Carcom Oy  Ateho

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 424849 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #30 : 26.09.2014, 15:08:39 »
On vielä ihan pakko.....   :-[
Kuinkas hyvin se kontti liikkuu? Viimeksi kun luin niin pätkii, jokunen aika sitten pätki kanssa yms?
Ihan mukavasti se liikkuu vakioahtimelliseksi. Ahdistin rajoittaa kulkua aikas paljon, mutta talvi on tulossa, joten kulkua ei tarvita yhtään lisää.

Ja väitätkö ettet ole mistään saanut oppia? Et ole käyttänyt valmiita XDF:iä, softia yms mitä ovat muut LH nikkarit tehneet? Sekä ylipäätään sitä isoa määrää reverse engineeringiä mitä ovat monet muut esim bricksillä tehneet? Ainiin, unohdin että olet ainut maailmassa joka tietää kyseisestä moottorinohjauksesta yhtään mitään :-[

Saanut oppia? Kyllä, tutkimalla muutamaa sataa eri autojen lastuja, jotka olen aikojen saatossa asentanut.

XDF:n tein itse ja tunerpron ostin Mansurilta. Toki katsoin mallia muista XDF:stä ja sitten kaivelin biniä ihan omin kätösin.
Suutinten skaalaus-tempun ja monet muut jutut opin aivan itse ja kerroin sen suutinten skaalaus-tempun myös julkisesti mm. bricksillä ja täällä.

Jos tutkisit asiaa poskensoittamisen sijaan, olisit tiennyt tämän kaiken jo etukäteen.  :pomo:

Jos tämä skaalaustemppu olisi ollut yleisessä tiedossa, olisi mielivaltaisen kokoisille suuttimille lastuja myynnissä. Vaan kun ei ole näkynyt.
Minullapa on 420cc/598cc ja 668cc suuttimilla Wiinalla tai Bensalla toimivat "lastut".   8)
6 kpl erilaisia siis!

Mikä siinä on vaikeata myöntää, että olen keksinyt jotakin LH:sta, mitä muut eivät aikaisemmin tienneet.   :o

Kaikkein tragikoomisinta tässä on se, että he jotka eivät ole LH:ta koskaan säätäneet, tulevat kertomaan minulle mitä sillä voi tehdä ja mitä ei!  :facepalm:

Ja ihan mainintana, olen kyllä aktiivisessa kirjeenvaihdossa Jensin ja Vladin kanssa.   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

AUH

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #31 : 26.09.2014, 17:45:53 »
Semmonen tässä tuli mieleen kun mikan näitä myynnissä olevia lastuja monesti manaa, niin oletko ollu heidän kanssa tekemisissä jotta meille tavan tallaajille saatais markkinoille ns parempia bulkki lastuja?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #32 : 26.09.2014, 17:52:16 »
LH kun ohjaa vain 4-pyttystä niin ei top 1 ole enää realistinen. 6-cyl tinakoneet megalla on jo sen verta kova sana.. Tietty jos joku haluaa varjokisat nopeimmasta nelarista..

Luulis sun tietävän, että LH:lla voi ohjata kahta bankkia ja vaikka V8 kuten 928 Possussa.  ;D


Suutinten skaalaus-tempun ja monet muut jutut opin aivan itse ja kerroin sen suutinten skaalaus-tempun myös julkisesti mm. bricksillä ja täällä.

Mikä siinä on vaikeata myöntää, että olen keksinyt jotakin LH:sta, mitä muut eivät aikaisemmin tienneet.   :o

Kaikkein tragikoomisinta tässä on se, että he jotka eivät ole LH:ta koskaan säätäneet, tulevat kertomaan minulle mitä sillä voi tehdä ja mitä ei!  :facepalm:

Tuo on totta että suuttimien skaalausta ei ole kukaan muu maailmassa julkisesti kertonut. Ja LH vihaajat koskaan yhtään kunnon lastua ajanut/tehnyt/kokeillut? Niissä on iso ero.

Tärkeintä auton moottorinohjaimena on SÄÄTÖ. Huonoilla säädöillä hyvälläkin moottorinohjaimella saa pelit rikki, vai mitä Hegeh? (provo, vitsi elä suutu) ;D
Saahan tuota tehoa vaikka tuplakaasareilla jos siitä kiinni. Lähinnä pointtina se että LH:ta pystyy säätämään ja vielä helposti. Toimiva, halpa ja järkevä.
Megan säätäjät siirtyy megaan, sekin on toimiva, halpa... Ei ehkä paras kylmäkäynnistyksiltään (en tiedä uusimmasta).

Ne ketkä ei ole LH:ta säätänyt lastuja eivät taida ymmärtää että senkin saa toimimaan oikeasti isommilla tehoilla hienosti kuten "parempi moottorinohjaus".
Säätö on tärkeintä.

Esim. Ruotsissa vehkeet kestänyt vuosia hienosti nipussa ja isoilla tehoilla. Täällä tyydytään Fordin OHC turbottamisessakin n. 250hp (männät eivät muka kestä) kun Ruotsissa säätämällä megalla vakio OHC:sta saadaan nelosella alkavia lukuja. Siinä on EROA.

Säätö on tärkeää, ei moottorinohjaus tai kuka sen säätänyt. Kunhan se on just niinkun pitää!

Semmonen tässä tuli mieleen kun mikan näitä myynnissä olevia lastuja monesti manaa, niin oletko ollu heidän kanssa tekemisissä jotta meille tavan tallaajille saatais markkinoille ns parempia bulkki lastuja?

Taitaa ongelmana olla raha. Itteäni ainakin vituttaisi luovuttaa suorat binäärit ihmiselle kuka vääntää niistä 50€ kpl rahaa ITSELLEEN. Kehuen tietenkin että hän itse ne tehnyt.

Tarkotus auttaa harrastajia, ei lastukauppiaita suorilla binääreillä. (tosin taida kukaan bulkkilastu vääntäjistä ymmärtää oikeasti LH:n päälle...  :pomo:)

Ohjeethan on jo Mikanin topicissa, bulk lastut silti samaa (miksi muuttaa kun nekin myy)

Eihän se monestikkaan ole itse ruisku joka sitä maksimitehoa rajottaa. Monesti tulee vaan se säädettävyyden helppous vastaan eli ei maksa vaivaa jollain vakio ruiskulla ruveta sääteleen ku helpommalla pääsee aftermarketti ruiskulla. Monet vakio ruiskut on paljo monipuolisempia mitä nykyset kalliitkin ruiskut mutta juuri toi säädettävyyden vaikeus tekee niistä vähemmän koukuttavia.
Mut jokainen taapertaa tyylillään.  ;D

Onko toi LH ruisku ilmamassamittarin/määrä perässä vai map-anturin?

Tuo on totta. Sitä kun ei ymmärretä. Pitää aina olla joka osa "FULL RACE" et saa "tehoa". Vakiot on paskoja.  :P  ::)

IMM.

Hymy huulessa kirjotettu. Miettikää hetki ja lukekaa uusiksi. Tässä nyt oikeasti kukaan nostamassa Mikania jalustalle jumalankorvaajaksi.
Mikan tehnyt hienon työn, ehkäpä bulk lastutkin paranee?  ;) (vinkki lastuttajille)

Rohkeasti Ostrich käsiin ne ketkä sitä harkitsee.  :)

ps. LH on hieno laite, toimiva. Ne ketkä sitä käyttää ei tee ihmisestä huonompaa. Mutta siitä ei tarve siirtyä pois ihan heti Megaan tjsp.
eli voitaisiinko tämän asian vääntö lopettaa jo?
« Viimeksi muokattu: 26.09.2014, 17:54:43 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

AUH

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #33 : 26.09.2014, 18:12:33 »
Tuo raha kysymys nousi itelläki mieleen. Lähinnä sitä tässä mietin et mikan tiedolla saatais varmasti markkinoille parempia lastuja kuin nyt on. Jotenni erikoista et jos yhdellä on noin paljon tietoa niin miksi lastun tekijät eivät koita jollain opilla saaha yhteistyötä aikaseksi?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #34 : 26.09.2014, 18:13:27 »
Tein kaiken täydellisesti ja minussa ei ole mitään vikaa. Vika oli hajoilevissa osissa!  :2funny:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #35 : 26.09.2014, 18:18:50 »
Tuo raha kysymys nousi itelläki mieleen. Lähinnä sitä tässä mietin et mikan tiedolla saatais varmasti markkinoille parempia lastuja kuin nyt on. Jotenni erikoista et jos yhdellä on noin paljon tietoa niin miksi lastun tekijät eivät koita jollain opilla saaha yhteistyötä aikaseksi?

Niinpä! Sitä minä ja mikankin miettii!  :o

Tein kaiken täydellisesti ja minussa ei ole mitään vikaa. Vika oli hajoilevissa osissa!  :2funny:

Ai ai ai, oisit antanu vielä yhden mahdollisuuden LH:lle.  :P

Ei vaa Hegeh lisää painetta kattilaan ja vähemmän hajoilevia osia.  :)  :3/4 jättää sen:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #36 : 26.09.2014, 18:43:36 »
Tuo raha kysymys nousi itelläki mieleen. Lähinnä sitä tässä mietin et mikan tiedolla saatais varmasti markkinoille parempia lastuja kuin nyt on. Jotenni erikoista et jos yhdellä on noin paljon tietoa niin miksi lastun tekijät eivät koita jollain opilla saaha yhteistyötä aikaseksi?

Olen eräällä lastuttajalle yrittänyt kertoa jo asioita, mutta ilman vastakaikua.
Ja koko työtäni en valmiina anna kopioitavaksi, sillä ei ole oikein, että teen työn ja joku muu tekee sillä rahaa!   :buck2:

Suomalaiseen luonteeseen kuuluu ehdottomasti se, ettei naapurin kanssa tehdä yhteistyötä ja kaikki yritykset auttaa jotakuta säätämisen alkutaipaleelle tulkitaan ylimielisyydeksi ja niin edelleen.

Mutta tässä topicissahan voitaisin jatkaa siitä, mitä LH:lla saa aikaiseksi ja mitä ei.  Ja ennenkaikkea miten se tehdään!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #37 : 26.09.2014, 18:48:12 »
Eihän se monestikkaan ole itse ruisku joka sitä maksimitehoa rajottaa. Monesti tulee vaan se säädettävyyden helppous vastaan eli ei maksa vaivaa jollain vakio ruiskulla ruveta sääteleen ku helpommalla pääsee aftermarketti ruiskulla. Monet vakio ruiskut on paljo monipuolisempia mitä nykyset kalliitkin ruiskut mutta juuri toi säädettävyyden vaikeus tekee niistä vähemmän koukuttavia.
Mut jokainen taapertaa tyylillään.  ;D

Jep!  Tässä tapauksessa sanon säätötaipaleeni tehtyäni, että LH on yllättävän helppo säätää.


Onko toi LH ruisku ilmamassamittarin/määrä perässä vai map-anturin?

IMMun.

Ja senkin voi veivata ihan millaiseksi viitsii näpertää linearisointi kippuran.
Ainoa rajoite sille on se, että kippuran koko on 1*256.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #38 : 26.09.2014, 18:49:44 »
LH vs Mega vertailussa annan yhden ison pisteen LH:n tehdastekoisuudelle
Johtosarja, anturit, liittimet, jne on valmistettu teollisesti ja "mätsäävät" toisiinsa

Megan kasaa yleensä joku alan harrastaja.
Juotosvika, huono kontakti johtosarjassa, väärin skaalattu anturi, bitti vinossa koodissa...
-Ei tule mun käyttö kulkineeseen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

AUH

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #39 : 26.09.2014, 19:05:11 »
Olen eräällä lastuttajalle yrittänyt kertoa jo asioita, mutta ilman vastakaikua.
Ja koko työtäni en valmiina anna kopioitavaksi, sillä ei ole oikein, että teen työn ja joku muu tekee sillä rahaa!   :buck2:
Nyt ollaan asian ytimessä. Luulis et saisit työstäsi riittävät provikat? Ainu syy miksi tätä jankkaan on et saatais parempaa markkinoille! Over and out.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #40 : 26.09.2014, 19:31:19 »
Mutta tässä topicissahan voitaisin jatkaa siitä, mitä LH:lla saa aikaiseksi ja mitä ei.  Ja ennenkaikkea miten se tehdään!
Tämä on jännä tietää mitä kaikkea sillä voidaan saada toimimaan :P

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #41 : 26.09.2014, 20:11:22 »
Nyt ollaan asian ytimessä. Luulis et saisit työstäsi riittävät provikat? Ainu syy miksi tätä jankkaan on et saatais parempaa markkinoille! Over and out.

Tässä tulee sitten vielä se Crlt+C ja Crlt+V ongelma.  Kaikkien on helppo kopioida se lastu ja myydä sitä omiin nimiinsä.

Suojatun lastun minä uskallan myydä, enkä tarkoita mitään Xorrauksia tms. simppelia, vaan ihan oikeaa rauta-palikkaa.

Jahka olen sen saanut väsättyä, voin myydä Wiinalastun polttoaineen ja syttypuolen, sillä mikään vakiolastu ei Wiinan kanssa toimi kunnolla.

Nyt vain tuo pirskatin sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä haittaa harrastuksia rajusti!

Tämä on jännä tietää mitä kaikkea sillä voidaan saada toimimaan :P

Niimpä!   ;D

Onhan niitä valmiita lastuja sitäpaitsi olemassa 3" immulle ja isommille ruiskuillekin. Veikkaisin että tälläkin foorumilla joku, joka on ottanut lh:lla aika paljon enemmän tehoa kuin sinä, tietää kyllä miten se ohjaus toimii milläkin setillä ja kauppaa ihan lastujakin tavan kansalaisille. Siitä hommasta vaan puuttuu tuo älytön meuhkaaminen kokonaan.

Puhut vastoin tietoa ja ymmärrystä!  :nuhtelu

Kaikki tähän astiset suutinten "sovitukset" on tehty pelkästään IMMua muokkaamalla.
Miksi Wiinalastuja ei tiettävästi ole kaupan maailmalla juuri lainkaan?  Ainoa jonka tiedän, on Dirkin tekemä.

Wiinalastun tekeminen edellyttää nimittäin suutinten manupulointia ja jos sitä ei osaa oikein, ei wiinalastua pysty tekemään.

Juu, varmasti moni on ottanut Volvosta pirusti enemmän tehoa kuin minulla on tai tulee koskaan olemaan, mutta tämä ei olekkaan minulle mikään kilpailu mun iskä on vahvempi kuin sun, koska mun mutsi antaa molemmille selkään!  :2funny:

Tee mikan lastuja myyntiin kun kerran osaat.

Teenkin aikanaan, kunhan olen ratkaissut Crlt+C ja Crlt+V "ongelman".  ::)

Ja kyllä meikäläisen tekemillä lastuilla liikkuu jo Wiina, että bensa-autoja, mutta vain luotettavilla tyypeillä on sellaiset.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #42 : 26.09.2014, 20:15:20 »

Olen eräällä lastuttajalle yrittänyt kertoa jo asioita, mutta ilman vastakaikua.


Mitäs Raamattu sanookaan totuudenpuhujista ja yösijoista.

Oma lähetymiskulma moottorinohjauksen valintaan menee käyttötarkoituksen kautta, jos haluaa sen vinokoneesta max. 300 hp ulos, niin voi mennä vielä alkuperäisellä pakosarjalla ja isolla Mitsulla. LH olisi mun valinta.

Tuosta kun noustaan seuraavalle tehoportaalle, niin autosta menee kyllä kaikki uusiksi.

Filosofinen kysymys on se, että mitä 500 heppaisella merikontilla sitten tekee?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #43 : 26.09.2014, 20:39:10 »

Filosofinen kysymys on se, että mitä 500 heppaisella merikontilla sitten tekee?

Varmaankin yhtä paljon ku 700hp  lankulla ajaa suoraan!

Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #44 : 26.09.2014, 20:52:17 »
Optimointi vaatii kuutioittain polttoainetta ja satoja säätötyötunteja
-Vai mitä mikan?

Jep! Setin kohdilleen hierominen vaatii aikaa ja tupakkia!  Sehän haiskahtaa työteliäälle!  :o
No, mitä sellaista vaivaa näkemään, kun muutakin voi tehdä ja asiakkaat ovat "tyytyväisiä".  ???

Toimivan ns. bulkki-lastun saan tehtyä kunhan setti on hyvin tarkoin rajattu.

Tosin minäkään en varmasti tule tarjoamaan Wiinalastua kuin täsmälleen samalle setille kuin itselläni on. Sillä saa sen ~300hv nurkkaan tehoja isommalla föönillä (suuttimet rajaavat). Vakioahdistimella on tyytyminen vähempään.

Mitäs Raamattu sanookaan totuudenpuhujista ja yösijoista.

Se näkyy jo tässä viestiketjussa oikein hyvin!  :-[  :facepalm:

Oma lähetymiskulma moottorinohjauksen valintaan menee käyttötarkoituksen kautta, jos haluaa sen vinokoneesta max. 300 hp ulos, niin voi mennä vielä alkuperäisellä pakosarjalla ja isolla Mitsulla. LH olisi mun valinta.
Tuosta kun noustaan seuraavalle tehoportaalle, niin autosta menee kyllä kaikki uusiksi.
Jep!

Filosofinen kysymys on se, että mitä 500 heppaisella merikontilla sitten tekee?
Säätämisen jälkeen näyttävän kaadon?  ::)    V:>


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Kulkukoira  Proturbo