Proturbo  Autodiagnoosi

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #600 : 15.06.2015, 18:06:47 »
Myös kokemukset Shark Performancen softasta kiinnostaisivat. Erityisesti XC90 D5:ssa :)
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #601 : 15.06.2015, 19:07:33 »
Myös kokemukset Shark Performancen softasta kiinnostaisivat. Erityisesti XC90 D5:ssa :)
Minä käytin just tänään Debilissä softalla. Mulla tosin manuaali V70 ja vanhan version (163) D5. Mukavastihan tuo parani, ajoa ei tosin ole vielä takana kuin muutaman kymmenen kilometriä. En jaksa uskoa että näihin vakioihin tehdyistä muutoksista karmeita eroja löytyy, kustom-hommat erikseen jos on muutakin muutettu.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #602 : 15.06.2015, 19:36:41 »
En jaksa uskoa että näihin vakioihin tehdyistä muutoksista karmeita eroja löytyy, kustom-hommat erikseen jos on muutakin muutettu.

Kiitokset kommentista!  ;)

Mihin tehoon sulla päivitettiin?

Joo, tuskin mitään galakseja räjäyttävää kokemusta olisikaan luvassa. Lisääntyneen väännön mukanatuoma vaihteiston miellyttävämpi toiminta ja ehkäpä pienempi kulutus kuitenkin kiehtovat  :) Kaikki muu positiivinen onkin sitten mukavaa bonusta.
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #603 : 16.06.2015, 02:38:35 »
Tässä pitäisi nyt olla se mitä tämä vanhempi versio antaa eli n. 200/450. Debilissähän on dynokin mutta en nähnyt kovin tarpeelliseksi mittauttaa. EGR jätettiin tällä kertaa toimintaan, jos sen haluan pois niin saturaisen pintaan on ohjelman muutos.

Automaatissa tosiaan tuo laatikon toiminta on varmaan yksi ratkaiseva seikka, kannattaa varmaan pirauttaa tuleeko siihenkin joku päivitys, vois kuvitella? Olen kyllä tyytyväinen tällä vähällä kokemuksella, maantiellä menee vanhaan verrattuna kuin sukkasillaan eikä aina tarvitse hämmentää pienempää kun vitosellakin jaksaa lähteä kiihtymään. Tuli niin sanotusti "helppo" ajettava  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #604 : 16.06.2015, 06:28:48 »
Kiitokset kommentista!  ;)

Mihin tehoon sulla päivitettiin?

Joo, tuskin mitään galakseja räjäyttävää kokemusta olisikaan luvassa. Lisääntyneen väännön mukanatuoma vaihteiston miellyttävämpi toiminta ja ehkäpä pienempi kulutus kuitenkin kiehtovat  :) Kaikki muu positiivinen onkin sitten mukavaa bonusta.
Remes varmaan tarkoitti, ettei markkinoilla olevien laadukkaiden viri softien kesken isompaa ero ole vakio autossa 8)
Kyllä ainakin omassa vanhassa XC60 missä oli 163hp/340nm ja uudella softalla n 225hp/460Nm, niin lähes "galaksit" räjähti (Optimoiautosi). Oli sen verran iso muutos :D
Puhumattakaa tuossa nykyisessä vakiona 163hp/420Nm nyt 275hp/530Nm (Ateho)
Vaihteisto muuttui molemmissa paljon herkemmäksi ohjelmoinnin jälkeen, ja väännön takia ei vaihda läheskään yhtä tiheästi.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #605 : 16.06.2015, 16:25:54 »
Mulla oli debilin ohjelmalla 195/490 motestin penkissä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #606 : 16.06.2015, 16:56:44 »
Mulla oli debilin ohjelmalla 195/490 motestin penkissä.
Mulle aikoinaan Debil penkitti/sääti ohjelmallaan tuohon V70 D5 tuon 227hp/502nm.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ree5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #607 : 16.06.2015, 17:36:00 »
Onkos muilla kokemuksia tuosta CT-Tampere nimisestä paikasta?

Ohjelmointi 500e + egr "poisto" 70e

ja sais valita eco, stage1 ja stage2 ohjelma..

Kohteena olis tuo allekirjotuksen s60
v70 2.5tdi-98 & V70 D5


ex;S60 d5 -02  V70 2.5tdi -00, -99, -97 & v70 d5-02

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #608 : 16.06.2015, 18:14:00 »
Mulle aikoinaan Debil penkitti/sääti ohjelmallaan tuohon V70 D5 tuon 227hp/502nm.

Tuon saa uudemmasta.. mutta näistä vanhemmista ei enempää irtoa vakio ahtimella ja suuttimilla.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2015, 18:17:22 kirjoittanut jari2407 »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #609 : 16.06.2015, 21:12:51 »
Mulla oli debilin ohjelmalla 195/490 motestin penkissä.
Juu eiköhän nämä ihan linjassa ole. Mullakaan ei ole muuta kuin kuuleri vaihdettu, kai siihen putkistolla jotain hieman saisi mutta äkkiä nälkä kasvaa ja itse jätän todennäköisesti tähän kun tuo harrastepeli on olevinaan erikseen.

Remes varmaan tarkoitti, ettei markkinoilla olevien laadukkaiden viri softien kesken isompaa ero ole vakio autossa 8)
Aivan, en todellakaan tarkoittanut näitä "teho"boxeja.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #610 : 16.06.2015, 22:00:16 »
Tännehän on tullut päivän aikana hyvää settiä!   :)

Nyt itsellä menee mietintämyssyyn seuraavaksi se, että mikä softa tulee. Vaihdelaatikon öljyt on vaihdatettu viikko sitten joten heinäkuussa voisi toteuttaa  :pomo:

Vaihtoehdot näyttäisivät olevan tässä:

1) Shark Performance / Debil
2) Rica / A-Teho
3) Optimoiautosi

Hinnathan noissa on suunnilleen samat joten hyvät käyttöominaisuudet sekä asiakaspalvelu sekä jälkihoitokyky (just in case) ratkaisevat.
UK-forumeilta luettuna tuo Shark Performance on vakuuttanut (eikä varmaan vähiten siitä syystä, että Dera on heillä mukana touhussa), samoin täältä luettuna Rica ja A-Teho. Optimoautosi lähin toimipiste olisi toisaalta taas likimpänä omaa sijoitusta. Mutta toisaalta, eipä tuo päivän koeajoreissu Isolle Kirkollekaan varmaan paha rasti olisi ;)
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #611 : 17.06.2015, 20:46:18 »
Rican muuten toi Suomeen alunperin Dera & co... Ricalla on pisin ja vakuuttavin historia.

Omassa, nykyisin jo kakkosautoksi jääneessä D5:ssä on 240 / 480 Ricattuna.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #612 : 17.06.2015, 23:05:49 »
Omassa kulkineessa (2008 V70 D5 awd automaatti) on ollut nyt kahta eri softaa ja Shark Performancen softaan olen ollut todella tyytyväinen. Menee tasaisesti ilman hurjia vääntöpiikkejä ja mukava tien päällä.

Mun juttuja saa toki suodattaa, kun on eturistiriita tässä asiassa.  :D
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #613 : 18.06.2015, 12:35:57 »
Mahtavaa! Kiitokset hyvistä vinkeistä!  :)

Toki nyt kun on kartoitettu näitä "luotettavimpia" softantoimittajia/softaajia tulee myös väistämättä mieleen, mikä on se järkevä taso johon tuo softaus kannattaa jättää ilman, että auto tai käytettävyys siitä kärsii. Tietty "More is more" mutta onko fiksumpaa sitten jättää softaus noin 200/460 lukemiin vai saako hirveästi lisäarvoa - kestävyyden (ehkä) samalla heikentyessä - jos paukkuja laittaakin tuonne noin 230/500 lukemiin? Eikähän nuo lukemat tietysti autoa riko vaan se tapa miten autoa käytetään ja huolletaan, sehän on selvä mutta kun monesti on noussut esille mm. keskustelu minkälaisia vääntöjä Geartronic kestää...
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #614 : 18.06.2015, 16:30:32 »
En tiedä mitä eroa XC90 laatikolla on XC60:een, mutta esim. Rica:lta tehokkaimmalla RICA Euro 4 D5 / 2.4D Sport Tune   ohjelmalla otetaan(ilmoitetaan) XC90 548 Nm vääntö :o
Vastaavasti Xc60:een tehokkain Stage 2 ilmoittaa 536Nm väännön. Ilmeisesti laatikon välitykset on eri?  Alan asiantuntijat voi selittää 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Ateho  Elekma