Carcom Oy  Ateho

V70 D5 AWD -05 "BananaRanch Edition" (+S60 2.4T -01 huoltojuttuja...)

  • 260 Vastauksia
  • 82404 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Täytyy sanoa että itsellä ei kyllä persus kestä awd:tä tämän verran ajettuna tämänkään takia, pakko odotella noita sähköisiä nelivetoja onko ne ostamisen arvoisia 10v vanhoina.

Mielenkiinnolla odotan, mitä vikoja hybrideissä tulee vanhemmiten. Veikkaan, että nämä mekaaniset hommat on vielä melko edullisia ja itse tehtävissä...

Eli kun sääntöjä tulkitsee tarpeeksi väljästi niin napa saa olla sulana lattialla :))

Miksi napa pitäisi sulattaa kun katkaisu- ja hiomalaikka on keksitty? Pienempi riski rälläkällä hajottaa vetoakseli kuin plasmalla tai kaasulla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Mielenkiinnolla odotan, mitä vikoja hybrideissä tulee vanhemmiten. Veikkaan, että nämä mekaaniset hommat on vielä melko edullisia ja itse tehtävissä...

Juu en ole täysin varma nykyvolvojen laadusta. Mutta jos suurimmat ongelmat on softissa, ehkä ne saadaan kuntoon 10 vuodessa. Oma hybridikokemus on että priuksessa 200tkm ja 10v meni ilman sähköongelmia, mutta polttomoottoriin tuli öljynkiertohäiriö vaikka autolla ajettu enimmäkseen pitkää matkaa ja huollettu ohjelman mukaan (15tkm öljynvaihtoväli).
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Miksi napa pitäisi sulattaa kun katkaisu- ja hiomalaikka on keksitty? Pienempi riski rälläkällä hajottaa vetoakseli kuin plasmalla tai kaasulla.

On ihan sama sulattaako navan ympäriltä, kun ulompi nivel pitää kuitenkin vaihtaa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Mielenkiinnolla odotan, mitä vikoja hybrideissä tulee vanhemmiten. Veikkaan, että nämä mekaaniset hommat on vielä melko edullisia ja itse tehtävissä...

Noin ne sano kaasareistakin kun ruiskuja alko tulemaan. Eipä ole kaasarien jatkuvaa huoltoa ja lähtökohtaisesti aina väärin toimimista juuri kellään jäänyt ikävä.

Sähkövetosessa on huomattavan paljon vähemmän särkyviä ja huollettavia osia kuin mäntämoottorissa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
On ihan sama sulattaako navan ympäriltä, kun ulompi nivel pitää kuitenkin vaihtaa.

Keksitkö muuten että mistä tähän saisi ulompaa niveltä? Jos en ihan väärin katsonut, niin Volvolta saa vain koko vetarin...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Keksitkö muuten että mistä tähän saisi ulompaa niveltä? Jos en ihan väärin katsonut, niin Volvolta saa vain koko vetarin...

Haluaisin ensin nähdä akselin tarkemmin ennenkuin voi mitään sanoa varmaksi. Hyvällä tuurilla taakse menee sama nivel kuin eteen, mutta Volvojen kanssa tuntuu sille, että auto on kasattu niillä osilla mitä hyllyssä sattuu kullakin hetkellä olemaan :D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Haluaisin ensin nähdä akselin tarkemmin ennenkuin voi mitään sanoa varmaksi. Hyvällä tuurilla taakse menee sama nivel kuin eteen, mutta Volvojen kanssa tuntuu sille, että auto on kasattu niillä osilla mitä hyllyssä sattuu kullakin hetkellä olemaan :D

Ei mene sama kuin eteen. On aika reippaasti järeämpi sekä akseli että nivelet edessä. Melkoinen mehupilli toi takavetari! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tuon V70 operaation valmistuttua uskalsin ottaa työn alle myös S60:n. Kuukauden päivät on nippu isompia suuttimia odottanut asennusta, kiitos vaan kaupoista JuHaU!

Jos nyt oikein katsoin spekseistä, niin nuo siniset suuttimet ovat noin 10% isommat kuin alkuperäiset. Vaihdoin viikonloppuna nuo kiinni, kävin miltei tyhjään tankkiin pistämässä E85 noin puolilleen (jätin varaa jos ongelmia tulisi...) ja ei kun ajelemaan. Pari päivää on ajeltu lähes pelkällä E85:lla eikä vikavaloa näy. Toimii hyvin kaikinpuolin. Vanhoilla suuttimilla syttyi vikavalo ja tallentui vikakoodi lambdasopeutuksesta jos E85 osuus tankissa oli yli puolet.

Pitää nyt vielä hetki seurata, mutta jos homma toimii niin kirjailen dokumentin aiheesta suuttimien numeroineen ja marssin konttorille muutoskatsastukseen. Pitäähän sitä Traficomilta joutilaat rahat kerätä pois! :D



Tähän voisi myös raportoida, että käyttäjänimimerkki jopatsu sai tänään b-kortin teoriakokeen läpi ja perjantaina iltapäivällä olisi ajokokeen vuoro. Voi olla että vähän joudumme tässä viikolla oikein harjoittelemaan tuota ajamista, kovin montaa kertaa emme ole oikein erikseen lähteneet ajamaan harjoittelua varten, vaan opettelu on sujunut kaiken normaalin liikennöinnin ohessa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Juu raportit pöytään miten käy ja kuinka onnaa mä oon kiinnostunut tekeen saman. Riittääkö etanolisointi rahat suuttimien hankintaan?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Riittääkö etanolisointi rahat suuttimien hankintaan?

Hienosti ja jää ylikin kun ostaa Naantalin...Hämeenlinnan Sinisen tarjouskorista!

Mutta ei nuo ihan mahdottomia maksa uutenakaan, tässähän tuo sama suutin on jonka laitoin. Kyseessä siis T5 koneen suuttimet.

https://www.autodoc.fi/bosch/1150361
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ja laitetaan tähän tosiaan vielä muistiin / tiedoksi kenties jollekin muullekin nämä S60 suuttimien numerot ja speksit:

Alkuperäiset B5244T3 / 2.4T :
 - Bosch 0 280 155 831
 - ruskeat (oranssit?)
 - Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min.]: 237 (~300cc)
 - Vastus [Ohm]: 12
 - Liitin Bosch EV6 (vai sittenkin EV1?)

Uudet B5234T3 / T5 :
 - Bosch 0 280 155 830
 - (vaalean)siniset
 - Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min.]: 261 (~330cc)
 - Vastus [Ohm]: 12
 - Liitin Bosch EV6 (vai sittenkin EV1?)


EDIT: muokattu tietoa tuosta liittimestä. Tuon EV6 tiedon kopsasin vaan Boschin / suuttimia myyvän liikkeen spekseistä. Kuvia katselemalla näyttää enemmän kyllä EV1 liittimeltä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2019, 14:00:06 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Hienosti ja jää ylikin kun ostaa Naantalin...Hämeenlinnan Sinisen tarjouskorista!

Mutta ei nuo ihan mahdottomia maksa uutenakaan, tässähän tuo sama suutin on jonka laitoin. Kyseessä siis T5 koneen suuttimet.

https://www.autodoc.fi/bosch/1150361
OK

Luulin että noissa olis se EV-1 liitin... no pitää katto mikä on jos meille tulee se V70.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
OK

Luulin että noissa olis se EV-1 liitin... no pitää katto mikä on jos meille tulee se V70.

EV-6 on kyllä käsittämättömän p*ska liitin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Nyt kävin tankkaamassa S60 tankin täyteen raakaa tavaraa. Pari päivää ja noin 100 kilometriä on nyt viinan voimalla ajettu, ei vikakoodeja vieläkään.

Seurataan tilannetta, mutta alku vaikuttaa erittäin lupaavalta tällaiselle budjettiluokan kompromissiratkaisulle. Nuo -830 suuttimet pitäisi tälle koneelle ja tehoille riittää hyvin E85 käyttöön netistä löytyvien suutinlaskureiden perusteella. Vaikuttaisi jopa siltä, että nuo alkuperäiset -831 suuttimet ovat hieman ylimitoitettuja tähän koneeseen. Joten en usko että tuolla 104-oktaanisella polttoaineella tulisi ongelmia liian laihalle menemisestä.

Mutta lopullinen totuus selviää sitten kylmäkäynnistyksissä talvella. En jaksa uskoa että kovasti liian rikkaalle vetäisi bensalla ajellessa, sillä suuttimien kokoero on aika pieni kuitenkin.

Muille voisin silti suositella muutossarjan laittamista, mutta tämä nyt on tällaista kokeilua ja "luin ohjeet netistä, tein itse ja säästin" -henkeä minulla. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vaimo kertoi eilen, että S60 oli sammunut heti käynnistyksen jälkeen. Oli vaatinut pari uutta starttia, käynyt hetken aikaa huonosti mutta sitten tasaantunut. Moottorin vikavalo oli ilmestynyt tauluun. Tuon pienen hetken jälkeen auto oli tosin toiminut moitteetta, ainoastaan vikavalo loimotti mittaristossa.

Minä tietysti vähän säpsähdin että eikö se sitten toiminutkaan viinalla.

Mutta koodien lukaisu paljasti, että kaasupolkimelta oli tullut koodia, "faulty signal". Enpä jaksa uskoa että e85 kokeiluun liittyy mitenkään, mutta nyt tietenkin vähän pelottaa että onko tuo poljin sitten tulossa tiensä päähän? Onko näissä jotain juttuja, että otetaan irti, putsaillaan ja taas toimii...vai alanko suosiolla metsästämään purkuosaa?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Kulkukoira  Proturbo