KL-varaosat  Race.fi

2002 S60 — 2.4T

  • 83 Vastauksia
  • 17289 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #45 : 30.06.2021, 12:53:02 »
Jos listat pilattu aiemmin kuumailmapuhaltimella niin ei aineet imeydy.

Huolellinen putsaushan tuossa on kaiken A ja O, eli vanhat vahajäämät yms pois ensin.

Todennäköisimmin homma meni puihin tuon puhdistuksen takia, tosin kuuluisiko tuommoinen 15ml pullo riittää kaikkiin ulkoisiin muoviosiin?

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #46 : 30.06.2021, 13:33:35 »
Todennäköisimmin homma meni puihin tuon puhdistuksen takia, tosin kuuluisiko tuommoinen 15ml pullo riittää kaikkiin ulkoisiin muoviosiin?

Riittää. Olen kaksi S60:iä käsitellyt.

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #47 : 01.07.2021, 20:07:40 »
CFE Ultra on saapunut! Softien asennus läppärille, moduulin päivitys, ominaisuuksien säätö, moduuli OBD-porttiin ja avot.  :)

Kaistanvaihtovilkku ja digitaalinen nopeus saavat kiitosta näin ”ensikilometrien” jälkeen — vielä kun ikkunoiden kaukosäädön saisi toimimaan kuten pitää helteitä ajatellen, kokeillaan ensihätään lukituksen kaukosäätimen pariston vaihtoa.









« Viimeksi muokattu: 01.07.2021, 23:24:00 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #48 : 10.07.2021, 00:59:12 »
Tänään tuli maalattua ässän maski. Maaliksi valikoitui RUBBERCompin mattamusta kumimaali.



Lähtötilanne oli melko karu: maskin maalipinta itsessään oli jo kulahtanut ja haalistunut, sekä maskiin poratut reiät lisävalojen ylätukia varten pistivät silmään jo kauempaakin katsottuna.








Joten eipä muuta kuin kumimaali käteen ja suihkuttelemaan! Suihkutin ainetta viitisen kerrosta, joista jokaisen suihkutuskerran välissä oli noin 15-20 minuuttia väliä.








Maalailun jälkeen kumimaalipinnasta tuli tuoreeltaan tämän näköinen, osaisiko joku asiantuntija kertoa kuuluuko kumimaalin olla tuoreena ja juoksevana näin vetistä röppöä?





Noh, lopputuloksesta tuli kuitenkin parempi kuin lähtökohta. Lisävalojen ylätukien reiät jätin aukinaisiksi tulevaa syksyä ja talvea varten, mutta nyt niistä näkyville työntyvä muovin valkoharmaa väritys ei enää pistä silmään.








Tämän lisäksi tuli käytyä pitkästä aikaa perinteisellä perjantai-illan kaupunkikruisingilla katselemassa meininkejä, jonka yhteydessä nappasin sitten muutamat kuvat.

Laitoin myös rekisterikilven paikalle kuuluvan keskilistan paikoilleen Gtechniq C4 -käsittelyn jälkeen. Tuota listaa en ole mielellään pitänyt paikoillaan siitä syystä että sen myötä kilven vakiopaikka on ollut reilusti alempana keulalla, joka sitten on omaan silmääni näyttänyt melko tönköltä ja vanhantyyliseltä. Nyt kuitenkin sain tehtyä asian suhteen kompromissin joten nostin kilpeä mahdollisimman korkealle ilman että kyseenomaista listaa tarvitsi rei'ittää, eikä keulan ulkonäkö mielestäni järkkynyt juuri yhtään.














Kyllä ne uudet vanteet vaan täytyisi hommata, ei tätä enää jaksa pahemmin katsella kun auto muuten alkaa miellyttää silmää, mutta vanteet ovat yhä murheenkryyni. Tästä puheen ollen, mikäli jollakulla on jäämässä ylimääräiseksi 18'' vanteita renkaineen Pohjois-Savon alueella, laittele yksityisviestiä.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2021, 22:57:05 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #49 : 13.07.2021, 23:19:04 »
Jatketaan monologia — töistä tuli vietettyä ruhtinaalliset neljän päivän vapaat mökkeilyn merkeissä. Hätävarjelun liioitteluun vedoten näin mökkeilyn oivana tilaisuutena jynssätä ässän penkit sekä imuroida sisustat.


Penkit puhdistin kuvassa näkyvillä tököteillä seuraavanlaisesti: penkin läpikotainen imurointi, aineen suihkutus penkille yksittäiset osa-alueet kerrallaan jota seuraa intensiivinen harjaus. Tämän jälkeen aineen vaikutusta odotellaan n. 30sec-1min, jonka jälkeen aine sitten imuroidaan huolellisesti pois. Aine toimii muuten hyvin ja puhdistaa penkit, mutta mukana tuleva wuntsikkamainen tekoesanssi tuo mieleen takapenkkikaljoittelut ja subbarien pauheen, joka ei itseäni kyllä pahemmin miellytä.

Matoille en tällä kertaa tehnyt sen suurempia puunauksia, läpikotainen imurointi ja kopistelu sai riittää — nyt alan myös ymmärtää miksi kumimatot ovat monelle ensisijaiset.  :D





Kuljettajan penkki olisi vaatinut useamman ja voimakkaamman käsittelykerran ollakseen täysin puhdas, jätin homman nyt siihen vaiheeseen että suurimmat tummenemat persien alta saivat kyytiä.





Takapenkit sen sijaan ovat säilyneet hienossa kunnossa (vaikka koirasuoja ei aina 100% penkkejä suojaakkaan), yksi käsittelykerta per penkki riitti saamaan istuimet lähes salonkikelpoisiksi.








Ässän kyydissä kulkee hyvin usein emäntäni lisäksi myös kuvassa poseeraava pieni herra, tämän takia pyrin imuroimaan ja puhdistamaan sisätiloja usein — tosin onhan pölytön, havunneulaton sekä ylipäätään puhdas kabiini muutenkin suurta plussaa.


« Viimeksi muokattu: 13.07.2021, 23:27:27 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #50 : 15.07.2021, 18:08:46 »
Tänään vaihtui jakohihna, vesipumppu sekä moniurahihna kilometrimäärän ollessa 245778 — huolettomia kilometrejä siis edessä taas.  :)

Myöskin jo aiemmin puheena olleiden käynnistysvaikeuksien sekä bensanhajujen syyksi löytyi huonoilla kiinnityksillä oleva polttoainetankin huohotinputki. Tämä tulee sitten olemaan oma lukunsa joka pitää laittaa jiiriin ajallaan, mieluiten kuitenkin mahdollisimman pian.

Auto alkaa muuten olla tekniikaltaan ja alustaltaan kunnossa! Ainoat viat mitä nyt enää mieleen tulee ovat ratin ääriasennossa ollessa vetoniveliltä kuuluva naksutus, alapallonivelen(?) lonksuminen esteissä sekä polttoaineluukun moottorin väsymisestä johtuva katkonainen toiminta. Siitä olen tyytyväinen että ongelmia auton kanssa on ollut kaikenkaikkiaan kohtalaisen vähän, kaikki osat ja palat joita on vaihdeltu ovat kuitenkin olleet kuluvia ja muutenkin ajallaan vaihtokuntoon meneviä. Täytyy pitää Volvo siistinä ja hyvässä kunnossa niin iloa ja ajonautintoa riittää pitkäksi aikaa.  :)
« Viimeksi muokattu: 15.07.2021, 18:10:41 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #51 : 16.07.2021, 21:18:14 »
Siniseltä noudettu OEM polttoainesuodatin varaosakoodilla 30620512, tämä löytää itsensä paikoilleen sitten samalla kun polttoainejärjestelmän huohotinputki tuikataan kuntoon.




Sekä töiden jälkeen innostuin kokeilemaan Aliexpressistä tilattuja T5-kantaisia valkoisia ledejä mittaristoon. Testasin näitä ledejä virtalähteelläni jo parisen kuukautta sitten, irtonaisena palaessa ovat puhtaan valkoiset, mutta kun ne työnnetään mittaristoon... noh...




Ei.

Osaisiko joku ohjeistaa ledejä/lamppuja joiden avulla mittaristosta saisi ihan rehellisen valkoisen eikä mitään Fast and Furious -neonsinistä? Valkoiset ledit toimivat kylläkin ECC:n paneelissa sekä valokatkaisijassa oikein hyvin.




« Viimeksi muokattu: 16.07.2021, 23:03:57 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #52 : 18.07.2021, 13:07:14 »
Hieman aihetta sivuten, tulipas hommattua AliExpressistä VXDIAG sekä piraattiVIDA siihen kaveriksi, asennus oli kohtalaisen helppo Windows 10 -käyttöjärjestelmään vaikka vaatikin muutaman tunnin työtä ja tutkimista. Nyt täytyy kyllä ihmetellä että miten sitä on aiemmin pärjännyt ilman tätä.  :o

Pari vikakoodiakin tuli noudettua: PDM-003E sekä CEM-6A02, ilmeisesti pelkääjän puolen takaoven lukituksessa jotain häikkää vaikka lukitus kuitenkin toimii kuten pitää, mikä lie sitten syynä tässä?
« Viimeksi muokattu: 18.07.2021, 13:19:56 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #53 : 23.07.2021, 19:50:10 »
Polttoainetankin huohotinputki on nyt kunnolla paikoillaan, sekä PA-suodatin on nyt vaihdettu, käynnistykset tuntuvat hieman rauhoittuneen. Kilometrejä oli vaihdon hetkellä 245998.

Apple CarPlayta viimepäivinä käyttäneenä ihastuin tuohon järjestelmiin ja nyt polttelisi hommata soitin tuolla ominaisuudella. Onkos tosin perus Android-käyttiksellä pyörivä soitin parempi kuin soitin joka on yhteensopiva tuon Carplayn kanssa?
« Viimeksi muokattu: 23.07.2021, 20:02:18 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #54 : 26.09.2021, 14:53:29 »
Alkuviikolla Boschin alkuperäinen laturi sai väistyä uuden vastaavan Hellan (8EL 011 711-591) tieltä. Latausjännite vajosi vanhalla laturilla ajossa 13V tietämille, nyt uuden generaattorin myötä ollaan pysytty lähes kokoajan 14V tietämillä. :)

Tuli tuossa äsken myös putsailtua sisätiloja: ensin perusteellinen imurointi, jonka jälkeen paketillinen vauvojen kosteuspyyhkeitä meni yhdessä hujauksessa, voi jestas että niihin tarttui törkyä! Nyt on taas mukava matkustaa puhtaalla autolla.

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #55 : 24.10.2021, 12:48:37 »
Pientä tilapäivitystä: talvinakit vaihdettu alle, renkaina Goodriden nastakumit mallia IceMaster Spike Z-506. Tulivat aiemmin kesärenkaiden kanssa olleiden 16'' vanteiden päälle, nyt on taattua nastapitoa — viime talven kitkarenkaiden sekä (aavistuksen) kierojen vanteiden. Ensi kesäksi tulisi siis viimein aiheelliseksi katsella uusia vanteita, mikäli teiltä lukijoilta on jäänyt ylimääräiseksi 17-18'' vanteita, tarjouksia saa heitellä!

Valokatkaisijaa tuli myös "modattua" sen verta että alkuperäisen manuaalisen korkeudensäädön katkaisijan kuorina on nyt orggis xenonien katkaisija, katsotaan mennäänkö tällä katsastuksesta läpi, ajovalojen pesurit tosin tulisi vielä tässä joskus laitella takaisin paikoilleen, ne kun lähtivät lähes heti veks silloin kun auto siirtyi minulle ajoon.

Öljyn kulutusta on tullut myös seurailtua, nämä jo varttuneemmat elämää nähneet bensaturbot taitavat tykätä paremmin paksummista öljyistä tuon 5W-30 -lierun sijaan.

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #56 : 12.01.2022, 12:13:44 »


Hyvää uutta vuotta! S60 on hyrskytellyt eteenpäin ilman sen kummempia huolia tai murheita, bensavolvon lämpimät kyydit näillä pakkasilla ollut todella mukava juttu. Tänään päästömittaus ja sittenpä pääseekin varailemaan ajan katsastukseen.  :)

Ohessa vielä video nykyisen valosetupin toiminnasta aiheesta kiinnostuneille.

https://www.youtube.com/watch?v=9p8ik7zLsMQ
« Viimeksi muokattu: 12.01.2022, 12:19:15 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #57 : 12.01.2022, 12:59:50 »
Hienoa tekemistä kaiken kaikkiaan ja erinomaiset valokuviot kyllä autossa niin lähelle kuin kauaskin.

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #58 : 12.01.2022, 14:15:46 »
Hienoa tekemistä kaiken kaikkiaan ja erinomaiset valokuviot kyllä autossa niin lähelle kuin kauaskin.

Minä kiitän  :)  kyllähän tähän valoharrastukseen on mennyt lukemattomia tunteja perehtyen tekniikkaan, toimintaan ja käyttötapoihin.

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #59 : 15.01.2022, 13:27:25 »


Ässä katsastettu ilman sen kummempia murheita.  :)

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

 

Proturbo  Autodiagnoosi