Käytännössähän 90% vedystä tehdään maakaasusta, eli kyse on siten fossiilisesta polttoaineesta, joka toki palaa puhtaasti.
Sähköllä vetyä voidaan tietysti myös tehdä, mutta liikkumisen kannalta olisi ekologisempaa käyttää se sähkö akun kautta sinne sähkömoottoriin, lähinnä vain ylijäämäsähköllä tehtävä vety on ekologista, muuten se on lähinnä ideologista.
Sillä vedyllä päästäisiin nyt samoihin tankkausnopeuksiin kuin parhailla sähköautoilla, mutta tosiaan koko vetyinfra puuttuu, mutta mun mielestä tuokaan ei ole se vedyn pahin ongelma.
Vedyn ongelma on se että se on äärimmäisen syttymisherkkää. Eli sen lisäksi että se edellyttää kaasusäiliön joka mitoitetaan jollekin 1500barin paineelle, se kaasusäiliö pitää suojata niin että sellaista kolaria ei ole olemassakaan joka saisi sen säiliön hajoamaan, koska sen säiliön hajoaminen käytännössä automaattisesti saa aikaan räjähdyksen - tosin jokin 700bar paineesta vapautuva kaasu, vaikka olisi ihan ilmaakin saa jo aikaan helvetin rumaa jälkeä.
Jotkin sähköautojen akkupalot on pelkkää viihdettä tuon vedyn rinnalla.
Vedyntankkausasema sinänsä ei ole sen kalliimpi ole kuin tavallinen bensa-asemakaan. Miljoona on tietysti helposti selällään, noihin nähdenhän sähköautjen latausasemat ovat pikemminkin edullisia.