Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: J2K - 26.01.2012, 19:26:08

Otsikko: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: J2K - 26.01.2012, 19:26:08
Onko kokemuksia tuosta talviasennosta? Google ei tarjonnut asiasta oikeastaan mitään. Kokeilin äsken ensimmäistä kertaa muutaman km:n matkalla ja tykkäsin. (eli rauhallista menoa)  Onko vaikutusta laatikon kestävyyteen yms. Tuollahan se lähtee paikoiltaan kolmosvaihteella, eli vääntöä tulee.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: Ribbe - 26.01.2012, 19:28:45
Sinulla on neliveto, joten ei ole mitään hyötyä tuon käytöstä. Turhaan vain syö polttoainetta liikkeelle lähdössä ja luistattaa laatikkoa.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: Phav - 26.01.2012, 20:33:15
Minä olen muutaman kerran kokeillu tuota W asentoa. Enpä juuri ole mitään hyötyä huomannut. Ehkä jos jossain auraamattomalla tiellä tai mäessä ajelee, niin voisi hyötyä olla.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: J2K - 26.01.2012, 21:19:26
Ok, taidetaan jatkaa normiajolla. Tuo "pehmeys" oli lähinnä sitä että pientä vaihtonykäystä kakkoselta kolmoselle ei nyt ollut.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: Japoff - 26.01.2012, 22:06:34
eipä oo tullu tuota W asentoa käytettyä , kai siitä sit joskus voi olla hyötyä tiukassa paikassa ?
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: eki_j - 27.01.2012, 10:59:07
Olikos tämä sillä perinteisellä vaihdekarahkalla (P-R-N-D-4-3-L) varustettu? Jos niin sieltä löytyy myös pakkokakkonen, kun laittaa W-ohjelman ja kepin asentoon L. Pakkokolmonen sitten asennossa 3.
 
Toki se laatikkoa enemmän kuormittaa, mutta ei se yksinään sitä särje saati luistata jos vaan aski on kunnossa.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: J2K - 27.01.2012, 12:54:12
Olikos tämä sillä perinteisellä vaihdekarahkalla (P-R-N-D-4-3-L) varustettu?

Ei ole tuollainen.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: V70XC99 - 29.01.2012, 01:30:09
Sinulla on neliveto, joten ei ole mitään hyötyä tuon käytöstä. Turhaan vain syö polttoainetta liikkeelle lähdössä ja luistattaa laatikkoa.

Juuri näin.
Itse joskus vartavasten kokeilemalla kokeillut W-asentoa autom.lootassa
enkä kyllä löytänyt / keksinyt siitä mitään hyötyä.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: heikinheimo - 29.01.2012, 02:08:51
Aijempi 960 niin W asento oli talvisin aivan ykkönen, muut jää sutii valoihin kun itse paahta menemään. Monasti tuli katottua sivupeilistä bemareita ym joiden perät hyppi puolelta puolelle kyydyttäessä  :pomo: Rauhallisesti lähtee mutta kiihdytys ilman luistonestoa on huomattavasti parempii.
Nelivedossa ei varmasti niin suurta hyötyä kuin tracsin tai muun sutimiseneston omaavan.
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: ari64 - 30.01.2012, 09:57:52
Mites W asennon vaikutus polttoaineen kulutukseen onko siitä kellään tietoa ?
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: Vartsi - 30.01.2012, 19:35:18
Mites W asennon vaikutus polttoaineen kulutukseen onko siitä kellään tietoa ?

Tai vaihteiston kestoon.. Luulisi että tuo tapattaa laatikon nopeammin kuin ei W -asennon käyttö. Vai olenko aivan hukassa?  :idiot2:
Otsikko: Vs: Automaatti vaihteiston "W" asento
Kirjoitti: TVS - 31.01.2012, 15:38:17
Tuo W-asentohan on vain yliraskaan kaasujalan kompensointia varten, jos on tolkkua kaasunkäytössä niin eipä tuo tilannetta muuta miksikään.