Siis mikä kina tää taksien sähköistyminen nyt on?
Muutama tesla on on taksina, joten kyllä se jollain tasolla siihen soveltuu, kolmivuoroajossa voi tietysti tuottaa ongelmia, toisaalta jos taksitolpalla on myös pikalatausasema, niin eiköhän silläkin pärjäisi. Jos kyytiin loikkaa joku joka haluaa päästä taksilla johonkin ihan tautisen kauas, niin sitten se kai pitäisi ajaa taksiasemalle ja siirtää poka polttisautoon, ei tapahdu kovin usein noita. Jos sattuu jokin poikkeustilanne niin että ajoa on jatkuvasti, niin jossainkohtaa se Tesla on pysäköitävä latinkiin, mutta ei tuollainenkaan tilanne jokapäiväinen ole. Pikaisella laskelmalla tuollainen 200tkm vuoteen ei pitäisi olla mikään ongelma Teslalle, 40km/h keskinopeudella 3800h vuodessa aikaa latailla.
Taloudellisesti tuossa ei ole mitään ylivoimaista, ellei Tesla sitten rapistu käsiin ja rahat menee korjaamoon. Alkupääoma on tietysti Teslassa isompi kuin Avensiksessa, mutta itse ajaminen on edullisempaa, ja pidentämällä autonvaihtoväliä saa viimeistään katettua suuremman pääomakulun. Taksien autoveron palautus tietysti hieman sotkee tätä ainakin toistaiseksi.