Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: J2K - 26.01.2012, 19:26:08
-
Onko kokemuksia tuosta talviasennosta? Google ei tarjonnut asiasta oikeastaan mitään. Kokeilin äsken ensimmäistä kertaa muutaman km:n matkalla ja tykkäsin. (eli rauhallista menoa) Onko vaikutusta laatikon kestävyyteen yms. Tuollahan se lähtee paikoiltaan kolmosvaihteella, eli vääntöä tulee.
-
Sinulla on neliveto, joten ei ole mitään hyötyä tuon käytöstä. Turhaan vain syö polttoainetta liikkeelle lähdössä ja luistattaa laatikkoa.
-
Minä olen muutaman kerran kokeillu tuota W asentoa. Enpä juuri ole mitään hyötyä huomannut. Ehkä jos jossain auraamattomalla tiellä tai mäessä ajelee, niin voisi hyötyä olla.
-
Ok, taidetaan jatkaa normiajolla. Tuo "pehmeys" oli lähinnä sitä että pientä vaihtonykäystä kakkoselta kolmoselle ei nyt ollut.
-
eipä oo tullu tuota W asentoa käytettyä , kai siitä sit joskus voi olla hyötyä tiukassa paikassa ?
-
Olikos tämä sillä perinteisellä vaihdekarahkalla (P-R-N-D-4-3-L) varustettu? Jos niin sieltä löytyy myös pakkokakkonen, kun laittaa W-ohjelman ja kepin asentoon L. Pakkokolmonen sitten asennossa 3.
Toki se laatikkoa enemmän kuormittaa, mutta ei se yksinään sitä särje saati luistata jos vaan aski on kunnossa.
-
Olikos tämä sillä perinteisellä vaihdekarahkalla (P-R-N-D-4-3-L) varustettu?
Ei ole tuollainen.
-
Sinulla on neliveto, joten ei ole mitään hyötyä tuon käytöstä. Turhaan vain syö polttoainetta liikkeelle lähdössä ja luistattaa laatikkoa.
Juuri näin.
Itse joskus vartavasten kokeilemalla kokeillut W-asentoa autom.lootassa
enkä kyllä löytänyt / keksinyt siitä mitään hyötyä.
-
Aijempi 960 niin W asento oli talvisin aivan ykkönen, muut jää sutii valoihin kun itse paahta menemään. Monasti tuli katottua sivupeilistä bemareita ym joiden perät hyppi puolelta puolelle kyydyttäessä :pomo: Rauhallisesti lähtee mutta kiihdytys ilman luistonestoa on huomattavasti parempii.
Nelivedossa ei varmasti niin suurta hyötyä kuin tracsin tai muun sutimiseneston omaavan.
-
Mites W asennon vaikutus polttoaineen kulutukseen onko siitä kellään tietoa ?
-
Mites W asennon vaikutus polttoaineen kulutukseen onko siitä kellään tietoa ?
Tai vaihteiston kestoon.. Luulisi että tuo tapattaa laatikon nopeammin kuin ei W -asennon käyttö. Vai olenko aivan hukassa? :idiot2:
-
Tuo W-asentohan on vain yliraskaan kaasujalan kompensointia varten, jos on tolkkua kaasunkäytössä niin eipä tuo tilannetta muuta miksikään.