Autodiagnoosi  Carcom Oy

Akku keskustelu

  • 563 Vastauksia
  • 196354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #210 : 12.01.2017, 08:51:15 »
Kolme tuttavaani, kaikilla Volvo XC 70 Taksiajossa siis ovat autojen omistajia, kertoivat että ovat ajaneet Volvoilla taksiajoa noin 10-30 vuotta ja uusimmissa autoissaan eli viimeisen 5 vuoden aikana on mennyt akku/vuosi jopa 2 akkua vuodessa, kirosivat tuon start & stop järjestelmän kun monessa autossa sen saa päälle tarvittaessa mutta Volvoissa se on kuitattava aina erikseen pois ja se kuulemma on ollut heidän havaintojensa mukaan varsinainen akkusyöppö? Kaikkien autoissa on niin sanottu Volvon tehoakku.

Kertokaapa nyt net autot/merki,t jossa Start/Stop on oletuksena pois päältä. Itse olen ajanut vain sellaisilla, joissa se on oletuksena päällä ja sen saa pois napista (muillakin kuin Volvoilla). Tämä on ihan loogistakin, koska ko. toiminto vaikuttaa päästöihin.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #211 : 12.01.2017, 19:26:39 »
Kertokaapa nyt net autot/merki,t jossa Start/Stop on oletuksena pois päältä. Itse olen ajanut vain sellaisilla, joissa se on oletuksena päällä ja sen saa pois napista (muillakin kuin Volvoilla). Tämä on ihan loogistakin, koska ko. toiminto vaikuttaa päästöihin.
Tuli virheellinen viesti joten korjaan sen nyt, Kiitos kun kysyit ettei jää turhaan tänne väärää tietoa! PS. Korjatkaa jos jollakulla on muunlaista tietoa kuin tässä alla oleva.

Huom! Kirjoitin "kun monessa autossa sen saa päälle tarvittaessa mutta Volvoissa se on kuitattava aina erikseen pois".
Tarkoittaa Suomeksi: Monessa autossa =( Mercedes )on se mistä voi muuttaa merkkiliikkeessä toiminnon niin että ominaisuuden saa vain tarvittaessa päälle! Muista merkeistä en tiedä kuin tämän: Volvolla sanoivat että eivät kytke sitä pois?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #212 : 12.01.2017, 22:21:35 »
Volvolla ei taida olla virallista reittiä S&S poistoon. Jotain anturia pitäisi huijata. Mikähän olis sellainen, joka ei liiaksi vaikuttaisi muihin toimintoihin? Vaihdetunnistin manuaalisessa?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #213 : 13.01.2017, 06:36:19 »
Tuli virheellinen viesti joten korjaan sen nyt, Kiitos kun kysyit ettei jää turhaan tänne väärää tietoa! PS. Korjatkaa jos jollakulla on muunlaista tietoa kuin tässä alla oleva.

Huom! Kirjoitin "kun monessa autossa sen saa päälle tarvittaessa mutta Volvoissa se on kuitattava aina erikseen pois".
Tarkoittaa Suomeksi: Monessa autossa =( Mercedes )on se mistä voi muuttaa merkkiliikkeessä toiminnon niin että ominaisuuden saa vain tarvittaessa päälle! Muista merkeistä en tiedä kuin tämän: Volvolla sanoivat että eivät kytke sitä pois?
Eikös tässä "syyllistytä" verokikkailuun, kun auton päästöt on saatu pienemmiksi (paperilla) tuolla S/S toiminnolla ja sitä kautta verot on pienemmät. Eli ymmärrän hyvin, etteivät lähde poistamaan tuota S7S ominaisuutta merkkihuollossa ;)
Tosin olikos se nimimerkillä Taksari, jolla on uusi V90:nen, niin hänen autostansa on käsittääkseni ohjelmoitu tuo S/S pois?
Ehkä se "työkaluista" voidaan hyvällä syyllä ohjelmoidakin pois ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #214 : 13.01.2017, 08:10:59 »
Silti voi ajatella että akun uusiminen tuottaa päästöjä
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #215 : 13.01.2017, 10:30:57 »
Eikös tässä "syyllistytä" verokikkailuun, kun auton päästöt on saatu pienemmiksi (paperilla) tuolla S/S toiminnolla ja sitä kautta verot on pienemmät. Eli ymmärrän hyvin, etteivät lähde poistamaan tuota S7S ominaisuutta merkkihuollossa ;)
Tosin olikos se nimimerkillä Taksari, jolla on uusi V90:nen, niin hänen autostansa on käsittääkseni ohjelmoitu tuo S/S pois?
Ehkä se "työkaluista" voidaan hyvällä syyllä ohjelmoidakin pois ::)

Eikö S/S nimenomaan ole vain kikka jonka avulla porsaanreiästä sujuvasti livahdetaan läpi. Aiheesta taitaa olla tutkimustuloksiakin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #216 : 13.01.2017, 10:35:41 »
Eikö S/S nimenomaan ole vain kikka jonka avulla porsaanreiästä sujuvasti livahdetaan läpi. Aiheesta taitaa olla tutkimustuloksiakin
Jos paljon kaupungissa ajelee, niin kyllä kait tuo jotain auttaa. Omassa Vm2014 XC60:ssä oli 169g/km päästöt ja 2015 malliin tuli S/S systeemi, niin päästöt putosivat 149g/km. Todellisesta elämästä en sitten tiedä 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #217 : 13.01.2017, 13:16:54 »
Ei tuo pahimmasta päästä verohuijaus voi olla, kun kojelaudassa on laillinen nappi poiskytkentään. Eikä toimi pakkasella tai jos pitää kytkintä pohjassa tai autossa on kuuma tai kylmä, jne...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #218 : 13.01.2017, 13:18:48 »
Jos paljon kaupungissa ajelee, niin kyllä kait tuo jotain auttaa. Omassa Vm2014 XC60:ssä oli 169g/km päästöt ja 2015 malliin tuli S/S systeemi, niin päästöt putosivat 149g/km. Todellisesta elämästä en sitten tiedä 8)

Niin se todellinen elämä juurikin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #219 : 13.01.2017, 14:00:22 »
Ei tuo pahimmasta päästä verohuijaus voi olla, kun kojelaudassa on laillinen nappi poiskytkentään. Eikä toimi pakkasella tai jos pitää kytkintä pohjassa tai autossa on kuuma tai kylmä, jne...
Tosiaan onhan noissa kaikissa tuo ON/OFF nappi. Eli sitä vaan painamaan, jos ei S/S toiminto nappaa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #220 : 15.01.2017, 15:47:54 »
Ostin 31.12.2015 volvon liikkeestä alkuperäis akun, akku ei enää jaksa käyynnistää eberiä yli 10 asteen pakkasessa, vaikka oli ladattu. Menin liikkeeseen, ja tekivät pikatesterillä testin jonka mukaan akku on "bad and replace"  100% ladattu mutta 72% kapasiteettiä. Sanoin, että akku on vuoden ja 9 päivää vanha. Ei mennyt takuuseen koska vuoden takuu. Kysyivät, että ostanko uuden. Sanoin että ostan, mutta muualta.

Huomasin, että akun navassa oli leimaus jonka mukaan akku oli ostohetkellä jo melkein 2 vuotta vanha, muistelin että mittaessani jännitettä akkua asentaessa sen jännite oli luokkaa 12,2v. Oli varmaan sulffanoitunut ja siksi huono. Olkaa tarkkoja uutta ostaessa, että on tuore akku. Hain uuden akun akkuliikkeestä ja keskustelin akku asioista, niin sanoivat juuri sen hyllyssä seisottamisen tuhoavan akun jos sitä ei välillä ladata ja varaustila alenee.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #221 : 15.01.2017, 20:42:52 »
Moi, tuo oma Bosch 100ah, päällä lukee S5013. Mitä mahtaa tarkoittaa, olisko valmistus aika? :o
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #222 : 15.01.2017, 21:28:01 »
Moi, tuo oma Bosch 100ah, päällä lukee S5013. Mitä mahtaa tarkoittaa, olisko valmistus aika? :o

Olisipiko viikko 50, vuosi 2013

Edit: onko tuo stanssattu napaan vai millälailla merkitty?

Edit edit: Bosch näkyy vissiin käyttävän kirjaimia A-M (tammi-joulu) ja 0-9 (vuosi)

http://www.ilmc.org/Basel%20Project/Workshop/Guides/Bosch%20Technical%20manual%20for%20LAB.pdf
« Viimeksi muokattu: 15.01.2017, 21:35:57 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #223 : 15.01.2017, 21:30:55 »
Olisipiko viikko 50, vuosi 2013

Edit: onko tuo stanssattu napaan vai millälailla merkitty?
Ei tarkoita valmistusaikaa, koska S5013 on vain akun tyyppi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #224 : 15.01.2017, 21:46:07 »
Ei tarkoita valmistusaikaa, koska S5013 on vain akun tyyppi.
Jep, oli siinä tarrassa, missähän se valmistus aika olisi, navoissa ei mitään.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Kulkukoira  Proturbo