Tuo ei ole sinänsä sähköautoon liittyvä ongelma.
Tesla ei ole erityisen hyvä auto, edes amerikkalaisella mittapuulla.
Ehken kannattais laskea jotain muutakin mukaan tuohon "helvetin hyvään diiliin" kuin vain sähkö- ja polttoainekulut ja laskea myös sille ajankäytölle jotain. Ja ottaa vertailuun samoihin ominaisuuksiin yltävät autot mm tavaratilan ja vetomassan puolesta.
No kuten mainitsin, jos se sähköauto ei ole järkevä valinta sille tampere - kuusamo välille, ja jos se kuuluu päivittäiseen, tai edes viikottaiseen rutiiniin, niin diesel on ihan järkevä ratkaisu, vaikka se puhtaasti euroina voikin hieman kalliimpi olla.
Sen sijaan jos säästää 3 tuntia neljä kertaa vuodessa, tai jää yksi peräkärryn veto tekemättä, tulee tuolle ajansäästölle tai vetomassalle kohtuuttomasti hintaa.
Noi vetomassat ovat muutenkin vähän ohiampuva selitys. Kyllä niitä kärryä vetäviä sähköautoja on olemassa, sähkötekniikka ei itsessään ole ongelma, mutta sähkön kulutus kasvaa huimasti kärryn kanssa, jolloin se range ja latauatarve kasvaa hankalaksi.