Polttomoottoriin vaan saa korvaavaa polttoainetta aika monesta lähteestä. Esim. häkäpönttö on aika vanha keksintö. Patteriautoa onkin vaikeampi ladata jos on sähköverkko nurin ja mistään et saa agrekaatille polttoainetta. Ja ei taida ihan millään halpis alligaattorilla joku tesla ihan äkkiä latautua. Ja jos pahempi skenaario niin empin sattuessa sähköhilavitkuttimet moro, vanha dieseli (tai esim. uaz) senkun raksuttaa.
Sitten voin sähköautoa harkita kun sillä saa vetää minimissään 2000 kg:n perävaunua, toimintasade kärry perässä vähintään 500 km, tankkaus käy tupakkitauon aikana, tavaratilaa min. 6 m³, kantavuutta noin 1500 kg ja omamassa pari tonnia.
Mitenkähän muuten noissa onnettomuustilanteessa pelastuhenkilöstö voi olla varma ettei korissa ole jännitettä? Jotkut suojat noissa on, mutta nekin voi mennä rikki. Ja litiumakkupalothan ei mitenkään tavattoman harvinaisia ole. Autopalossa vielä akkujen jäähdyttäminenkin vaikeaa kun sijaitsevan pohjassa piilossa.