Kulkukoira  Proturbo

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2273 Vastauksia
  • 687712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nvg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #45 : 17.08.2011, 12:45:02 »
http://etanol.nu kertoo kaiken...lähes. 5-sylinterisiin on käytetty kahta tapaa (taidan toistaa itseäni), joko kahta muunnoskittiä, tai sitten yhtä nelikanavaista, jossa kaksi sytytysjärjestyksessä peräkkäin olevaa pytty on kytketty ruiskut rinnakkain ensin vuorossa olevan ohjaukseen.

nvg

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #46 : 17.08.2011, 14:05:13 »
Niin -taitaa sittenkin olla tuttua tekstiä ;D Ainakin hyvät flashbackit sai.

Poissa V.O.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #47 : 18.08.2011, 09:36:20 »
Joku aika sitten googlailin lontooksi asian perässä, silloin löytyi 4, 6, ja 8 pyttyisille settejä. 5-sylinterisiä ei äkkiseltään löytynyt. Hakusanoista ruotsiksi olisi apua.. Flexifuel, Volvo, E85 ja -- (muutossarja, ohjelmointi tjsp.)
Täällä näyttäisi olevan 5-pyttyisille muutoskitti.
Volvo V70 2.5T -04 / Honda XL 1000 Varadero -99

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #48 : 18.08.2011, 09:57:50 »
MIKSEI YLEMMÄS SUOMEEN  ;D

http://www.st1.fi/index.php?id=309&maa=station_fin&palvelut[]=62

Tampesteri näyttäis olevan edelleen lähin, onhan noita tullut muutaman kuukauden sisään puolet lisää jo  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #49 : 18.08.2011, 10:00:55 »
Melko suolaisen hintainen toi 5-pyttyisten muutossetti -tuolla valmistajalla. 495 eur. Muut mitä ovat silmiin sattuneet liikkuu 100-200e luokassa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #50 : 18.08.2011, 10:20:31 »
Täällä näyttäisi olevan 5-pyttyisille muutoskitti.

Mitähän toi tollainen "muutoskitti" oikeastaan tekee? Mieleen tulee hieman nämä turbodieseleiden "tehoboksit". Jos asennuksessa ei kerran tehdä muuta kuin tökätä toi boksi liittimien väliin, niin eiköhän toi silloin perustu anturidatan huijaukselle tai muuten vaan käske syöttämään soppaa enemmän.

Näin niinkuin amatöörinä tulisi mieleen, että satsaisin ton 500€ mielummin siihen ntc-vastukseen (<1€?) sekä loput maksaisin jollekin softahemmolle joka räätälöisi softan sopivaksi E85:lle?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #51 : 18.08.2011, 10:37:22 »
Eiköhän toi huijaa anturidataa ihan niin kuin muutkin boxit. Saman voi tehdä ohjelmallisesti, jos ja kun joku sellaisen tekee.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #52 : 18.08.2011, 11:08:45 »
(5 x bosch liittimet) uros ja naarasmallia + poksi. = Suutinjohtojen väliin tuleva huijari?  :2funny:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #53 : 18.08.2011, 11:13:05 »
No miten kuvailisit paremmin tuon boksin toimintaa -se mitä käytännössä tekee on jo aiemmin selvinnyt?

Poissa nvg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #54 : 18.08.2011, 11:37:01 »
boxit pidentävät ruiskutussuuttimien aukioloaikaa niin että että boxiin tulee sisälle alkuperäinen ruiskutuspulssi, ja siihen lisätään sitten logiikalla n % aikaa perään. Lisäksi voi olla kytkös lambdaan, tai sitten boxi voi seurata pulssien leventymistä ja kaventumista, ja sen perusteella arvailla, mihin suuntaan säädetään koko hommaa (esim. polttoaineen vaihtuessa).

Kylmäkäynnistyksessä lisäävät raakasti aukioloaikaa paljon, päätös tehdään joko anturilla tai esim. niin, että virta pitää olla kytkettynä 5s ennen starttia, jos kylmä.

Huomenna tankkaus Haaparuottissa, tässä justiin mietin, laittaisinko sen sarja-ntc:n ja valintakytkimen, että voisi kokeilla...saa sii.

nvg
« Viimeksi muokattu: 18.08.2011, 11:38:44 kirjoittanut nvg »

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #55 : 31.08.2011, 11:41:40 »
Noniin, nyt saa Kuopiostakin RE85sta, helpottuu reissaaminen siellä suunnalla.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #56 : 31.08.2011, 12:29:18 »
Oma projekti jäissä, kustannusten takia. Suomesta 5 -pyttyiselle saatava boksi on vielä hintava. Todellista säästöä ei saa ja on vaikea perustella ylimääräistä sijoitusta.

Eiköhän jostain sopivan hintainen kävele vastaan..

Paljon muuten RE85 tällähetkellä maksaa Suomessa. Polttoaine.net ei noteeraa ja asemia harvassa.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #57 : 31.08.2011, 13:54:36 »
Viimeksi taisi olla kun tankkasin jotain 1,17 euroa.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #58 : 31.08.2011, 14:00:38 »
Viimeksi taisi olla kun tankkasin jotain 1,17 euroa.

Keitä kahvia!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #59 : 31.08.2011, 14:20:04 »
Mikähän mutteri The_ottob:eellä meni mutkalle?

Eli plus, miinus nollaan pääsemiseksi 95 voisi maksaa about 1,52e/l. Nyt Pk-seudun keskihinta 1,54e/l. Oletuksella että kulutuslisä on sen 30%.

Eli "oikein" hinnoiteltu, hyötyä et saa, mutta vihreydestä ei tarvitse maksaakaan -paitsi kärryn vaatimat muutokset.

Hemmetti kun ton bensan katsastuskin lähestyy, ei viitsisi ottaa vikakoodeja sekatankkauksella..
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 14:21:37 kirjoittanut D5GT »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo