Ateho  Elekma

D5 vai bensa

  • 34 Vastauksia
  • 5988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 vai bensa
« Vastaus #30 : 13.11.2020, 13:44:38 »
Tässä pikkuhiljaa pitäisi ekaa autoa ruveta hankkimaan ja oon kattellu nuota pääasiassa facelift s60mk1/v70mk2. Vuodessa tulee kilometrejä noin 10k-12k ja ainakin laskurit väittää että dieseli olis halvempi. Toisaalta taas koulumatka on sen noin 13km 80 aluetta että mietin kerkeeäkö D5 lämmetä kuinka ja meneekö hiukkassuodatin tukkoon. Aika usein myös käyn kaverilla joka asuu noin 30km päässä. Olisiko 170hv 2.4bensa vai se 163hp D5 yleisesti kannattavampi ja luotettavampi valinta. Niin ja noin 250tkm ajettuja oon kattellu

Diesel autoissa on tuo vero aika messevä esim. V70 D5, vero 1,88€/pv = 669 €/v 

Poissa Vollesvenskabiilen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 vai bensa
« Vastaus #31 : 13.11.2020, 14:20:20 »
Tosiaan tuon ikäisissä skeidoissa on jakopää jo hihnalla, mutta volkswagen ilmoittaa vaihtoväliksi koko moottorin eliniän. Liekö sitten että suunniteltu kestämään vain 200tkm koko auto :D

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 vai bensa
« Vastaus #32 : 13.11.2020, 14:40:52 »
Tosiaan tuon ikäisissä skeidoissa on jakopää jo hihnalla, mutta volkswagen ilmoittaa vaihtoväliksi koko moottorin eliniän. Liekö sitten että suunniteltu kestämään vain 200tkm koko auto :D

Volkkarin moottori hajoaa jo ennen tuota km määrää jumiutuneisiin männänrenkaisiin :- )

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: D5 vai bensa
« Vastaus #33 : 16.11.2020, 08:42:33 »
Tässä alkaa olla aikalailla tasan 10 vuotta Volvoilua takana ja tuodaan nyt omat kokemukset tähän.
Noilla kilometreillä sanoisin että bensaversio on oikea vaihtoehto. Itse ajattelen sen verran pessimistisesti että valtio tulee jollain tapaa vielä enemmän rankaisemaan dieselautoilijaa tulevaisuudessa.

Emäntä ajelee tuolla allekirjoituksen 60:sellä työmatkaa päivittäin n. 40km edestakaisin. Itse ajelen tuossa V70:sellä todella satunnaisesti, koska työmatkani teen pyörällä.
Molemmat on vapareita siitä syystä, että huoltomiehen silmin näen että mitä enemmän on liikkuvia osia, sitä isommat kulut, varsinkin kun kilometrejä alkaa tulla hieman lisää. Juurikin nuo edellä mainitut VVT:t, turbo. Jotkut sanovat että 140hp ei riitä näissä autoissa, kertaakaan en ole kuitenkaan jalkoihin jäänyt. On ollut tehokkaampaakin Volvoa alla, ja kertaakaan ei ole tarvetta ollut yli 170-hevosvoimalle.

Jos pitäisi mallia miettiä, niin ehdottomasti V70, koska jos joskus on kavereita takapenkillä, niin ahdasta tulee 60:sessä. V70:sessä on huomattavasti väljempää takana kun katto jatkuu vielä selkänojan jälkeenkin, toisin kuin S60:sessä. Ja jos miettii että manuaali vai automaatti, ottaisin kyllä automaatin mutta vain siinä tapauksessa että laatikkoa on oikeasti huollettukin. Tässä P2-korissa tuo kytkin on kyllä jotenkin omituinen verrattuna mihinkään muuhun merkkiin, kyllä siihenkin tottuu, mutta erikoinen kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2020, 08:44:05 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: D5 vai bensa
« Vastaus #34 : 22.11.2020, 09:01:19 »
Onko aloittaja löytänyt mieleisensä?
a car you can believe in

 

Samppasport  Futurez