Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut moos€ tänään kello 13:56:52 »
Auto ei ole ollut liikennekäytössä tuona 2015-2021 aikana, joten sen takia ei kilsojakaan ole tullut.

Mutta mikä syy sille oikein voi olla? Ei tää mikää keräilyharvinaisuus kuitenkaan ole. :P
2
Suutari teki minulle uuden avaimen, mikä käy sekä takaluukkuun että hansikaslokeroon.
Success!
Volvossani on siis käynnistyksenesto, minkä he pystyivät parittamaan. Prosessi vaati aikaa reilusti yli tunnin. Auton luona piti käydä 4 kertaa. Systeemi luovuttaa osan datasta ja sitten lukittuu 15 minuutiksi. Aikamoista high-techiä. Ei ollut Volvo 240:ssä tuollaista.
Avain ja Lukkopalvelu Laune Oy Lahdessa vaikuttaa hyvin ammattitaitoiselta.
 https://www.avain-jalukkopalvelu.fi/
Avaimen hinta oli 120€.
Kiitos myös Volvon edustajalle Autosalpalle. He antoivat avaimen jyrsintäkoodin kiltisti pyydettäessä, vaikka tiesivät että heidän oma avain-business menettää siinä rahaa.

Takaluukun lukko kääntyykin vain pikkuisen vastapäivään, jolloin pelti ei ole tiellä kuten ensin luulin. Uusi avain sopii myös hansikaslokeron reikään vaikka se ensin näytti liian kapealta.
Asiat loksahtavat kohdalleen, kirjaimellisesti.

Tahdoin kirjoittaa, että auto on nyt uuden veroinen, mutta tosiaan tankin luukun lukko ei toimi. Asia ei ole häirinnyt, mutta aion korjata senkin.
3
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Gazza tänään kello 13:32:36 »
Käynnyt kovasti kiinnostamaan XC90 ja V8 versio. Alla oleva kiinnostelisi kovastikin, mutta ihmetyttää rekkaritietojen perusteella että autolla olisi ajettu 2015-2021 välisenä aikana vain 28km.

https://www.nettiauto.com/volvo/xc90/14232473

Auto ei ole ollut liikennekäytössä tuona 2015-2021 aikana, joten sen takia ei kilsojakaan ole tullut.
5
Mulla oli V70:ssä, sen hankkiessa, outo lukkojuttu, kun kaukosäätimestä avatessa piti aina painaa kaksi kertaa nappia. Joka kerta. Syyksi selvisi se, että edellinen omistaja oli repinyt tankin luukun lukon moottorisalvan kokonaan pois, johdot plugineen siellä vaan roikku. Hommasin romuttamo-osan tilalle ja keskuslukko toimi sen jälkeen yhdellä napin painalluksella. Tosin se romis osa ei eka toiminut toivotulla tavalla, vaan se kyllä kävi lukossa, mutta palasi samantein takaisin auki. Se osa auki ja perinpohjainen puhdistus ja rasvaus, niin lukko alkoi toimimaan normaalisti. On toiminut jo vuosia.
Minun Volvossani tuo tankin luukun lukko ei toimi. Luukussa oleva vastakappale on murtunut ja teipattu. Toimiiko itse lukkomekanismi auton rungossa? En tiedä. Pitää tutkia. Tavoite on päästä sanomaan, että auto on uuden veroinen, mutta tämän lukon takia se ei ole ... vielä.
6
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp tänään kello 13:21:49 »
Nyt livenä nähtynä täytyy kuten paikan päällä sanoinkin nostaa hattua, on kyllä hienosti tehty ja hieno auto. Pientä kateutta tunnen myös ;)
7
Projektipäiväkirjat / Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 13:20:23 »
Mulla on penkin sivukiinnike raudoille koriin tehty kokonaan uudet kiinnityskohdat koriin. Auton alkuperäiset penkin kiinikkeet poistettiin ja korvattiin kahdella putjella helma kotelo - keski tunnelivälille. Hitsattu kiinteiksi.

Niihin kuppipenkkien sivukiinniikkeet pultataan kiinni.

Sit taas osa vöiden silmukoista on hitsattu, mutta penkkien alla olevat munavyön silmukat on vaan pultattu.
Oliko sulla vielä kolmipistevyöt? muistelen että leimaan ei saa jos on 4, 5 tai 6-pistevyöt? tarkotan sisi että valjaitten lisänä vakio vyöt?
8
Mitä öljyä oot käyttäny?
Paljonko ajettu?
Vaihtolaatikoita saa yksityisiltä alkaen n. 150-200 €.
9
Nyt on ollut Volvo odottamassa taas inspiraation ilmaantumista...

Kummastuttaa, ettei Vidassa ole mitään viitteitä laatikon öljynpaineista siellä missä kaikki muukin livedata on valittavissa näkyville. Kun esim. niiden solenoidien ottama virta kyllä näkyy. Jos sen siellä pitäisi olla niin hyvin on piilotettu. Enkä Vidan haullakaan onnistunut mitään asiaan viittaavaa löytämään.

Öljyt tuli katsottua ensimmäisen testilenkin jälkeen, kyllä ne rajamerkkien välissä olivat. Kaikki vaihteet kytkeytyvät päälle, mutta mitä enemmän on kierrosta koneessa niin sitä kovemmin nykäisee kytkiessä. Vapaalta D:lle menee pehmeästi, ykköseltä kakkoselle jotakuinkin nätisti jos ei anna paljon kierroksia. Muuten paukkuu enemmän tai vähemmän. Pakin kytkeminen heilauttaa koko autoa väkivaltaisesti.

Akku on vaihdettu viime kesänä, mutta pitänee vielä tuota akkubuuttiakin koittaa.

Siniselle soittelin niin veikkauksena oli joko vaan kulunut pakka tai ehkä ohjelmavika. Ehkä sen laatikon ohjelmankin voisi sitten koittaa vielä päivittää. Eli uusin ohjelma sisään jos ei jo ole ja uusiksi vaikka olisikin.
10
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: xc 60 ei kännisty
« Uusin viesti kirjoittanut pikkis60 tänään kello 12:33:15 »
olikohan näissä akun plusnavan yhteydessä iso sulake joka syöttää päävirran startille.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Carcom Oy  Ateho