Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #645 : 29.06.2015, 13:15:21 »
Jep, voihan siinä olla taustalla omat kokemukset...

Toki tuo optimoiautosi voisi olla myös toimiva vaihtoehto mutta olisi mukava tietää, kuka olisi asianmukainen tekijä moiselle - kohtuullisen välimatkan päässä. Tai lähinnä onko (on varmaan) täällä porukalla kokemusta sellaisesta pajasta jossa homma ko. softan kanssa toimii?
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #646 : 03.07.2015, 22:20:27 »
Toki XC90:ssä dpf on varmaan muutenkin kovemmassa rasituksessa kuin pienemmissä korimalleissa, ehkä silläkin on jotain tekemistä asian kanssa...
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #647 : 04.07.2015, 11:33:13 »
Käsittääkseni joku on disabloinut kickdownin ihan vaan sopivalla prikalla joka estää polkimen painumisen napille asti.

Onko tietoa miten hankalaan paikkaan se prikka pitää laittaa? Pitääkö purkaa poljinta?

Mitä noihin manuaalivaihtamisiin tulee niin aivan liian hidas tämä geartronic että kehtaisi sitä keppiä käyttää. Ne on ihan eri autot kun kepistä/napista vaihteita vaihdellaan ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #648 : 04.07.2015, 12:59:45 »
Onko tietoa miten hankalaan paikkaan se prikka pitää laittaa? Pitääkö purkaa poljinta?

Mitä noihin manuaalivaihtamisiin tulee niin aivan liian hidas tämä geartronic että kehtaisi sitä keppiä käyttää. Ne on ihan eri autot kun kepistä/napista vaihteita vaihdellaan ;D

Näimpä.

Ohituksessa voi olla  hyötyä että saa oikean vaihteen aluksi, sitten äkkiä takaisin automaatille kun kierrokset on ~ 3500 :)

Varmaan raskasta kuormaa vedettäessä myös hyvä olla manuaalina..

Täältä joskus luin siitä kickdownin estämisestä, en  muista mikä threadi oli.
Jos kyselette viripajoilta noista ohjelmista, kysykää samalla onko tuon kickdownin asetuksia mahdollista muuttaa. Esim maksimi nopeus 3. vaihdettaessa olisi vaikka 80kmh jne. Pikku tuunausta vain vaatisi nuo vaihtokohdat ohjelmoidussa autossa niin hyvä tulisi...
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #649 : 13.07.2015, 14:39:36 »
Nyt on Optimoiautosi softa ollut autossa 5 päivää.
Alkuun olin jopa hieman pettynyt kun vaihteiston toiminta oli suorastaan huono, mutta ilmeisesti johtui vain siitä että se nollattiin ja oppiminen piti aloittaa alusta.
Tehoja tuli lisää, mutta odotin niiltäkin kyllä hieman enemmän. Tosin eipä tuo vakionakaan tuntunut, että olisi 185Hp. Paino, nelikko ja automaatti syö ihmeen paljon voimaa.

Nyt kun on saanut kilometrejä hieman alle, niin vaihteisto alkaa olemaan taas hyvä. Karvan verran parempi kuin ennen. Hieman enemmän kestää ylämäessä painaa kaasua ilman pienemmälle vaihtamista. Kuitenkaan en koe mitään mullistavaa eroa vanhaan.

Ennakko-odotukset palstan hehkutusten perusteella olivat tosiaan kovemmat kuin lopputulos. Joku muistaakseni mainitsi että nyt tietää miksi autossa on selkänojat :D. Ei ihan niin radikaalista muutoksesta kyllä puhuta minun kohdallani.

Kulutuksesta en osaa nyt enkä varmaan koskaan sanoa tarkkaan miten paljon vaikuttaa, kun olin vasta kolme tankkia ajanut erinäistä ajoa ennen optimointia.
Perstuntumalla kuitenkin on laskenut jonkun verran. Motarilla menee alle 8 litraan normaalilla ajolla.

Kokonaisarvosana muutaman päivän kokemuksella 8-

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #650 : 13.07.2015, 14:41:13 »
Paljon potkua pitäisi olla ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #651 : 13.07.2015, 18:21:16 »
Itselläni on viikon ajan ollut Digituning/EMJ Power-softa sisällä ja alusta pitäen auto on toiminut herkemmin. Samoin vaihteiston käyttäytyminen on ollut miellyttävämpää kuin aiemmin; kuminauhalähdöt ja kierrosten käyttö on muuttunut maltillisemmaksi väännön kasvaessa erityisesti alakierroksilla. Lisäksi ohittaminen on huomattavasti vaivattomampaa kuin ennen. Ja reilun 1000 km ajon jälkeen on lievää kulutuksen tippumistakin havaittavissa joten agendassa on pysytty  8). Toki järkevää kulutuslukemaa ei varmaan saa vasta kuin siinä vaiheessa kun kiihdyttely rauhoittuu :D Uutuuden viehätystä ehkä vielä tässä vaiheessa...  :pomo:

Itsellä tuohon softan valintaan vaikutti paikallisen JLPowerin asiakaspalveluhenkisyys. Tapasin myös itse tekijän paikallisilla messuilla ja jutusteltuamme aiheesta tein päätökseni. 3 päivän päästä tästä olikin Volvossa uusi softa sisässä.
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #652 : 13.07.2015, 22:24:56 »
Paljon potkua pitäisi olla ::)

Lupaili 220/500
En tiedä sitten kun ei persdyno niin tarkka itsellä ole.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #653 : 13.07.2015, 22:54:50 »
Lupaili 220/500
En tiedä sitten kun ei persdyno niin tarkka itsellä ole.

Sullahan voi olla imusarja muurautunut liki umpeen. Koko konklaavin perässä vielä dpf niin avot.

Kun penkitystä ei tehdä niin tiedä mitä sieltä oikeasti irtoaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #654 : 13.07.2015, 23:09:36 »
Sullahan voi olla imusarja muurautunut liki umpeen. Koko konklaavin perässä vielä dpf niin avot.

Kun penkitystä ei tehdä niin tiedä mitä sieltä oikeasti irtoaa

Jep, penkkiin vaan ihan mielenrauhan takia, tuskin tehot paljon heittää luvatusta jos tekniikka on kunnossa.
Ulos tulevat tehot tiedetään ymmärtääkseni melko tarkkaan jo siitä ohjelmasta. Kuitenkin vakio kone muuten. Eli jos ei tule lähellekkään luvattua niin tekniikassa jotain vikaa?
Luulisi ~35hv lisäyksen tuntuvan jossain oli sitten awd tai ei
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #655 : 14.07.2015, 09:16:58 »
Mulla pitäisi kans olla tuo 220/500 (stage 2. Digituning) Persedyno puutuu vuosien mittaan, kun ei tunnu miltään. Laatikko ollut mielestäni koko ajan kierrosherkkä. Pitäisi käydä ohjelmoimassa jossain uusiksi. Raision piste missä kävin, on lopettanut.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #656 : 14.07.2015, 10:33:00 »
Pitää tuo imusarja katsastaa kunhan saa motivaatiota.
Siitä kyllä vähän kielii se että kone värisee jonkin verran alle 1500 kierroksen ajettaessa.
Lisäksi paikallaan kun kierrokset nostaa vapaalla noin 1100rpm niin lievän ravistuksen tuntee koko autossa.
Tätä on volvolla tutkittu ja he eivät löytäneet mitään vikaa. Tosin tuskin imusarjaa ovat tutkineet.
Neuvoivat Forte/vastaavaa käsittelyä ja enemmän happea niin saattaa auttaa  ???

Lisäksi olen huomannut, että joskus käynnistäessä kone startin jälkeen "hörähtää", kuin joku kasikone. En tiedä kuuluuko ominaisuuksiin?

Pitäisi koittaa myös kellottaa 0-100 tuolla niin sekin kertonee jo jotain.

Onko joku koittanut vakiolla paljonko on 0-100 tuolla 185Ph D5 koneella? Opus lupaa muistaakseni 9,9s



Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #657 : 14.07.2015, 10:39:27 »
Parempi mittari on esim. 80-120km/h tai 60-120km/h 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #658 : 14.07.2015, 15:56:39 »
Noi kiihtyvyydet kiinnostais itteääki ku otin ton 240/480 ohjelman ja tääläki kyseessä -07 awd automaatti ja tuntuu ettei edellisee verrattuun tullu oikein mitään eroa. Tultii siihen lopputuloksee että joko oli jo joku ohjelma valmiina tai sitte autossa jotain häikkää.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #659 : 14.07.2015, 16:16:04 »
Noi kiihtyvyydet kiinnostais itteääki ku otin ton 240/480 ohjelman ja tääläki kyseessä -07 awd automaatti ja tuntuu ettei edellisee verrattuun tullu oikein mitään eroa. Tultii siihen lopputuloksee että joko oli jo joku ohjelma valmiina tai sitte autossa jotain häikkää.
Käykääpä polkemassa että miten liikkuu nyt 0-100 ja 80-120.  Saataisiin ainakin kolmesta samanlaisesta vertailua. Omassa nyt 17 tuumaiset 55 profiilisilla kumeilla ja ei lähde siihen malliin kuin oli 16 tuumaiset alla.
Kehä näissä vastaa 18" ja 45 profiili. Koetan joku päivä kun kotiudun. Molemmat katalysaattoorit olen tyhjentänyt ja laittanut alucuulerin. Simonsin putki alla. Näillä ilmoilla veikkaan jotain 8.5s aikaa omaan.
Tuossa vanha video omasta vedosta. Normi putki ja etummainen tiili paikoillaan ja vanha cooler. Stage 2?
https://m.youtube.com/watch?v=2W7l8ve_c9s

Niin ja nyt auto on viisi senttiä ylempänä kuin silloin.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2015, 16:23:37 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

KL-varaosat  Race.fi