihmeessä palata 70-luvulle kun se on jo onnellisesti takanapäin?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Kulkukoira  Proturbo