Proturbo  Autodiagnoosi

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #765 : 22.12.2015, 23:36:48 »
Nyt on viimenään saatu uusi ohjelma sisään vanhan 96kw tilalle, motorbitin pekka hoiti hyvin homman. Väännöksi laittoi pyytämäni n.450nm ja heppaset jäi varmaan arviolta 180-190hp välille katsoo keväällä kun saa penkin perus fiksit kuntoo ja ite uuden kytkimen ja vauhtiksen kun alkoi luistamaan vähän ;D vauhtipyörä nyt on täristän vähä jo koko mun ajan ennestää. Mut kyllä on vetoja nyt paremmin  8)
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa J.P.

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #766 : 10.01.2016, 23:53:27 »
Moi vaan kaikille.

Ostin tuossa kuukausi sitten Volvo S80 D5:n ja alkoi kutkuttaa lisäpotkun hankkiminen. Debilin sivuston mukaan tuosta saisi puristettua ulos 200hv ja 440Nm, mutta tuo 440Nm kuulostaa jo sellaiselta arvolta, että hirvittää laatikon kestävyyden puolesta. Paljonkos koneesta uskaltaa ottaa potkua niin, että laatikko ja muu voimansiirto vielä kestää? Autohan on vuosimallia 2005 / 2006, tehoa ja vääntöä koneessa on 120kW ja 340Nm ja vaihteisto on 5-pykäläinen automaatti. Koitin etsiskellä vastausta netistä, mutta mistään ei tunnu löytyvän yksiselitteistä vastausta.

Mitenkäs sitten tuon muutoskatsastuksen laita?

Poissa dvs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • S80 D5 AWD -12. Rica stage II 275hp/536nm.
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #767 : 11.01.2016, 00:03:28 »
Vastaus J.P.lle

Rican stage2 saa tosta sun S80 sen  210hp/460nm. Ite laittasin sen. Isoftloaderin ostat vielä niin saat katsastuksen ajaksi laitettua auton vakioksi. Ei tartte muutoskatsastaa. Jos auto on voimansiirron yms. osalta asiallisesti huollettu niin ei oo mitään ongelmaa lisätehon suhteen.
Käyt Ateho.fi kattomassa lisätietoja ja varaamassa Ilkalta aika :)


Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2117
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #768 : 11.01.2016, 12:05:55 »
Katsastukseen vakioksi, miksi ihmeessä?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa dvs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • S80 D5 AWD -12. Rica stage II 275hp/536nm.
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #769 : 11.01.2016, 12:16:24 »
Katsastukseen vakioksi, miksi ihmeessä?
Se oli vaan esimerkki siitä isoftloaderista ja sen toiminnasta. T5 volvo ei mennyt päästöistä läpi rican ohjelmalla, parin minuutin homma ottaa pois se. Mut joo en itse ainakaan ota pois katsastusta varten.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #770 : 11.01.2016, 13:06:57 »
Se oli vaan esimerkki siitä isoftloaderista ja sen toiminnasta. T5 volvo ei mennyt päästöistä läpi rican ohjelmalla, parin minuutin homma ottaa pois se. Mut joo en itse ainakaan ota pois katsastusta varten.
jotakin ollut tosi pahasti pielessä  jos ei menny läpi katsastuksessa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #771 : 11.01.2016, 16:07:38 »
Moi vaan kaikille.

Ostin tuossa kuukausi sitten Volvo S80 D5:n ja alkoi kutkuttaa lisäpotkun hankkiminen. Debilin sivuston mukaan tuosta saisi puristettua ulos 200hv ja 440Nm, mutta tuo 440Nm kuulostaa jo sellaiselta arvolta, että hirvittää laatikon kestävyyden puolesta. Paljonkos koneesta uskaltaa ottaa potkua niin, että laatikko ja muu voimansiirto vielä kestää? Autohan on vuosimallia 2005 / 2006, tehoa ja vääntöä koneessa on 120kW ja 340Nm ja vaihteisto on 5-pykäläinen automaatti. Koitin etsiskellä vastausta netistä, mutta mistään ei tunnu löytyvän yksiselitteistä vastausta.

Mitenkäs sitten tuon muutoskatsastuksen laita?

Tuo 200hp pitää sit tosissaa olla paikat tikis etenki ahdin, motorbitil pekka sano et mitä penkittän lastutettui D5:sia niin 185-190hp todellista. Hyvin kestää paikat ottaa 440nm vaikka vähä enemmänki tomaatinka

Eikä sitä tarvi katsastaa kun et mitään kerro lastusta.
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #772 : 12.01.2016, 10:35:45 »
Tuo 200hp pitää sit tosissaa olla paikat tikis etenki ahdin, motorbitil pekka sano et mitä penkittän lastutettui D5:sia niin 185-190hp todellista. Hyvin kestää paikat ottaa 440nm vaikka vähä enemmänki tomaatinka

Eikä sitä tarvi katsastaa kun et mitään kerro lastusta.
Puhutaaks moottoritehosta vai rengastehosta? Itsellä RevTronic lastu ja harmaakoppa D5 penkitetty Kotkan KTA Motorssilla renkailta 159hp/392nm ja laskennallinen moottorilta 194hp/478nm.
Yläkierroksilla ahdistaa 300tkm karstaa kerännyt imusarja ja egr-osio. Ensi kesänä puhdistus ja toivottavast sen jälkeen olisi vedot takaisin yläkierroksillakin.
V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #773 : 12.01.2016, 10:52:29 »
Mulla Debili penkitti harmaakoppaisesta vm 2007 V70:stä yli 220hp/500Nm. Niin ja varaa olisi ollut väännön puolesta enempäänkin :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #774 : 12.01.2016, 11:44:08 »
Mulla Debili penkitti harmaakoppaisesta vm 2007 V70:stä yli 220hp/500Nm. Niin ja varaa olisi ollut väännön puolesta enempäänkin :pomo:

Renkailta?
V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #775 : 12.01.2016, 11:55:22 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #776 : 12.01.2016, 12:38:01 »
Puhutaaks moottoritehosta vai rengastehosta? Itsellä RevTronic lastu ja harmaakoppa D5 penkitetty Kotkan KTA Motorssilla renkailta 159hp/392nm ja laskennallinen moottorilta 194hp/478nm.
Yläkierroksilla ahdistaa 300tkm karstaa kerännyt imusarja ja egr-osio. Ensi kesänä puhdistus ja toivottavast sen jälkeen olisi vedot takaisin yläkierroksillakin.

Moottoritehosta ja mustakoppaisesta D5:sta..

Ps. Mulla olis sulle "tehdaspuhdas" egr palopesä jos on vaan samanlaisia ja haluat vaivaa säästää
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #777 : 24.01.2016, 11:19:03 »
Laatikon kestosta sen verran väännön osalta että tuossa pari kolme vuotta sitten väkästelin P3:sta hypridillä etc.potkua lisää reilummin. No tässä onnistuttiin hyvin ja yli 600nm väännöillä mentiin ja laatikko kesti hyvin. Se on paljolti ratin ja penkin välissä kiinni kuinka laatikko kestää.
Nykyisessä aut.vollessani on alkp.kestävämmät pinnat turbiinissa kuin volvon orkkis turbiinissa. Tai näin mulle ainakin kerrottiin kun turbiini korjattiin.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Anamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #778 : 24.01.2016, 14:40:19 »
Tuli hankittua viime syksynä 2009 mallinen S60 Euro 4 126 hp diesel koneella. Keväällä olisi tarkoitus hankkia lisää tehoa lastulla. Moottorin pitäisi siis olla ymmärtääkseni mekaanisesti sama kuin D5 moottorikin. Rican sivuilla http://www.rica-fi.com/identify.aspx mainitaan, että 126 hp koneesta saisi 185 hp ja 400 nm. Siellä mainitaan myös, että Euro 4 D5 koneesta saisi heidän softalla 253 hp ja 548 nm.

Mistä johtuu niin iso ero tehoissa? Osaako joku kertoa miksi 126 hp mallista ei saa enempää vaikka se on mekaanisesti samanlainen kuin D5?

Ainakin reilu 200 hp ja 450 nm olisi kiva saada. Tulisi melkoisesti kulkua lisää nykyiseen. Talvella tuokin menee mutta kesällä tulen kaipaamaan lisää. Edellinen auto oli s40 T4 ja vaikka ihan vastaavaan kulkuun tuolla ei pääsisikään, niin ainakin vähän sinne päin olisi kiva päästä.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #779 : 28.01.2016, 10:08:44 »
Tuli hankittua viime syksynä 2009 mallinen S60 Euro 4 126 hp diesel koneella. Keväällä olisi tarkoitus hankkia lisää tehoa lastulla. Moottorin pitäisi siis olla ymmärtääkseni mekaanisesti sama kuin D5 moottorikin. Rican sivuilla http://www.rica-fi.com/identify.aspx mainitaan, että 126 hp koneesta saisi 185 hp ja 400 nm. Siellä mainitaan myös, että Euro 4 D5 koneesta saisi heidän softalla 253 hp ja 548 nm.

Mistä johtuu niin iso ero tehoissa? Osaako joku kertoa miksi 126 hp mallista ei saa enempää vaikka se on mekaanisesti samanlainen kuin D5?

Ainakin reilu 200 hp ja 450 nm olisi kiva saada. Tulisi melkoisesti kulkua lisää nykyiseen. Talvella tuokin menee mutta kesällä tulen kaipaamaan lisää. Edellinen auto oli s40 T4 ja vaikka ihan vastaavaan kulkuun tuolla ei pääsisikään, niin ainakin vähän sinne päin olisi kiva päästä.

tuossa voi olla vähän samanlaisia ristiriitoja kuin vanhemmissa 2,4D 130hp / D5 163hp että toiset paikat lupaakin 2,4D:lle 163hp ja sitten "D5:lle" 200hp xxx NM vaikkakin kummastakin saa samat tehot ulos  :)

Kannattaa soittaa ja kysyä niin varmistut tuosta tai toinen että motorbitiltä esim kysyt ja pekka tekee juuri siihen autoon ohjelman ja ottaa mitä sieltä saa kestävyyden rajoilla
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

 

Proturbo  Autodiagnoosi