Ateho  Elekma

Kaasarit ruiskun tilalle?

  • 84 Vastauksia
  • 27089 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #15 : 26.06.2015, 11:36:09 »
Eikös GT6 olekkaan kg trimningin tuottama? ELK

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #16 : 26.06.2015, 16:04:26 »
Voisin tässä ensalkuun kokeilla nyt niillä suuttimilla katotaan mitä tapahtuu :)
Miten ne T5 suuttimet käyt tohon 240 bensakiskoon yms? Olis kiva tietää millanen homma edessä ELK
Ilmottelen lisää kun oon saanu suuttimet vaihettua!
Sellanen muutos vielä että se FBn boxikin tuli hommattua kun sattu sopivasti löytymään :)
Ei muutakun osia oottamaan ja asennuksen iloa!
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 19:21:58 kirjoittanut Kaksnelikantti96 »
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #17 : 26.06.2015, 23:59:04 »
Jos löydät esim ne oranssit T5 suuttimet niin ohmiarvo on sama kun vakioissa ja ne käy muutenkin 1:1 suoraan kiinni. Niiden kanssa jos ajaa bensalla niin suosittelisin haalimaan vielä sen 2.5bar paineensäätimen kaveriks niin ei olis ihan hillittömän sakeella.

En tiedä kun en ole testannut, mutta uskaltaisin veikata että yli 200hp kasitappisesta 2.3 vaparista tarvii semmosen nokan jolla en kyllä itse käyttöautoajoa viittisi kovin kauaa ajaa, ihan koneen luonteen pitämiseksi jotenkin järkevänä suosittaisin ainakin ensialkuun pysymistä volvon orggisnokissa, jos tekee jotaki kisakireetä vaparia ni sitten eri asia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #18 : 27.06.2015, 09:58:31 »
Mulla on ajossa B230F  D-nokalla ja FB-boxilla
-Ei ole FB boxi ihan optimi D-nokan kanssa

Asiaan:
D-nokalla imuventtiili menee suhteellisen aikaisin kiinni. Dynaaminen puristussuhde on korkea
Jos kantta on laskettu 1,5mm ja ajat bensalla niin väittäisin että kone nakutta
Siihen ei auta suuttimet tai sytkämyöhäköt
Sinuna siirtyisin E85 polttoaineeseen
« Viimeksi muokattu: 27.06.2015, 12:46:02 kirjoittanut Veksi »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #19 : 27.06.2015, 10:20:09 »
Eikös GT6 olekkaan kg trimningin tuottama? ELK

No yhteistyötähän Kent Karlsson on tehnyt Volvon kanssa kuten moni muukin Volvolla työskennellyt. Se nokka löytyy vanhemmastaVolvon lisävarusteluettelosta aivan GT-6 merkinnällä.  Steffansson on myös myynyt sitä ulos, kuten muutakin Volvon kamaa A-ryhmän l..laitteista alkaen.  Voit kysyä sitten yv.nä lisää näitä asioita kun eivät ne sinällään liity aiheeseen mitenkään. :pomo:
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #20 : 27.06.2015, 13:39:40 »
Mulla on ajossa B230F  D-nokalla ja FB-boxilla
-Ei ole FB boxi ihan optimi D-nokan kanssa

Asiaan:
D-nokalla imuventtiili menee suhteellisen aikaisin kiinni. Dynaaminen puristussuhde on korkea
Jos kantta on laskettu 1,5mm ja ajat bensalla niin väittäisin että kone nakutta
Siihen ei auta suuttimet tai sytkämyöhäköt
Sinuna siirtyisin E85 polttoaineeseen
En kyllä nyt usko että nakuttaa olen nyt 3päivää seuranut nakuanturia LH boxista ja ikinä ei ole sytkäboxi käskenyt antamaan nakurikastusta ???
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #21 : 27.06.2015, 17:09:05 »
Tuosta FB:n boksin tarpeellisuudestakin voidaa olla ihan kahta mieltä. Viimeisiä 240:iä myytiin myös kohtalaiseksi harvinaisuudeksi jääneellä B230FX koneella jossa oli 531 kansi, VX(3?)-nokka ja uloshengityksen hoiti 240 Turbon putkisto. Ei muutoksia moottorinohjaukseen verrattuna tavalliseen B230F:ään, teho 136 hevosvoimaa. Samaa settiä sai myös Volvolta tehtaan virallisena virityssarjana B230F-koneisiin 700-sarjalaisiin, pelkät rautamuutokset siinäkin ja sama teholukema.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #22 : 27.06.2015, 18:25:45 »
En kyllä nyt usko että nakuttaa olen nyt 3päivää seuranut nakuanturia LH boxista ja ikinä ei ole sytkäboxi käskenyt antamaan nakurikastusta ???

Jos ei ihan nakuta niin väännön kippipiste voi olla ylitetty, joissakin kuormitus tilanteissa

FB-boxia, tai pelkkää FB-lastua (ajaa saman asian) kannattaa kokeilla
Oman auton kulku parani selvästi FB-boxilla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #23 : 27.06.2015, 19:15:31 »
Tuosta FB:n boksin tarpeellisuudestakin voidaa olla ihan kahta mieltä. Viimeisiä 240:iä myytiin myös kohtalaiseksi harvinaisuudeksi jääneellä B230FX koneella jossa oli 531 kansi, VX(3?)-nokka ja uloshengityksen hoiti 240 Turbon putkisto. Ei muutoksia moottorinohjaukseen verrattuna tavalliseen B230F:ään, teho 136 hevosvoimaa. Samaa settiä sai myös Volvolta tehtaan virallisena virityssarjana B230F-koneisiin 700-sarjalaisiin, pelkät rautamuutokset siinäkin ja sama teholukema.

Niinpä sai sarjoja.  ;) Sitten tuota puristusta on FK ja K ,ja tietysti E koneissakin reilut 10. Tietenkin jos hoitaisi sytkyn pelkällä lohkojakajalla jollain näistä olevilla jakajilla, niin voisi ennakkokäyrän saada melko sopivaksi aivan pienillä muutoksilla keskipakosäätimeen. Mahdollisuuksiahan on paljon, kunhan ensin päättää mitä haluaa.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #24 : 27.06.2015, 19:41:19 »
Niinpä sai sarjoja.  ;) Sitten tuota puristusta on FK ja K ,ja tietysti E koneissakin reilut 10. Tietenkin jos hoitaisi sytkyn pelkällä lohkojakajalla jollain näistä olevilla jakajilla, niin voisi ennakkokäyrän saada melko sopivaksi aivan pienillä muutoksilla keskipakosäätimeen. Mahdollisuuksiahan on paljon, kunhan ensin päättää mitä haluaa.

FK 10 ?  ??? ??? ???

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #25 : 27.06.2015, 23:26:59 »
Noniin elikkä haalittuja osia mitä ensviikolla saapuu:
Oranssit T5 sumut
Ja se FBn boxi
Katsotaan mitä saadaan aikaseksi 8)
Paineensäädinkin hommataan (jos jollain on 2,5bar säädintä niin saa kaupitella) jos ei löydy niin eikös joku säädettävä olis sitten fiksuin? Onko kokemuksia esim: malpassista?
Seurailen nyt vielä tota nakutusta ettei sitä esiinny tähän asti ollu aina OK!
Mites se RE85 kannattasko sitäkin kokeilla? Mitä muutoksia vaatii?
Kokeillaan nyt kuitenkin ensin tuolla normi 98 bensalla
Seuraava kysymys liittyykin sytkäpuolen muutoksiin:
Onko visioita millä sitä saisi parannettua yms?
Kiitos taas kun olette viitsineet valaista tyhmää! :)
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #26 : 28.06.2015, 07:55:42 »
Jos 530 kannen tilalle panee 531:sen niin kyllä puristus laskee eikä nouse.
Niinpä sai sarjoja.  ;) Sitten tuota puristusta on FK ja K ,ja tietysti E koneissakin reilut 10. Tietenkin jos hoitaisi sytkyn pelkällä lohkojakajalla jollain näistä olevilla jakajilla, niin voisi ennakkokäyrän saada melko sopivaksi aivan pienillä muutoksilla keskipakosäätimeen. Mahdollisuuksiahan on paljon, kunhan ensin päättää mitä haluaa.
FK-koneessa on kyllä alle 9 puristus, 8.7 osimoilleenn.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #27 : 28.06.2015, 09:35:13 »
E85 muutokset toimineet itsellä laittamalla suuttimet kertoimella 1,3 ja aikaistamalla sytkää 3 astetta maadoittamalla kaksi sytkäpurkin pinniä
Aika juostenkustu viritys mutta toimii vähintään yhtä hyvin, jopa paremmin kuin bensalla. 240 farmarin kulutus B230f koneella noin 12Litraa/100km
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #28 : 28.06.2015, 12:02:16 »
FK 10 ?  ??? ??? ???

No ei ollut tässä dokumenttia lähellä joten lähti ulkomuistista.  Kuitenkin esimerkkimoottoreita löytyy useita.;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #29 : 28.06.2015, 13:33:47 »
Mitkä kaksi sytkäboxin pinniä tulee maadottaa RE85 käytössä?
Nuo T5 suuttimethan riittäisi myös viinalle?  :o
Voisi ihan mielenkiinnostakin kokeilla :)
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo