Teslan voi hyvin huoltaa itse tai muualla kuin Teslalla. Huollot on täysin omistajan omasta tahdosta kiinni eikä huoltoleimojen puute vaikuta takuuseen mitenkään. Mitään valmistajan määräämää huoltoväliä ei siis ole. Jarrunesteet siellä vaihdetaan jos ne ovat analysaattorin mukaan vaihtokunnossa. Raitisilmasuodatin tietty hyvä vaihtaa vuosittain. Jarrut (Brembon levyjarrut) on hyvä avata ja putsata silloin tällöin, ne voi jumiutua käyttämättömyyttään. Muuten huolto on tarkistuksia mm alustaan. Softahn päivittyy netin yli automaattisesti, siihen ei tarvita huoltoa.
Lataaminen onnistuu sieltä mihin tulee sähköä. Toki okt yleensä löytyy 3-vaihetöpseli joka antaa nopemman yön yli latauksen kuin valovirta. Mutta kun auto seisoo joka tapauksessa yleensä 10h kotipihassa, niin tuo latausteho on aika merkityksetön kun harva päivittäin vetää yli 200km työmatkaa.
"Jos päätät viedä ajoneuvosi muuhun kuin Tesla-liikkeeseen huollettavaksi tai korjattavaksi, ota huomioon, että tästä mahdollisesti aiheutuvat ongelmat voivat vaikuttaa takuuseen."
EU alueella auton saa viedä minne vaan (minkä vaan) huollettavaksi, mutta se täytyy tehdä (täydellisesti) huolto ohjelman mukaan. Tämän tiedon etsiminen on ollut kuulemma erittäin vaikeaa.
Esim. Akkupakettia 8v/200tkm koskeva takuu koskee materiaali ja valmistusvikoja. Onko siis vaikka 5v vanhassa 100tkm ajetussa Teslassa akun vaihto valmistusvika vai ei...
Tuntunut olevan ei vastaus olevan suosittu ainakin täkäläisellä toimipisteellä.
Ei sillä, Volvollahan sama idea, pidetään kaikki tieto mahdollisimman paljon talon sisällä, jolloin kukaan muu ei voi korjata tai huoltaa autoa oikein. Harvalla on uusille volvoille olemassa ethernet vehkeet kun varsinainen can väylä on siellä mennyttä jo. Sama OBD pistoke kyllä molemmissa, toisessa päässä vaan ihan täysin eri laitteisto/softat.
Mikä tavallaan ymmärrettävää, molemmat pieniä valmistajia ja jokainen euro takasin on tärkeää.